پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه

خبرها

فالگوش

ذکر این نکته که هر روز تکرار می شود،از این لحاظ ضروری است که اخبار فالگوش ارتباط به ان دست خبرهایی دارد که کمتر دیده وشنیده  یا خوانده اید.امروز هم به بخشی از آن اشاره می شود.

هواداران قائمشهری  را باید ستایش کرد

حضور خیل علاقه مندان و هواداران دو آتشه قائمشهری را باید ستایش کرد که در ورزشگاه آزادی همایشی وصف ناپذیر داشتند. این سرمایه بی بدیل و گرانسنگ،  گنجی بزرگ برای نساجی و فوتبال ایران به حساب می آید.

بیرانوند دست به کار شد

علیرضا بیرانوند تمایل خود را برای بازگشت و پوشیدن مجدد پیراهن تیم پرسپولیس را ابراز داشت.

قائم مقامی: اماراتی ها علاقه وافری به ایرانیان دارند

وطن دوستی و لوطی گری در وجود همه ایرانیان موج می زند، اما در جمع ورزشکاران، وطن پرستی حکایتی دیگر دارد؛ حتی اگر در آن سوی مرزها هم زندگی کند، وقتی از ایران می گوید، شوق و غرور و افتخار در چشمانشان موج می زند و سیامک قائم مقامی یکی از این مردان باغرور و دوست داشتنی ورزش ماست که بیش از دو دهه در امارات زندگی می کند و هر بار که به تهران می آید، اولین دیدارش با جامعه ورزش است.

اتفاقی نادر در فوتبال تهران

قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان سایپا در فوتبال تهران فقط به قهرمانی پسنده نمی شود.

گرمسیری و بالی به فینال رسیدند

مسابقات پنج وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از ساعت 8 صبح امروز در شهر اولان باتور مغولستان در حال برگزاری است.

ف. ک جانشین ف. ک خواهد شد

تیم فوتبال خیبر خرم آباد شکست دیگری را در رقابت های لیگ دسته اول ازادگان در کارنامه خود دید.این شکست در هفته بیست وششم رقابت های دسته اول لیگ آزادگان به دست آمد.

آلومینیوم و نساجی فینالیست شدند

تیم های فوتبال آلومینیوم اراک و نساجی مازندران بعد از شکست دادن تیم های خلیج فارس ماهشهر و مس کرمان در مرحله نیمه نهایی به دیدار پایانی جام حذفی فوتبال باشگاه های ایران راه پیدا کرد. این دو تیم قرار است در زمین بی طرف در ورزشگاه امام (ره) تبریز مقابل همدیگر قرار گیرند...

چین از جام ملت های آسیا حذف شد

چین از مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا در منطقه شرق که از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت به میزبانی مالزی برگزار می شود، انصراف داد.

گلباران در لیگ برتر فوتبال بانوان

دیروز در چارچوب رقابت های فوتبال بانوان 30 گل از خط دروازه ها گذشت و پرگل ترین دیدار را ملوان انزلی با مربیگری خانم جهانچی پشت سر گذاشت، اما در دربی سیرجانی ها که به تساوی انجامید، جعفری مربی تیم خاتون بم به شدت از نحوه قضاوت داوران شاکی است.

کوزه لی، کشتی والیبال گنبد را به ساحل می رساند

والیبال در گنبد حال و هوای خاص خودش را دارد. مربیان و بازیکنانی که در کشور شهره هستند و تماشاگرانی که عاشقانه این ورزش را تعقیب می کنند، اما سال هاست که پراکندگی و تشتت آرا باعث شده گنبد نتواند روی سکوی قهرمانی بایستد.

خواجوی، از کاراته به تکواندو

 نعیما خواجوی، مربی بدنساز سابق تیم ملی کاراته که تا المپیک 2020 توکیو در کنار ملی‌پوشان کاراته حضور داشت، در آستانه همکاری با تیم ملی تکواندو قرار دارد.

اجاره به شرط تملیک وزارت ورزش

شصت و نه سال پیش که طرح تشکیل سازمان تربیت‌بدنی ارائه شد تا امروز که وزارت ورزش و جوانان شده است شاید هرگز هیچ کس فکر نمی‌کرد که نهاد متولی ورزش و تربیت‌بدنی با وجود داشتن افراد قوی و تحصیل‌کرده و کارشناسان خبره، این همه «معاون وارداتی» را در درون خود جای دهد.

تندروان: هانین مربی سخاوتمندی است

تیم ملی و جوانگرایی سنخیتی ندارد. تیم ملی ایده آل یعنی بهترین بازیکنان در قالب یک تیم است؛ به همین دلیل معتقدم که تلفیقی از جوان ها و با تجربه ها والیبال ایران را می توان به سومین المپیک رهنمون سازد.

چند کلمه جهت اطلاع جناب نماینده

هرچند که جناب فروردین داور سابق فوتبال و نماینده محترم مجلس ترجیح می دهد که همچنان به جای حل مشکلات حوزه انتخابی خود از جمله بیکاری جوانان و نبود پشتوانه ها و حمایتگران مالی در استان فارس بر طبل برکناری عزیزی خادم می کوبند، اما بد نیست نگاهی هم به معضلات اجتماعی و ورزشی مردم صبور و فکور استان فارس داشته باشد.

 تشکیلات ناشنوایان فراتر از یک فدراسیون

مراسم بدرقه کاروان ناشنوایان به المپیک برزیل با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در هتل المپیک برگزار شد.

حریف فرنگی کار ایرانی ضربه فنی شد

مهدی محسن نژاد، محمدرضا مختاری، رسول گرمسیری و مهدی بالی به دیدار نیمه نهایی راه یافتند. بالی در حالی که با حریف مساوی بود موفق شد جی از کره جنوبی را ضربه فنی کند.

بدرقه کاروان ناشنوا

مراسم رسمی بدرقه کاروان ورزشی ناشنوایان جهت اعزام به بیست و چهارمین دوره المپیک ناشنوایان در شهر کاشیاس دو سول برزیل   با حضور دکتر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و تعداد کثیری از مدیران ورزشی، نمایندگان مجلس، پیشکسوتان و بزرگان ورزش در هتل المپیک برگزار شد.

ایران صاحب مدال طلا شد

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در مغولستان، فرنگی‌کاران ایران صاحب یک مدال طلا و ۲ برنز شدند.

فالگوش

اخبار فالگوش که چند روزی است بازگشایی شده از آن دست وقایعی به حساب می آید که هر خواننده ای کمتر ان را شنیده ویا مطالعه کرده است.اکنون به چند بخش آن اشاره می شود.

اسکوچیچ آرام شد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که برای انجام مراسم قرعه کشی جام جهانی قطر از کروواسی به ایران امده بود، پس از اتمام قرعه کشی به ایران بازگشت تا پس از یک استراحت یک روزه در تهران مجددا به کشورش باز گردد،اما این اتفاق عملی نشد ومجوز خروج برای اسکووچیچ صادر نشد.

آقای وزیر! بازی خطرناکی را آغاز کرده اند

فوتبال را به جاهای خطرناک کشاندند. افرادی که در لباس به ظاهر دوست ظاهر شده اند، نهایت را اهداف شان نابودی این ورزش و برخورد این تشکیلات با مجامع بین المللی است. نمونه اش کشاندن قضایای اخیر به محافل قضایی خارج از عرف بین المللی فوتبال است.

جوادی: نرخ خدمات ورزشی سقف و کف دارد

چند روز پیش خبر افتتاح باشگاه بدنسازی ای در شمال تهران  با شهریه نجومی در رسانه ها اطلاع رسانی شد. این در حالی است که باشگاه هنوز مجوز دریافت نکرده است. در این راستا مدیرکل ورزش و جوانان تهران در گفت و گویی اعلام کرد که حتما جلوی شهریه نجومی را می گیریم.

حقایقی که تازه آشکار شد

عزیزی خادم امروز مجوز باز شدن حساب‌های مسدود خود را دریافت کرد و بلافاصله رقمی که فدراسیون به اشتباه برای او واریز کرده بود را به فدراسیون فوتبال بازگرداند که طلبکار هم شد!

اعزام جودوکاران ایرانی در تورنمنت بین المللی

جودوکاران ایرانی در حالی به تورنمنت بین المللی عراق راهی این کشور می شوند که در 21 تا 22 اردیبهشت ماه مسابقات برگزار خواهد شد.

 صیانت یا رانت!

وزیر ورزش در ابتدای ورود به ساختمان سئول در دیدار با ریاست جمهوری  و جمع ورزشکاران اجازه خواست تا امکانات شرکت توسعه و تجهیز در اختیار فدراسیون ها و مردم قرار گیرد، اما حالا رانت خواران مانع از این امر خیر  شده اند!

تساوی بدون گل  پارس جنوبی با سایپا

رقابت های لیگ دسته اول فوتبال جام آزادگان یک گام دیگر به روزهای پایانی خود نزدیک شد. در این هفته رقبا در شرایطی به مقابله پرداختند که دو تیم صدرنشین بازی ها که ملوان و مس کرمان باشند. دیدار هفته بیست وششم خود را که بازی رودررو خواهد بود باید در تاریخ پنجم اردیبهشت برگزار کنند. این تاخیر به دلیل حضور تیم مس کرمان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی صورت گرفت.

نساجی یا مس کرمان

تیم دوم فینالیست جام حذفی امشب مشخص خواهد شد. از بین نساجی قائمشهر و مس کرمان یک تیم به فینال جام حذفی راه خواهد یافت.

حضور فعال بخش های خصوصی

لیگ بوندس لیگای والیبال آلمان امسال با ۹ تیم برگزار شد. اکثر اسپانسر‌ها همچنان درگیر مشکلات مالی بودند. تیم‌ها خصوصی هستند و اسپانسر‌های دولتی گاهی حضور دارند. بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود، هر هفته یک بازی انجام می پذیرد. آنچه در پی می آید گزارش واره ای از برگزاری والیبال در آلمان است که به قلم کیارش ملکی مربی جوان ایرانی شاغل در بوندس لیگا می خوانید.

نامجومطلق سرمربی فوتبال جوانان شد

کمیته فنی فدراسیون فوتبال درا ولن اقدام خود مربیان تیم های نوجوانان و جوانان ایران را معرفی کرد.

 پیش از فینال، زمان را هدر دادیم

والیبال بانوان ایران بعد از مدال برنز 1966 آسیا، حدود نیم قرن همچنان در حسرت تکرار این عنوان تاریخی است. هرچند در اوایل دهه 90 تیم دختران ایران به مقام سوم دانش آموزان آسیا دست پیدا کرده بودند، اما نایب قهرمانی تورنمنت کورناکیای ایتالیا موجی از امیدواری در اردوی والیبال بانوان به وجود آورده است تا جایی که دکتر سجادی، وزیر ورزش با اعلام شادباش از این مقام اظهارنظر رضایت کرده است.

مغانلو تشنه گل و گلزنی

کنفدراسیون فوتبال آسیا درپی گلزنی شهریار مغانلو مهاجم گلزن اول تیم سپاهان در لیگ آسیا به تعریف و تمجید او پرداخته است.

برنرت: سردار بازیکن باهوشی است

خبرنگار فرانسوی درباره حضور سردار آزمون ، مهاجم ایرانی در بوندس لیگا نظراتی ارایه داده و در نهایت به این نتیجه رسیده که قضاوت درباره وی زود است.

بوکس؛ انتصابات و باقی قضایا

با صدور حکمی از سوی حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس، محسن صیادی‌پور به عنوان مسئول کمیته مسابقات منصوب شد.

پیامدهای یک تصمیم شتابزده

افرادی که با برکناری عزیزی خادم قصد داشتند ناجی این ورزش باشند خود در هزارتوی مشکلات گرفتار آمده و امروز حتی حامیان آنها نیز دست به نقد از مدعیان زده  و فدراسیون فوتبال را به خرابه ای تشبیه می کنند. به هر روی آنچه که در ذیل می خوانید نگاهی از سایت فرارو درباره اوضاع و احوال فدراسیون فوتبال است.

نقره داغ کلان در کمیته اخلاق

هفت سال محرومیت برای یک بازیکن و نقره داغ چند فوتبالیست دیگر نشان می دهد که تیغ کمیته اخلاق صیقل یافته است (!)

واکنش ترابی پس از مخالفت پرسپولیس

ترابی با پرسپولیس به مشکل خورد. او که پیش تر گفته بود به خاطر پرسپولیس به پیشنهاد یک تیم اماراتی نه گفته است، اکنون با تیم محبوبش به مشکل رسیده است.

علیزاده فینالیست شد

در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ناصر علیزاده به فینال راه یافت و عارف حبیب اللهی راهی دیدار رده بندی شد و برنز ایمان محمدی قطعی شد.

فال و تماشا بود

دیروز نمایندگان رسانه ها در تمرینات تیم ملی والیبال شرکت کرده اند تا به قول معروف فال و تماشا را بعد از مدت ها در حومه توپ و تور داشته باشند. با بازیکنان صحبت کرده اند و سرمربی و سرپرست تیم ملی نیز به سوالات مطرح شده، پاسخ دادند. اینکه لژیونرهای تیم ملی اواسط اردیبهشت ماه می رسند. مصدومانی مثل میثم صالحی و علی اصغر مجرد کماکان در لیست انتظار بهبودی قرار دارند. برگزاری دو دیدار تدارکاتی پیش از اعزام تیم ملی به برزیل با شاگردان کولاکوویچ سرمربی سابق تیم ملی در بلگراد موارد تازه ای بودند که مطرح شد

باندهای فساد و رفقای گرمابه و گلستان

افشای یک باند فساد در امر داوری و مسابقات فوتبال هرچند چیز تازه ای نیست، اما می تواند زنگ هشداری باشد تا مسئولان ورزش کشور و به ویژه حراست وزارت ورزش بیشتر آن را جدی بگیرند. بند و بست در تغییر سرنوشت مسابقات فوتبال از شایعه تا واقعیت، همواره بر سر زبان ها بوده است، اما به قول معرو «گر قرار است مست گیرند، در شهر هر آنچه است گیرند (!)»

جام نوبرانه برای دختران ایران

تیم والیبال نوجوان ایران که برای شرکت در تورنمنت بین المللی ایتالیا به این کشور رفته بود، بعد از 5 پیروزی پیاپی در دیدار پایانی مقابل نماینده ایتالیا شکست خورد و به نایب قهرمانی بسنده کرد. این نخستین عنوان والیبال بانوان ایران در یک تورنمنت بین المللی است و از آنجایی که دختران تازه پای والیبال موفق شدند در یک سرزمین اروپایی خودنمایی کنند، از جهات مختلف قابل تقدیر است.

سپاهان در محاصره تیم های قدر آسیا

در شبی که نماینده فوتبال مالزی با شکست دادن گوانگژوی چین شگفتی ساز شد، دو تیم ایرانی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به یک تساوی و یک پیروزی دست یافته اند.

حضور دکتر سیف برقی در عربستان

 کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور دکتر سیف برقی به عنوان ناظر پزشکی و دوپینگ لیگ قهرمانان 2022آسیا در منطقه غرب آسیا خبر داد.

علیزاده به نیمه نهایی رسید

در مسابقات پنج وزن رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در مغولستان در کشتی نخست با پیروزی ایمان محمدی و امیر قاسمی منجزی و شکست علی نوربخش و عارف حبیب اللهی در حال برگزاری است.

وجدان کجاست؟

آخر جوسازی و دشمنی با یک شخصیت تا کجای کار باید ادامه یابد. وجدان بشری کجا رفته است؟ آن هم در ورزش که انصافا باید در آن صداقت موج بزند. همه دلسوزان فوتبال می دانند که عزیزی خادم در مدیریت کوتاه خودش چگونه فوتبال را از تلاطم به وجود آمده به ساحل موفقیت رسانده است، اما برخی افراد که پیرامون این مرد پرتلاش و با تعصب بزرگ شده اند، مثل چاقویی هستند که دسته خود را بریده اند.

فالگوش

ستون فالگوش اختصاص به اخباری دارد که بعضا رسانه ای نمی شود،اما این اتفاق رقم خورده وما نیز از ان اطلاع یافته ایم.در اینجا به برخی از این دست  اخبار اشاره می شود.

رفت و آمدهای پنهانی در پرسپولیس

چند روزی است که تمرینات تیم پرسپولیس پس از یک تعطیلات موقت آغاز شده است، اما در این میان شاهد برخی از رفت و آمدهای پنهان هستیم که حکایت از شکار بازیکنان تیم پرسپولیس را دارد.

در حمایت از دادگان، فوتبال را سه سال تعطیل کنید

علیرضا نیک بخت واحدی که اکنون چهره  پیشکسوت را به خود گرفته در تازه ترین اظهار نظر خود به نکات تازه ای اشاره کرد که می خوانید.

یکی در فینال

دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی امروز با دیدار دو تیم آلومینیوم اراک و تیم خلیج فارس ماهشهر دنبال خواهد شد. تیم برنده به فینال بازی ها راه خواهد یافت.

اعتراض فدراسیون کشتی به دولت تورلیخانف

فدراسیون کشتی طی نامه ای به دولت تورلیخانف به میزبانی نامناسب مغولستانی ها از رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا اعتراض کرد.

موحدی، سرمربی جدید تیم ساحلی ایران

طی حکمی از سوی دکتر محمد داورزنی، حمید موحدی به سمت مربی تیم ملی والیبال ساحلی بزرگسالان منصوب شد. در حکم صادره همچنین مسئولیت نظارت بر امور فنی تیم های ملی نیز به وی سپرده شد.

آموزش نونهالان کشتی اشتباه است

دانش ناکافی مربیان نوجوانان را در معرض آسیب قرار می دهد. نبود دانش کافی در زمینه آماده سازی ورزشکاران نوجوان و عدم توجه کافی مربیان به ویژگی های خاص دوره نوجوانی، علاوه بر عدم کسب نتیجه، نوجوانان را در مسیر بی بازگشت فرسودگی و آسیب قرار می دهد. آنچه که غالبا نادیده گرفته می شود رشد و بلوغ این افراد است...

ملک: برای بانوان مشاور خارجی می آوریم

اولویت فدراسیون بسکتبال به ویژه در بخش بانوان پرداختن به امور پایه است و ما این کار را با برگزاری مسابقات زیر 16 سال آغاز کرده ایم.

دست مسئولان شهری انزلی درد نکند

پدر زنده یاد سیروس قایقران، نامگذاری ورزشگاه تختی بندرانزلی به نام سیروس را کمترین کار برای پسرش در ورزش گیلان می داند.

اردوی تیم ملی نونهالان کشتی آزاد در نوشهر

سومین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان روزهای 31 فروردین تا 11 اردیبهشت ماه به میزبانی استان مازندران برگزار می شود.

سپاهان دنبال جبران و فولاد به فکر بلند پروازی

امشب نمایندگان فوتبال کشورمان در دیدار های مجدد و حساس بار دیگر به میدان خواهند رفت. سپاهان باالتعاون عربستان در ساعت 20:45 و فولاد با اخال در ۴۵ دقیقه بامداد در میدان دیده خواهند شد.

اردوی تیم کشتی آلیش بانوان در جهانبخت توفیق

اردوی این تیم در خانه کشتی توفیق جهان بخت در حال برگزاری است.

تمرین تیم ملی کشتی آزاد جوانان در کرمان

حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان در  اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان طی روزهای 27 فروردین تا 7 اردیبهشت ماه در شهر کرمان برگزار می شود.

مدیرانی که برای دیگران تعیین تکلیف می کنند!

سرخابی ها ظاهرا زیر نظر وزارت ورزش اداره می شوند، اما عملا هیچ نظارتی بر عملکرد مدیریتی ،ورزشی و فرهنگی آنها صورت نمی گیرد،تازه آنها برای دیگران هم تعیین تکلیف می کنند!

عبدالعزیز: ایران حرف اول آسیاست

والیبال ایران در آسیا حرف اول را می زند و آقایی اش را در سطح جهان آغاز کرده است. عبدالعزیز سلمان، دبیر فدراسیون والیبال امارات با بیان این مطلب افزود: مایل هستیم که در زمینه تبادل مربی و بازیکن با فدراسیون والیبال ایران همکاری کنیم و از تجارب عالی ایرانیان بهره ببریم. در واقع در استخدام مربیان ایرانی مشکلی نداریم و در مقابل آمادگی میزبانی از تیم های ملی ایران را داریم.

فوتبال – بسکتبال!

نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا بامداد فردا آخرین مسابقه دور برگشت را در زمین غریبه برگزار می کند. در غیاب استقلال و پرسپولیس دو تیم شهرستانی ما ماموریت های مهمی دارند که اگر بتوانند آن را به فرجام برسانند، آبروی کمرنگ شده فوتبال ما رنگ و لعابی پیدا خواهد کرد.

حضور من منطبق با قانون است

رئیس کمیته ملی المپیک در گفت و گوی رادیویی اعلام کرد که حضور وی در این سمت قانونی است.  

صیادمنش ثابت هال سیتی شد

هال سیتی صیادمنش را که در قراردادی شش ماهه از فنرباغچه قرض گرفته بود، از عملکرد وی راضی است و درصدد قرارداد قطعی با مهاجم ایرانی اش است.

عربستان از میزبانی انصراف داد

عربستان از میزبانی رقابت‌های کشتی قهرمانی رده‌های پایه در ریاض انصراف داد.

قضاوت حیدری در لیگ قهرمانان آسیا

پیام حیدری دیدار دو تیم گوانگژو چین و کاوزاکی ژاپن را قضاوت می کند.

رقابت های جام حذفی با حضور بازرسان ویژه

مسابقات باقیمانده رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور با حضور بازرسان ویژه کمیته های اخلاق و انضباطی همچنین سازمان لیگ برگزار خواهد شد.

فالگوش

اخبار فالگوش تقریبا همان اخباری است که در محافل فوتبال دهان به دهان در حال چرخش یا بعضا از سوی نزدیکان وابسته به باشگاه و بازیکنان مطرح می شود.

اسکوچیچ  چقدر پول گرفت؟

جمعه بود که حضور لوتار ماتئوس، مارکوس مرک، آندریاس برمه و پیر لوئیجی کولینا در ایران حسابی خبرساز شد. اما حضور آن‌ها نه به خاطر فیلمی که لوتار برای یافتن علی دایی منتشر کرده بود، بلکه برای مراسم افتتاحیه یک باشگاه بدنسازی سوپرلاکچری در طبقه نهم مجتمع سام سنتر فرشته بود.

به خاطر پرسپولیس، به امارات نه گفتم

فراخوان بازیکنان پرسپولیس برای تمدید قرارداد اغاز شده است.از مهدی ترابی هم خواسته شد تا جهت تمدید قراردادش به باشگاه مراجعه کند، اما اماده ترین بازیکن فعلی تیم پرسپولیس تا به امروز ازرفتن به باشگاه ممانعت ورزیده است.

بازگشت علی کریمی به فوتبال

با توجه به نزدیک شدن به برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال اخبار ضدونقیصی به گوش می رسد.

فوتبال ایران در اندیشه قهرمانی

تیم فوتبال ایران در اندیشه قهرمانی در بازی های المپیک ناشنوایان این تیم پیش از اعزام به برزیل، محل برگزاری بازی ها روز جمعه دیداری تدارکاتی با تیم امید استقلال انجام می دهد.

بولینگ و بیلیارد ایران میزبان قهرمانی آسیا

ایران میزبانی بولینگ و بیلیارد قهرمانی آسیا را برعهده گرفته است و ورزشکاران 40 کشور برای حضور در این رقابت ها به تهران می آیند.

جشنواره ای برای نوجوانان و آینده سازان

کار را باید به کاردان سپرد. این باور قدیمی بارها به اثبات رسیده است اما امروز در والیبال مشاهده می کنیم که مردی از جنس توپ و تور با چه ایده های ناب و تازه ای آستین همت بالا زده است. البته پیشاپیش بگوییم که راه اندازی لیگ جوانان و نوجوانان مشکلات فراوانی خواهد داشت که باید آن برنامه ریزی سنجیده ای انجام داد.

هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از اکثریت افتاد

با بازداشت شهره موسوی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه قانون دو سوم اکثریت اعضای هیات‌رئیسه برای تشکیل جلسه رعایت نمی‌شود و برگزاری جلسات از سوی این اعضا با اشکال روبه‌رو است.

صالحی امیری ماندنی شد

پایان ماموریت سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک موقتا منتفی است و او همچنان می‌تواند تا پایان شهریور سال جاری ادامه فعالیت دهد.

فرود موفقیت آمیز عقابان نهاجا بر بام بسکتبال استان تهران

تیم بسکتبال نوجوانان عقاب نهاجا با کسب پیروزی در دیدار فینال برابر تیم قدرتمند ری مهر، با شایستگی به مقام قهرمانی لیگ استان تهران دست یافت.

پشت پرده اخبار

آخرین اخبار ریز و درشت فوتبال را می توانید در این ستون جستجو کنید.

سرپرست سازمان لیگ معرفی شد

رئیس فدراسیون والیبال در حکمی محسن ترابی را به عنوان سرپرست سازمان لیگ منصوب کرد و بعد از مدت ها انتظار یک والیبالی در این تشکیلات برای مهم ترین بخش فدراسیون والیبال منصوب شد.

مانع سرایت فساد در ورزش شویم

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال به جرم کلاهبرداری بازداشت شد. هرچند که جرم وی در حوزه فوتبال نبوده، اما اینکه سه هزار نفر از هموطنان مان سر کیسه کرده باشند، خود بزرگترین گناه و جرم محسوب می شود.

رقیب پیکان، قهرمان وی لیگ شد

سانتوری سانبردز با برد در ست طلایی قهرمان وی لیگ ژاپن شد.

میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) خجسته باد

میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) خجسته باد

اکبری: سانتوری با موزرسکی آسان نیست

رقابت های والیبال جام باشگاه های آسیا کمتر از یک ماه دیگر در تهران آغاز می شود. در این مسابقات هفت تیم حضور خواهد یافت. باز هم مانند گذشته از کره جنوبی و چین اثری در بین شرکت کنندگان دیده نمی شود.

طارمی و روزه داری در لیگ برتر پرتغال

طارمی سوای سرعت و مهارتی که در زمین بازی دارد، به لحاظ رفتاری و اعتقادی نیز فردی مقید است. در این راستا روزه داری وی مورد توجه رسانه های پرتغال قرار گرفت.

پروفسور ولاسکو وپاسخ هایش

تیم های ملی والیبال در المپیک موفق نمی شوند و یک ماه بعد قهرمان اروپا می شوند؟ این فراز و فرودها برای چیست؟

آغاز اردوی اعزام تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان

اردوی نهایی و متصل به اعزام تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل، از در تهران آغاز شد.

وداع در سکوت

احمد اسماعیل‌پور ستاره گلزن تیم ملی فوتسال ایران با انتشار پستی در اینستاگرام به صورت رسمی از بازی های ملی خداحافظی کرد.

مسابقات قهرمانی کشور نونهالان کشتی فرنگی  برگزار می شود

رقابت های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور اردیبهشت ماه در شهر سنندج برگزار می شود.

عزل غیرقانونی است

رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال با شکایت از اعضای هیات رئیسه این فدراسیون برکناری خود را غیرقانونی خواند.

درویش: من نباید پاسخگوی عملکرد دیگران باشم

در آستانه شروع مجدد تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نکاتی را یاد آور شد که درنوع خود جالب است.

از مدیریت در استقلال تا ریاست فدراسیون فوتبال

به نقل از دبیر فدراسیون فوتبال، مجمع فدراسیون فوتبال در تاریخ ۱۰خرداد تشکیل خواهد شد. در این جلسه اعضای مجمع به درست یا نادرست بودن عزل رئیس فدراسیون فوتبال رای خواهند داد. همچنین اعضای مجمع در خصوص ادامه یا عدم فعالیت برخی از اعضای کنونی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نظر خواهند داد که  احتمالا تنی چند از اعضای هیات رئیسه از گردونه فعالیت خارج خواهند شد.

ایران – ایتالیا در برزیل

تیم فوتبال ناشنوایان ایران فردا به طور رسمی برای شرکت در بازی های ناشنوایان جهان بدرقه می شوند. ایران در نخستین مسابقه خود مقابل ایتالیا قرار می گیرد.

از گوشه و کنار ورزش های رزمی

ورزش های رزمی در کشور ما به همان اندازه که صاحب عنوان و افتخار بوده اند، از حواشی هم دور نمانده اند. از کاراته روزگاران دور گرفته تا ووشویی که امروز ما در آن ادعا داریم.

پاسخ رئیس کمیته داوران به مدیرعامل استقلال

به دنبال توصیه مدیرعامل باشگاه استقلال به کمیته داوران مبنی بر اینکه کسی که در کمیته داوران با سرمربی و تیم استقلال زاویه دارد، حق ندارد در چینش داوران دخالت کند و بهتر است در شش هفته باقی مانده از بازی ها یک کار گروه در چنش داوران تشکیل شود، رئیس کمیته داوران را ایجاب کرد تا نکاتی را در مقام پاسخگویی به مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شود.

انصاف در کمیته انضباطی

انتظار ما این است که کمیته انضباطی فدراسیون در مواجهه با رفتارهای ناشایست یکسان و عادلانه عمل کند.

پیام جدید رادوشوویچ به پرسپولیس

در پی محکوم شدن باشگاه پرسپولیس در فیفا از بابت شکایت رادو شویچ، دروازه بان سابق تیم پرسپولیس برای باشگاه پرسپولیس پیام جدیدی را ارسال کرد.

اهانت اسپورتینگ به طارمی

در کشوری که خود را اروپایی متمدن می دانند، استفاده از واژه های توهین آمیز نسبت به ورزشکاران حرفه ای حضیض اخلاق فرهنگی را در بیانیه ای که می خوانید نشان داده است.

قمی: پیکان با گل به خودی قهرمان شد

دیدار پایانی فوتسال بانوان باشگاه های کشور بین دو تیم نصر و پیکان برگزار شد. در نهایت خودروسازان با یک گل از سد حریف گذشتند و قهرمانی را به مدیرعامل جدید باشگاه ایران خودرو هدیه دادند.

گریه شهردار گرگان در تالار بسکتبال

 در ادامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران تیم‌های شهرداری گرگان و شیمیدر قم برای چهارمین بار به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری ۸۴ - ۸۲ شهرداری گرگان پایان یافت تا شاگردان حاتمی راهی فینال شوند.

برخورد باشگاه پیکان با خاطیان رده‌های پایه

مدیرعامل پیکان در پی حواشی رخ داده در آکادمی این باشگاه دست به ایجاد تغییرات و البته برخورد با خاطیان ماه‌های گذشته رد‌ه های پایه زد.

نگذارید تیم ملی مثل پرسپولیس "خودزنی" کند

آنچه در رابطه با وضعیت حال حاضر پرسپولیس جلب نظر می کند و در قیاس با تیمی که قدرتش تا همین پارسال نمود چشمگیری داشت توی ذوق می زند، این است که اثرات تلاش ها و زیرسازی های برانکو در این تیم به حداقل مقدار خود رسیده و بسیار کمرنگ شده است.

 امیدوارم منشاء خیر برای کشتی وطن باشم

چند روز گذشته رضی زاده حکم جدیدش را از علیرضا دبیر به عنوان مشاور اقتصادی اتحادیه جهانی کشتی دریافت کرد. وی که ریاست هیات کشتی استان گیلان را برعهده دارد گفت و گویی را با البرز ورزشی انجام داده که می خوانید.

معرفی جزیره کیش به هواداران انگلیسی

نشریه انگلیسی پس از اعلام مقامات و آمادگی کشور ایران برای میزبانی مسافران جام جهانی، جزیره کیش را مناسب هواداران انگلیسی معرفی کرد.

شبی با نسل دوم والیبال ایران

آیین یادبود نخستین کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بهانه ای شد تا جمعی از بزرگان دیروز والیبال ایران در ضیافت افطاری با هم دیدار کنند و از هر دری سخن بگویند و یاد مهندس محمد شریف زاده کاپیتان تیم نقره ای بازی های 1958 را گرامی نگه دارند.

فوتبال امید شکوفا می شود؟

تیم فوتبال امید ملی ایران در دیداری تدارکاتی با گل گهر سیرجان استارت زد. صرفنظر از نتیجه ای که به دست آمد، امیر قلعه نویی بهترین حرف را زد اینکه با انجام بازی های تدارکاتی داخلی امید به مرحله اوج آمادگی نخواهد رسید. باید چند بازی تدارکاتی برون مرزی برای این تیم فراهم شود تا بازیکنان زیر 21 سال ایران به طور جدی محک بخورد.

وضعیت کریمی در بلژیک مشخص می شود

تیم دوم ایران در بازی های کشورهای اسلامی که در قونیه برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

گل به یادماندنی الهیار در لیگ جزیره

بازی کردن در لیگ جزیره افتخاری بزرگ است که نصیب هر بازیکنی در دنیا نمی شود.

مراسم سالگرد علی مودت برگزار شد

با حضور خانواده، جمعی از اهالی ورزش و اصحاب رسانه، مراسم دهمین سالگرد درگذشت مرحوم علی مودت، فوتبالیست اسبق و از پیشکسوتان مطبوعات، در بهشت زهرا (س)، قطعه نام آوران برگزار شد .

تیم ملی کشتی فرنگی راهی مغولستان شد

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، صبح امروز راهی کشور مغولستان شد.

چرا مسئولان در مباحث شورایعالی ورزش  مشارکت نکردند؟

طرح موضوع وظایف و تکالیف شورایعالی ورزش در برنامه رادیویی همیشه با ورزش در هفته گذشته و عدم مشارکت مسئولان  و‌ مدیران  حاضر در بیان نظرات  و راهکارها بیانگر چیست؟

خبرهای کوتاه از فوتبال

اخبار کوتاه امروز در زمینه فوتبال به تغییرات در باشگاه پیکان و خذف شایعات گوناگون در پیرامون فوتبال پرسپولیس اختصاص دارد.

استارت برای سفر به بحرین

درحالی که تیم های نوجوانان دختر و پسر ایران در ایتالیا اردو زدند، پسران جوان اردوی خود را در تهران آغاز خواهند کرد.

گروه بندی مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان مشخص شد

بیست و سومین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران جوان از یکم تا ۱۲ تیر ۱۴۰۱ به میزبانی اسلوونی برگزار خواهد شد.

دورخیز 11 داوطلب برای هیات فوتبال خوزستان

انتخابات هیات فوتبال خوزستان یکی از مهم ترین انتخابات فوتبال ایران است. چرا که جنوب ایران معدن استعدادهای ناب است که متاسفانه مدتی مورد غفلت قرار گرفته است.

یحیی با تیم برانکو چه کرد؟

برانکو ایوانکوویچ قبل از ترک پرسپولیس اظهارنظر جالبی کرد که اتفاقا خیلی‌ها آن را تایید کردند. مرد کروات گفت پرسپولیس را جوری از نو ساختم که اگر این تیم تا ۵ سال دیگر حفظ شود نه تنها در لیگ ایران رقیبی نخواهد داشت بلکه می‌تواند سال‌های سال در آسیا هم آقایی کند.

فولاد با تغییر تاکتیک برد، سپاهان با تزلزل در دفاع باخت!

دو نماینده ایران در عرصه مسابقات آسیایی با دو نمایش متفاوت برابر رقبا به ‌یک یرد و یک باخت دست یافتند و نشان دادند برای حضور موثر در رقابت های قاره کهن ‌نیازمند طراحی و برنامه ریزی دقیق تری هستند.

سپاهان چگونه شش گل خورد

تیم‌های سپاهان و التعاون در مسابقه‌ای از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند و این مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر به سود نماینده عربستان به پایان رسید.

جنگ اول به از صلح آخر است

اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال معرفی شدند. وظیفه این کمیته چیست؟

اسکوچیچ هم کری می خواند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به مربی تیم ملی انگلیس که گفته بود فوتبال ایران را نمی شناسد فکورانه گفت اشکالی ندارد چند ماه صبر کنید به خوبی فوتبال ایران را خواهید شناخت.

نوید کیا از گردونه خارج می شود

شکست تیم فوتبال سپاهان در برابر تیم عربستانی التعاون عملا این تیم را از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خارج کرد.

ملاقات درویش و حقیقی

چند روز پیش بود که خبر انتقال علیرضا حقیقی به پرسپولیس از سوی البرز ورزشی منتشر شد.که طی آن اشاره کردیم دو طرف توافق کرده اند که از فصل آینده همکاری داشته باشند.

پشت پرده فوتبال

مذاکرات پنهانی مردان ویژه استقلال با اشکان دژاگه مثبت واقع شده و دژاگه را از هم اکنون استقلالی بدانید.

ملوان به لیگ برتر نزدیک تر شد

هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ دسته اول برگزار شد و تیم ملوان با کسب یک پیروزی دیگر در چند قدمی صعود به لیگ برتر قرار گرفت.

اولین جلسه کمیته فنی فوتبال برگزار شد

در اولین جلسه کمیته فنی مرتضی محصص به عنوان رئیس کمیته وابراهیم قاسم پور به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

مجیدی پای حرف اش بایستد

با گذشت چند روز از حذف تیم استقلال از رقابت های جام حذفی گروکشی مربیان و مدیران دو باشگاه همچنان ادامه دارد.

بنا: نگاه ما به المپیک پاریس است

 محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: من به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی تابع سیاست‌های فدراسیون کشتی هست.  

مجوز خروج مربی ایتالیایی صادر نشد

با تعطیلات لیگ برتر و تمرینات استقلال پین مربی این تیم تصمیم به رفتن سفر ایتالیا گرفت که مجوز خروج وی صادر نشده بود.

رای فیفا به باشگاه پرسپولیس صادر شد

باشگاه پرسپولیس۴۵روز فرصت دارد تا مبلغ۹۶۵ میلیون دلار به رادوو شوویچ بپردازد. فیفا به باشگاه پرسپولیس ابلاغ کرده است که بر اساس شکایت رادو محکوم شده و باید مبلغ یاد شده را ظرف مدت ۴۵ روز پرداخت کند.

کمیته فنی فدراسیون فوتبال تشکیل شد

برخی از کمیته ها در فدراسیون  فوتبال در حال شکل گیری است که  تازه ترین آن کمیته فنی فدراسیون فوتبال است.

صدور روادید متقاضیان رایگان شد

دولت جواز مسافران سفر به ایران در بازی های جام جهانی 2022 قطر را رایگان اعلام کرد.

مربیان تیم ملی تکواندو معرفی شدند

جلسه ای با حضور مسعود لشکری سخنگوی کمیته فنی فدراسیون تکواندو برگزار شد که افلاکی و حجی زواره مربی تیم ملی تکواندو شدند.

برد مسافت ایران در جام جهانی قطر  

در آنالیزی از فاصله جغرافیایی تیم های صعودکننده به میزبانی جام جهانی2022 می توان گفت ایران جزو کشورهای نزدیک به دوحه است که در گروه B با تیم های انگلیس و آمریکا و برنده پلی آف اروپا به مصاف می رود.

سراجی پاسخگوی ناکامی سایپا باشد

حسن روشن، پیشکسوت استقلال در گفت و گویی در خصوص اینکه اختلافاتی در هیات رئیسه فدراسیون وجود دارد و به طور مثلا سراجی در توییتر مدعی شده پای کار فوتبال ایستاده و وعده هایی مثل پاکسازی و ورود افراد متخصص به فدراسیون را داده است.

نساجی، آلومینیوم، مس و خلیج فارس را باید ستود

اخبار وسیع و تمام نشدنی پیرامون سرخابی ها و حمایت های  کامل رسانه ای  از این دو تیم و غفلت از توجه به تیم های شهرستانی جفایی بزرگ به فوتبال کشور محسوب می شود.

شهداب به نیمه نهایی رسید

در پایان دور مقدماتی رفابت های بین المللی ناس اسپورت (جام رمضان) دبی تیم های برزیلی (الجوارع)، ایتالیایی (امپراتور)، پاکستانی (زعبیل) و شهدای  یزد (بن ثانی) به مرحله نیمه نهایی صعود کردند تا از روز جمعه پیکارهای ضربدری را بر گزار کند.

جشن و شادی در شهر خسته

بین همه شهرهای مازندرانی ورزش خیز، قائمشهر حال و هوایی دیگر دارد.  شهری کارگری با جوانانی بسیار مستعد که با کمی توجه در همه عرصه ها می درخشند؛ کشتی و وزنه برداری از قدیم در این منطقه افتخار آفرین بوده است و مربیانی که عاشقانه در راه اعتلای ورزش تلاش می کنند.

مجموعه ورزشی تختی به نام قایقران

باشگاه ملوان بندرانزلی از تغییر نام ورزشگاه این شهر گیلانی خبر داد.

اخبار پشت پرده فوتبال

مخاطبان اخبار پشت پرده امروز فوتبال ایران از حضور کی روش به تیم ملی فوتبال عراق و نشست درویش و گل محمدی بعد از حذف پرسپولیس و حواشی فوتبال ایران باخبر می شوند که می خوانید.

جامی که از کف استقلال رفت

حذف تیم فوتبال استقلال در مرحله نیمه نهایی مسابقات جام حذفی نه تنها ضربه سنگینی بر روح و جسم این تیم وارد کرد، بلکه بیش از همه موجب آسیب فرهاد مجیدی شد.

برانکو پا در میانی می کند

شکایت رادو دروازه بان سابق تیم پرسپولیس درفیفا بررسی و دادگاه فیفا باشگاه پرسپولیس را به مبلغ ۵۹۶ هزار دلار محکوم کرد.این مبلغ از سوی باشگاه پرسپولیس باید پرداخت شود. در صورت عدم توجه به رای فیفا جرایم دیگری اتخاذ خواهد شد که بسته شدن پنجره نقل وانتقالات اولین اقدام خواهد بود.

تمایل حقیقی برای پرسپولیسی شدن

علیرضا حقیقی دروازه بان تیم نساجی قائمشهر از عوامل برتری تیم مازنی برابر حذف تیم استقلال در رقابت های جام حذفی به شمار آمد.

تمایل حقیقی برای پرسپولیسی شدن

علیرضا حقیقی دروازه بان تیم نساجی قائمشهر از عوامل برتری تیم مازنی برابر حذف تیم استقلال در رقابت های جام حذفی به شمار آمد.

قهرمانی از پیکان به سایپا رسید

چندی پیش رقابت های فوتبال نوجوانان تهران با قهرمانی پیکان به پایان رسید.

اعتراض مجیدی رد شد

در صحنه جنجالی گل استقلال نظر فرهاد مجیدی رد شد و داور دیدار تیم های فوتبال استقلال و نساجی دلیل مردود اعلام کردن گل مهاجم استقلال را اعلام کرد.

رضی زاده، مشاور اقتصادی اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی با هدف توسعه کشتی و کشتی پهلوانی امیر رضی زاده را به عنوان مشاور منابع اقتصادی اتحادیه جهانی منصوب کرد.

ایرانیان در جام بین المللی دبی

تیم والیبال ایتالیا با داشتن سیدموسوی توانست 3 بر یک ایرانیان را شکست دهد و این در حالی است که باشگاه الشباب  شرایط تیم شهداب یزد را پذیرفته چون این تیم یکپارچه را قهرمان ایران می داند.

تورنمنت بین المللی حق بچه های ایران است

تیم های نوجوانان دختر و پسر در حالی اعزام شدند که جوانان دختر و پسر و متعاقب آن عزیمت تیم ملی بانوان به ایتالیا آن هم در جوار و نزدیکی همدیگر اتفاقی نادر است که می تواند به نوعی اقدامی تاریخی قلمداد شود. نقد که می کنیم باید منصف باشیم و خوب و بد را کنار یکدیگر قرار دهیم.

تاکتیک نامناسب و روش های غلط در تهاجم!

استقلال با وجود بهره بردن از شرایط میزبانی و حمایت هوادارانش به دلیل اتخاذ روش های یکنواخت و نامناسب در فاز حمله‌ و‌ دفاع بازی را به نساجی واگذار و از گردونه خارج شد.

طرحی نو به ورزش خواب زده دراندازیم

تحلیل قضایا در ورزش ما مصداق آن ضرب المثل قدیمی است که می گوید «معما چو حل شد، آسان شود» در مورد مسایل مبتلا به تیم پرسپولیس دیروز ما و همکاران البرز ورزشی نوشتیم و اشاره کردیم که خود کرده را تدبیر نیست.

اعلام شرکت کنندگان قهرمانی مردان آسیا

کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) نام هشت تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 را اعلام کرد.

آل کثیر: در پرسپولیس می مانم

مهاجم خوزستانی تیم فوتبال پرسپولیس با اینکه تمایل داشت با پای مصدوم خود در پرسپولیس بماند، در این میان گل محمدی سلامتی بازیکن تیم در اولویت قرار می دهد و از حضور آل کثیر در بازی های پرسپولیس جلوگیری می کند.   به طوری که مهاجم خوزستانی پس از اولتیماتوم گل محمدی مبنی بر اینکه یا جراحی یا ترک پرسپولیس، مجبور به تسلیم می شود  تا پای خود را به تیغ جراحی بسپارد.

به وقت قضاوت، عجله نکنیم

اینکه با یک پیروزی مربی تیم به یکباره مربی سال تبدیل می شود  یا با یک شکست شعار حیا کن و رها کن  سر می دهند، نکاتی را در دل خود دارد که ممکن است خوشایند نباشد.

کامرانی فر: همکاری اسکوچیچ با ایران ادامه دارد

کامرانی فر پیشنهاد به کی روش را تکذیب کرد و آن را ساخته و پرداخته افکار افراد است.  

کامرانی فر: همکاری اسکوچیچ با ایران ادامه دارد

حسن کامرانی فر دبیر فدراسیون فوتبال در ارتباط با خبری  مبنی بر این که فدراسیون فوتبال به کار لوس کی روش جهت همکاری با تیم ملی فوتبال ایران پیشنهادی داده است، گفت:کدام پیشنهاد، کدام همکاری، کدام ارتباط؟! تیم ملی فوتبال ایران مربی دارد. همکاری اسکوچیچ با تیم ملی فوتبال ایران ادامه دار است.

استراحت پرسپولیسی ها تا آخر هفته

تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس با توجه به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

ظرفیت اعزامی های اسکیت به 8نفر رسید

در دیدار ظهر امروز صالحی امیری و هیات همراه با رئیس فدراسیون اسکیت از تمرینات و آماده سازی تیم ملی بازدید شد.

کامرانی‌فر: اینفانتینو قول حمایت به ایران داد

در پی بازدید صالحی امیری و مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم فوتبال امید میرشاد ماجدی حضور نداشت و کامرانی فر این جلسه را برنامه از قبل برنامه ریزی نشده بیان کرد.

پرسپولیس هم از جام افتاد، هم از جان

پرسپولیس دیروز باخت. بد هم باخت. خیلی بد. آنقدر که از دست دادن جام حذفی هم خیلی به چشم نیامد!

باخت پرسپولیس؛  باید هم حذف می شد!

ناکامی دیگر برای.پرسپولیس و شاگردان یحیی گل محمدی رقم خورد. باخت به تیم آلومینیوم اراک و خروج از چرخه رقابت های جام حذفی.

کار ستودنی قلعه نوعی

بیت اله فوتبال هم رفت.خیلی بی سروصدا وغریبانه از جهان هستی پر کشید و رفت. در مدت حیاتش و در حرفه اش  برای رشد فوتبال و در جهت پیشرفت بازیکنان زحمات فراوانی کشید.

دیدار پرحاشیه استقلال تهران – نساجی مازندران

برخورد استقلال تهران با نساجی مازندران در چارچوب رقابت های جام حذفی که فردا در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد، نمی تواند یک مسابقه عادی باشد.

حضور صالحی امیری در تمرین تیم امید

رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولان خود در بازدیدی از کمپ تیم های ملی فوتبال از اردوی تیم فوتبال امید بازدید کردند.

کار شهداب بد جوری سخت شد!

تیم والیبال شهداب که بدون ملی پوشان خود راهی تورنمنت بین المللی ناس اسپورت امارات شده است، شب گذشته در یک بازی کمرنگ سه بر یک مغلوب تیم زعبیل شد.

عاقبت حاشیه سازی و بیانیه نویسی!

فرجام بی مبالاتی، حاشیه سازی، بیانیه نویسی و استعفاهای نمایشی آقایان، شکست های متوالی تیم پرهوادار پایتخت بود که کام هواداران را تلخ و موجب واکنش آنها در سکوهای آزادی شد.

ابتکار و احتیاج

اینجا یکی از محله های شهر ورزش خیز گرگان در استان گلستان است؛ مکانی به نام چاله باغ که والیبال همیشه در آن جاری است به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان که بازار والیبال جام رمضان داغ است. حتی بارندگی نیز جلودار این اشتیاق تماشایی نیست.

گره های کور باشگاهداری در فوتبال

حذف شدن پرسپولیس در جام حذفی و پیش تر خط خوردن از جام قهرمانان آسیا چیزی نیست جز اینکه محبوب ترین تیم فوتبال کشور که باید تغذیه کننده تیم ملی باشد در چنبره ای گرفتار آمده که مدیران مناسبتی و بی تدبیری وزارت ورزش قرآن مستولی ساخته بود؛ هر کس که آمد نتوانست گره خود ساخته پیشینیان را با سرانگشت تدبیر کند و‌ گرهی بر گره های موجود افزوده است.

به فکر تقویت گلرهای داخلی باشیم

لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار می شود که دو نماینده ایران در مصاف با حریفان خود راه سخت و دشواری را پیش رو دارند. به طوری که حمید درخشان از پیشکسوتان سرشناس فوتبال ایران به آن اشاره کرد و جای دو تیم پرسپولیس و استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا خالی می داند. البرز ورزشی با وی گفت و گویی انجام داد که می خوانید.

اخبار پشت پرده فوتبال

*ادعا واعتراض باشگاه استقلال مبنی بر نحوه صدور رای یحیی گل محمدی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رد شد.پاسخ کمیته انضباطی به باشگاه استقلال این است، صدور رای بر اساس قوانین جدید صورت گرفته است، ادعای شما به قوانین سابق بوده که از قوانین منسوخ شده است.

هند میزبان تیم های تنیس زیر 14 سال

تیم‌های تنیس نوجوان کشورمان تمرینات آماده‌سازی خود را در تهران پیگیری می‌کنند. به طوری که 27 فروردین تیم دختران و 3 اردیبهشت تیم پسران کشورمان را به مقصد هند ترک می کنند تا به مصاف حریفان خود بروند.

مسابقات بوکس قهرمانی آسیا آبان ماه

تاریخ مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان آسیا از خرداد به  آبان سال جاری تغییر کرد.

عالیشاه: اراده قهرمانی در پرسپولیس موج می زند

پایان مصدومیت و بازگشت مجدد امید عالیشاه به ترکیب تیم پرسپولیس این امیدواری را ایجاد کرده است تا امیدواری گل محمدی برای اهداف اصلی تیمش که همان قهرمانی باشد، پر رنگ تر شود.

سر خط اخبار فوتبال

حریفان سرخابی، اتفاق عجیب دیدارهای خیبر و مس کرمان و صحبت های مرادمند سرخط اخبار فوتبالی است که در ذیل می توانید بخوانید.

به حاشیه ها دامن نزنید

علی خسروی پیشکسوت کارشناس داوری که بعد از دربی و با حضور در یک برنامه تلویزیونی به صورت زنده قضاوت داور  دربی را کارشناسی کرد، همچنان قصد دارد با پرداختن  به قضاوت  داور دربی به مسائل حاشیه ای فوتبال دامن بزند.

دست به کار شوید

حضور ورزشکاران در سطح بین المللی  برای هر ملتی افتخار انکارناپذیر آن کشور محسوب می شود که از دیده ها پنهان نمی ماند.

دیدار خرازی با ملی پوشان فوتسال

پیش از آغاز دیدار ایران برابر مالدیو، خرازی، سفیر ایران در محل اردوی ملی پوشان فوتسال در قرقیزستان  حاضر شد و با کادر فنی و بازیکنان به گفتگو پرداخت.

بوکسور ایرانی پاداش دریافت کرد

شه بخش، بوکسور ملی پوش کشورمان توانست اولین مدال برنز جهان را برای کشورمان در مسابقات بوکس قهرمانی جهان 2021 کسب کند، پاداش 25 هزار دلاری خود را دریافت می کند.

تعلیق ستاره بسکتبال دالاس در بازی پایانی

اتحادیه ملی بسکتبال، لوکا دانچیچ بازیکن تیم دالاس را تعلیق کرد. این در حالی  است که ستاره تیم از همراهی تیمش محروم می شود.

محرومیت، رای کمیته انضباطی ذوب آهن و نظم آوران

کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در خصوص رسیدگی به اتفاقات بازی اول مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بین تیم های ذوب آهن اصفهان و نظم آوران سیرجان تشکیل جلسه داد .

انتخاب سرمربیان جدید تیم های ملی تکواندو

اسامی کادر فنی تیم‌های ملی مردان و زنان تکواندو با برگزاری چهارمین جلسه کمیته فنی اعلام شد و مقانلو و مداح به عنوان سرمربیان جدید تیم های ملی تکواندو انتخاب شدند.

شاگردان شمسایی به مصاف مالدیو می روند

تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا بعد از ظهر امروز به مصاف مالدیو می‌رود.

احمدی صاحب کرسی دو فدراسیون جهانی

فدراسیون های جهانی فوتبال و سپس والیبال روزبه وثوق احمدی را به عضویت کمیته انضباطی در آوردند و این در حالی است که اولین ایرانی صاحب کرسی دو فدراسیون جهانی می شود.

نگاه نصف جهان به جوانان بومی باشد

سعید عقیلی سرمربی تیم والیبال گیتی‌پسند اصفهان قراردادش را با این تیم تمدید کرد.

کرسپو: تیم ایران را دست کم نگیرید

شاگردان نویدکیا در بازی اول خود شاگردان نویدکیا در حالی به مصاف تیم هرنان کرسپو می رود که سپاهان در صدر گروه چهارم قرار دارد.

تیم اعزامی کشتی آزاد مشخص شد

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان مشخص شد.

فولاد باید جبران مافات کند

فولاد ایران در بازی با الغرافه از برتری محسوس خود نصیبی نبرد، اما امشب باید جبران مافات کند و الاهلی را از پیش رو بردارد.

تقابل دیدنی سپاهان با الدحیل

امشب مصاف سپاهان با الدحیل به جهات مختلف سرنوشت ساز خواهد بود. نماینده قطر از پیکار با التعاون شکست را پذیرا شده، اما نماینده ما پاختاکور را از سر راه برداشته است. در واقع شاگردان نویدکیا با بازیکنان زخم خورده هرنان کرسپو تقابل خواهند داشت.

مازنی ها  با هشت اتوبوس در راه تهران

دیدار دو استقلال با نساجی مازندران در چارچوب رقابت های جام حذفی روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود .

ایران با نیوزیلند، خرداد در قطر

در چارچوب دیدارهای آمادگی تیم ملی فوتبال کشورمان، نخستین حریف تدارکاتی مشخص شد.

بازگشت لک به پرسپولیس

حامد لک دروازه بان تیم پرسپولیس مدتی است که به دستور یحیی گل محمدی از حضور در تمرینات این تیم ممنوع شده است.

برگزاری مراسم یادبود سیروس قایقران

سیروس قایقران برای اهالی فوتبال نامی است که هرگز از خاطر نمی رود. با گذشت سال ها از درگذشت این هافبک نمونه و بازیکن با اخلاق و با مرام، دوستان او  همه ساله با برگزاری مراسم بر سر مزار او حاضر شده تا یادش و دلاوری هایش را زنده نگاه داشته باشند.

با تماشاگر یا بدون تماشاگر؟

دیدار پرسپولیس با آلومینیوم اراک در چارچوب مسابقات جام حذفی فردا  در صورت مساعد بودن شرایط جوی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

مهندس پاشو، رفقا پشت در ایستاده اند

رفیق دوست داشتنی مبادا در بستر بیماری بمانی و سکوت اختیار کنی. مهندس خوش اخلاق و بی ریا، ببین رفقا پشت در ایستاده و دست به دعا برداشته و امن یجیب می خوانند.

اعتراض ابراهیم شکوری از اداره فدراسیون فوتبال

قائم مقام سابق باشگاه پرسپولیس از اینکه تکلیف برخی از مسائل حیاتی فوتبال بلاتکلیف مانده است، شدیدا به نحوه اداره فدراسیون فوتبال اعتراض کرد.

پرونده گل محمدی در استیناف

رای صادره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که یحیی گل محمدی را با چهار جلسه قطعی و دو جلسه تعلیقی محروم کرده است با اعتراض شدید باشگاه پرسپولیس مواجه شد.

حضور صالحی امیری در تمرین تیم امید

چند روزی است که تمرینات تیم امید ایران آغاز شده است. در لیست فراخوانی اندکی تغییرات حاصل شده است و از آنجا که برخی از دعوت شدگان باب میل مهدوی کیا واقع نشده، چند بازیکن جدید به تمرینات فراخوانده شدند تا مشخص شود که در راه دعوت از بازیکنان به تمرینات تیم امید مهدوی کیا دخالتی نداشته و دعوت شدگان به او دیکته می شوند.

آل کثیر در آستانه اخراج از پرسپولیس قرار گرفت

مصدومیت از ناحیه پارگی رباط صلیبی سرانجام کار دست عیسی آل کثیر داد.

حمایت پیشکسوتان پرسپولیس از گل محمدی

پس از صدور محرومیت یحیی گل محمدی از سوی کمیته انضباطی موج بزرگی از سوی پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در جهت حمایت از او شکل گرفته است.

مربیان تیم ملی والیبال معرفی شدند

نشست خبری بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حامی انحصاری والیبال ایران معرفی شد

‎همراه اول به عنوان حامی جدید والیبال ایران تا بازی‌های المپیک 2024 پاریس معرفی شد.

نسل نقره ای والیبال، شریف زاده را از دست داد

والیبال ایران بزرگی دیگر را از دست داد؛ حالا با رفتن مهندس محمد شریف زاده از آن نسل نقره ای فقط کمال پور هاشم باقی مانده است. خداوند حافظ وی باد.

جای خالی راه‌آهن و بانک‌ملی احساس می شود

وقتی سازندگی و استعداد یابی مورد غفلت قرار گرفت و توجه به فوتبال پایه فراموش شد، باید شاهد افول و نزول این رشته در کشور بود.

مهدوی: برای مسابقه سخت آماده ایم

دومین شب از مسابقات والیبال بین المللی دبی فردا شب ساعت 21:30 در سالن ناس اسپورت دبی برگزار خواهد شد و تیم شهداب یزد که تحت پوشش باشگاه الاهلی شبا (بن ثانی) قرار دارد با تیم پا کستان (زعبیل) بازی خواهد داشت.

آغاز اردوی تیم های ملی ناشنوایان

اردوی آماده‌سازی تیم های ملی فوتبال، جودو و کاراته (آقایان و بانوان) ناشنوایان برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل، از امروز در تهران شروع شد.

علاج واقعه قبل از وقوع شود

دیدارهای نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور با حاشیه آغاز و با اخراج چند بازیکن روز نخست خود را پشت سر گذاشت.

نجفی: برخوردها یکسان نبود

دیدار تیم های ذوب آهن و نظم آوران سیرجان در مرحله نیمه نهایی لیگ برتربسکتبال ۷۷-۷۲ به سود ذوب آهن شد ؛ یک بازی پربرخورد که در دقایق پایانی منجر به دیسکالیفه شدن آرزومندی سرمربی سیرجان شد. در این باره با آرش نجفی مربی جوان تیم سیرجان گفت و‌گو‌ کرده ایم.

غرامت ۸۰میلیون دلاری روس ها از FIVB

روسیه از FIVB فدراسیون جهانی والیبال به خاطر پس گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی مردان جهان  ۸۰ میلیون دلار غرامت درخواست  کرد.

بی نظمی در تبلیغات!

فوتبالی که  با مدیریت سلیقه ای و هرکی هرکی اداره شود و به انضباط فردی و گروهی معتقد نباشد، قطعا به بیراهه خواهد رفت!

تغییرات در سایپا کلید خورد

با توجه به تغییرات در مدیریت باشگاه سایپا که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰صورت گرفت و فراهانی جانشین سراج شد، در سال جدید شاهد تغییرات درونی در نزد تیم های فوتبال سایپا هستیم.

طارمی پشت درهای رم متوقف شد

مهدی طارمی مهاجم اول تیم ملی فوتبال کشورمان و ستاره درخشان حال حاضر تیم پورتو پرتغال چند هفته ای است که هر روز نمایندگان باشگاه میلان ایتالیا را ملاقات می کند.

تیم ملی فوتسال با کاپیتان جدید در قرقیزستان

بازی های فوتسال از یک‌شنبه۲۱ فروردین در قرقیزستان آغاز می‌شود تا وحید شمسایی نخستین محک جدی خود را در قامت سرمربی تیم ملی در این مسابقات بخورد.

تیم ملی والیبال فردا در اردو

نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال از فردا روز شنبه 20 فروردین‌ ماه در فدراسیون والیبال آغاز می‌شود.

پیروزی سپاهان با درخشش مغانلو

سپاهان نماینده ایران در گام نخست در عرصه جام باشگاه های آسیا پاختاکور ازبکستان را از پیش رو برداشت و برای الدحیل قطر و التعاون عربستان خط و نشان کشید.

تسلیت

روزنامه نگار قدیمی ایران که مدت ها در بستر بیماری بود امروز درگذشت.

پایان یک دوره و آغازی دیگر...

دوره کوتاه مدت و دو روزه هانین مربی بلژیکی والیبال اروپا در ایران رکورد شکست.

بازگشت به بازی به سبک ایرانی

دیدار دو تیم صربستانی ها و شهداب یزد که تحت پوشش باشگاه شباب الاهلی (بن ثانی مدیران باشگاه) در جام رمضان دبی شرکت کرده است در نخستین گام مانع دشواری را پشت سر گذاشت.

زدودن لایه زمخت روابط غلط در وزارت ورزش!

طی این یکی دو دهه ورزش ما از بابت روابط عمومی شانس نیاورده بود، چون اغلب افرادی که مدیریت روابط عمومی وزارت ورزش را بر عهده گرفته بودند هرگز نتوانسته بودند رسالت و وظیفه سازمانی خود را به درستی انجام بدهند.

نکونام: بدشانسی آوردیم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در دیدار برابر الغرافه می‌توانستیم این تیم را با موقعیت هایی که خلق کردیم، شکست دهیم اما با بدشانسی دو امتیاز از دست دادیم.

چرا به اتفاقات اردوی معروف دبی رسیدگی نشد؟

باشگاه پرسپولیس در پی حکمی که روز پنجشنبه از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شد، اطلاعیه‌ای تند را علیه باشگاه استقلال و این کمیته صادر کرد.

ملوان و مس چشم به لیگ برتر دارند

در ادامه مسابقات فوتبال لیگ دسته اول جام آزادگان باشگاه های ایران چند دیدار از هفته بیست و چهارم باقی مانده است.

میدان را خالی نکنید

دوتیم فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان به عنوان نمایندگان فوتبال کشورمان فردا در شهر جده عربستان و در چهارچوب لیگ قهرمانان آسیا به میدان می روند.

عطابخشی: به دور بدشانسی افتادیم

دیدار استقلال و پیکان به زیبایی برگزار شد به طوری که در اظهارنظرهای اهالی فوتبال این نکته قابل توجه می نمود.  عطابخشی، مدیرعامل باشگاه پیکان نیز با ارایه نکات بازی پرداخت که می خوانید.

درویش: قهرمانی برازنده پرسپولیس است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دستور فراخوانی بازیکنان برای تمدید قرارداد را صادر کرد و قهرمانی را از آن پرسپولیس می داند.

ترابی و سرلک در پرسپولیس ماندگار شدند

فراخوانی بازیکنان پرسپولیس برای تمدید قرارداد کلید خورد و بازیکنان به صورت یک یا دو نفره با اعلان قبلی وارد باشگاه خواهند شد.

بازگشت حدادی فر به ذوب آهن

تغییراتی را در تیم فوتبال ذوب آهن شاهد هستیم تا بلکه با این رویه تیم ذوب آهن به روزهای خوش خود باز گردد.

ارسال صحبت های مجیدی به کمیته انضباطی

صحبت های فرهاد مجیدی علیه داور دیدار استقلال با پیکان که در پایان بازی در کنفرانس مطبوعاتی به زبان آورد، احتمالا برای این مربی گران تمام خواهد شد.

حضور ثوری در جلسه کنفدراسیون بوکس آسیا

کنفدراسیون بوکس آسیا دومین جلسه اش را در تایلند برگزار می کند و حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس کشورمان در آن جلسه حضور دارد. 

استارت قوی تیم ملی والیبال ژاپن

سرمربی فرانسوی تیم ملی ژاپن اسامی ۲۵بازیکن را برای شرکت در تمرینات تیم والیبال این کشور اعلام کرد.

مشاور مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد

گذشته از نتایج بازی های تیم پرسپولیس، از داخل باشگاه اخبار خوشایندی به گوش می رسد. چندی پیش رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، سجاد قاسمی را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد. دوستی و رفاقت این دو به سال های گذشته برمی گردد...

اخراج مدافع استقلال درست بود

دیدار تیم‌های استقلال و پیکان در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که سید‌رضا مهدوی داور این بازی در دقیقه ۴۲ رافائل سیلوا، مدافع برزیلی استقلال را به دلیل خطا روی بازیکن پیکان از زمین بازی اخراج کرد.

هوادار به نفع استقلال بازی کرد

هفته بیست وچهارم لیگ برتر فوتبال باشگاهی پشت سر گذاشته شد. فعلا لیگ به تعطیلات موقت رفت تا دیدارهای جام حذفی دنبال شود.

شعار المپیک ناشنوایان برزیل تصویب شد

 نام و شعار کاروان ورزشی ناشنوایان کشورمان در المپیک تابستانی 2021 برزیل اعلام شد.

مدعیان قهرمانی NBA به مرحله صعود نرسیدند

لیکرز از صعود به دور بعد مسابقات جا ماند و این در حالی اتفاق افتاد که تیم لس آنجلسی به دلیل نتایج ضعیف و شکست مقابل سانز نتوانست به مرحله بعد برسد.

اعلام برنامه منتخبان تکواندوی مردان

برای مشخص شدن هرچه سریع تر تکلیف کادر فنی تیم های ملی تکواندو، منتخبان سرمربیگری تیم ملی مردان برنامه های خود را در جلسه کمیته فنی ارائه دادند.

فراخوان انتخاب نام و شعار کاروان هانگژو

 کمیته ملی المپیک در نظر دارد در فراخوانی سراسری، مسابقه ای را جهت انتخاب نام و شعار برای کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی های آسیایی 2022 هانگژو برگزار کند.

سپاهان و فولاد باید آبروداری کنند!

غیبت سرخابی ها در جام باشگاه های آسیا برای فوتبال ما ضایعه است و نباید آن را کوچک شمرد.دو نماینده دیگر ما (سپاهان وفولاد) وظایف خطیری دارند و باید از جایگاه رفیع فوتبال باشگاهی ایران دفاع کنند.

بوی انسانیت از ورزش غوغازده به مشام می رسد

ماه مبارک که فرا می رسد، حس دیگری می یابیم؛ ماه خودسازی و کرنش بیشتر به در گاه عبودیت؛ اینکه ۳۰روز بیش از پیش به یاد خالق عالم و نعماتی که به مخلوقات خویش عطا فرموده باشیم و از کبر و غرور و ریا دوری جوییم و در جهت تهذیب اخلاق خویشتن تلاش کنیم.

ناکارآمدان مجازات می شوند

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برنامه حذف تعدادی از اعضای هیات رئیسه ناکارآمد خود را کلید زده است ...

جلال طالبی: تیم ملی در گروه بدی قرار نگرفته است

مطلع شدیم که جلال طالبی سرمربی پیشین تیم ملی برای استراحت و سیاحت به ایران آمده است و فرصت را غنیمت شمردیم و با وی تماس گرفتیم ...

اخبار پشت پرده فوتبال

در هیاهوی فوتبال شاید اخباری منتشر شود که از چشم بسیاری دور بماند. اخبار پشت پرده دقیقا اشاره ای به همین اخبار ریز  و درشت فوتبال خواهد داشت.

عسگری: قضاوت، استانداردهای قانونی نداشت

حسین عسگری، کارشناس داوری که در مقطعی ریاست کمیته داوران فوتبال را برعهده داشت، در خصوص قضاوت دیدار پرسپولیس با هوادار انتقاد کرد.

اینفانتینو مورد انتقاد هواداران قرار گرفت

خشم هواداران یونتوس با اظهارنظر جیانی اینفانتینو برانگیخته شد و رئیس فیفا با انتقادات فراوان هواداران این تیم در فضای مجازی غافلگیر شد.

غلامرضا جباری انتخاب شد

سرپرست فدراسیون فوتبال حکم سرپرست کمیته آموزش این فدراسیون را امضا کرد و بدین ترتیب جباری سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال شد.

ترابی: مستحق کارت زرد نبودم

مهدی ترابی با دریافت کارت زرد از داور دیدار تیمش با هوادار چهار کارته شد وعملا دیدار بعدی پرسپولیس را از دست داد.

سکوت مالک باشگاه تراکتور شکسته شد

مالک باشگاه تراکتور که از حاشیه تراکتور خود را دور نگه داشته بود پاسخ منتقدانش را با جملات تند داد.

جام جهانی شانس اتحاد در ورزش است

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال حضور ایتالیا به جای ایران در جام جهانی را رد کرد در واکنشی اعلام کرد که جدی باشیم.

سهمیه آسیایی به فوتبال ایران نرسید

کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ نخبگان فوتبال را راه اندازی می کند که ایران سهمی در این لیگ ندارد.

صعود تکواندوکاران در رنکینگ المپیکی

فدراسیون جهانی تکواندو برای حضور تکواندوکاران در بازی های المپیک 2024پاریس رنکینگ المپیکی در ماه آوریل را اعلام کرد.

حیف از دقایقی که  بیهوده گذشت!

۹۰ دقیقه بازی  پرسپولیس – هوادار، بدون گل و بی کیفیت سپری شد.

عضو جدید تراکتور به تیم ملحق شد

مدافع پرتغالی قراردادش را با تراکتور به امضا رساند و به این تیم پیوست.

پاسخ اعتراض آمیز الهویی به مجیدی

در پی صحبت های فرهاد مجیدی مبنی بر اینکه چرا تیم های شهرستانی در تهران تمرین می کنند و زمین ها در اختیار  تیم های گل گهر، مس رفسنجان و نساجی قرار گرفته است، سعید الهویی مربی تیم گل گهر را بر آن داشت تا پاسخ  فرهاد مجیدی را بدهد.

تیته: برزیل مدعی اصلی کسب جام جهانی است

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل در تلاش است تا بهترین شرایط برای تیمش را در جام جهانی فراهم کند.

شمسایی: کار سختی پیش روی خود داریم

سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال پیش از اعزام به مسابقات مقدماتی و نهایی قهرمانی آسیا پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

شهداب با المفاجا پاسی از شب

تیم والیبال شهداب مقاومت یزد که برای شرکت در رقابت های بین المللی جام رمضان به دبی سفر کرده است؛ فردا شب ساعت یازده به وقت تهران با المفاجا نخستین بازی را در مجموعه ورزشی ناس برگزار می کند.

فرزند زمان خویش باشیم

وزیر ورزش به مجلس فراخوانده شد تا در باره حواشی و اتفاقات دیدار تیم های ملی ایران و لبنان توضیح بدهد...

روشن: تغییر سرمربی تیم ملی اشتباه بزرگی است

پیشکسوت استقلال در گفت و گویی اختصاصی مردم را محق می داند که از دلایل واقعی عزل عزیزی خادم مطلع شوند و اعضای هیات رئیسه نباید دلایل من‌درآوری برای عزل عزیزی خادم به فیفا ارائه دهند.

آقای وزیر نتایج بررسی ها را اطلاع رسانی کنید!

غائله ای که به دلیل ندانم کاری آقایان و عدم شناخت آنها از اوضاع و احوال فوتبال در مشهد رخ نمود و به یک مطالبه عمومی مبدل شد،ریاست جمهوری،رئیس مجلس و دادستان‌را هم به صحنه کشاند.

غایبان اردوی تیم ملی وزنه برداری حذف می شوند

۲۲ وزنه بردار به اردوی تیم ملی وزنه برداری برای اعزام به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی دعوت شدند.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شد.

اخبار پشت پرده فوتبال

آنچه که در ستون اخبار پشت پرده فوتبال می خوانید، شنیده ها در پیرامون فوتبال است که به برخی از آن اشاره می شود.

پیشنهاد عراقی ها به غفور

نماینده باشگاه های عراق برای شرکت در جام باشگاه های آسیا به قطر پاسور باتجربه ایرانی پیشنهاد ده هزار دلار برای یک مقطع زمانی کوتاه داد، اما اینکه بازیکن متشخص ایرانی این در خواست را نپذیرفت...

گروه‌تان در جام جهانی حماسی است

امیر قطر با رئیس جمهور کشور تماس گرفت و از نحوه همکاری دو کشور در برگز اری مسابقات اعلام آمادگی کرد.

تیم پوشش تلویزیونی جام جهانی 2022 مشخص شد

در خبری که روابط عمومی شبکه سه منتشر کرد اعلام شد گروه ورزش شبکه سه با توجه به صعود ایران به متفاوت ترین جام جهانی از نظر زمان و مکان برگزاری، با انتخاب تیم برنامه ساز، آماده سازی برای پوشش مطلوب بازیها را آغاز کرد.

تقدیر صالحی امیری از کارکنان کمیته و آکادمی ملی المپیک

ظهر امروز و در دومین روز از ماه مبارک رمضان، نشست صمیمی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با پرسنل کمیته و آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

مایلی‌کهن: باید از زنان در مشهد صیانت می‌شد

مایلی کهن یکی از معدود چهره‌های فوتبال ایران است و دستی در نویسندگی دارد و دو کتاب تالیف کرده است. کتاب مایلی کهن درباره ماجراهای تیم ملی در زمان مربیگری او در جام ملت های آسیا ۹۶ و جام جهانی مقدماتی ۹۸، جزییات جالبی دارد و یک سند تاریخی محسوب می شود. خبرنگار ورزشی ایرنا مصاحبه ای با وی انجام داده است که می خوانید.

بازیکن پیشین آبی ها منتظر رای فیفا

بازیکن پیشین کروات آبی‌ها راضی به توافق با مدیران باشگاه استقلال نیست.

جذاب ترین های جام جهانی قطر

پس از انجام قرعه کشی جام جهانی قطر، گروهی برای شناخت جذاب ترین این جام کار بررسی را آغاز کردند و دیدار تیم ملی فوتبال ایران با آمریکا را یکی از ۱۰مسابقه جذاب دانستند.

حیف که پرسپولیس و استقلال نیستند

باتوجه به کنار گداشتن دو تیم پرسپولیس و استقلال از سوپر لیگ قهرمانی آسیا، فوتبال ما دو نماینده بیشتر در این دوره از بازی ها ندارد. سپاهان و فولاد که این دو تیم در حال حاضر در عربستان به سر می برند.

نظرات علی دایی در مورد پرسپولیس

علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان که متاسفانه در فوتبال داخلی فعالیتی ندارد در مورد باشگاه پرسپولیس به نکات جالبی اشاره کرد.

اعتراض ابراهیم شکوری به سازمان لیگ

ابراهیم شکوری قایم مقام سابق باشگاه پرسپولیس از اینکه  بازی پرسپولیس با هوادار قرار است بدون تماشاگر برگزار شود، به سازمان لیگ اعتراض کرد.

احتمال حضور تراکتور در بورس

پیش از این در اخبار آمده بود که باشگاه تراکتور تبریز واگذار می شود، اما این تصمیم تغییر یافت و بحث واگذاری تراکتور از دستور کار خارج شد.

کریم باقری: از این پرسپولیس همه کار بر می آید

کریم باقری مربی تیم پرسپولیس معمولا کم حرف می زند ولی زمانی که لب به سخن می گشاید، نکات جالب و خواندنی و منطقی را می شنویم. کریم درخصوص دیدارهای باقی مانده لیگ و وضعیت پرسپولیس در این هفت هفته پایانی نکاتی را بیان کرد که می خوانید.

آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از 18 فروردین

برای حضور در مسابقات 2022 قهرمانی آسیا، سومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۸ فروردین برگزار می شود.

آغاز اردوی کمانداران ریکرو از امروز

 اردوی کمانداران ریکرو کشورمان از صبح امروز( ۱۵ فروردین‌ماه) در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی آغاز شد.

تاخت و تاز مجیدی تا کجا ادامه خواهد داشت؟

استقلال اکنون باید مقابل پیکان شانس خود را برای شکار سه امتیاز بازی و نزدیک شدن به  قهرمانی آزمایش کند. گرچه پیکان تیمی نیست که به سادگی امتیاز بدهد...

تیم والیبال ترکیه هاینن را جذب کرد

تیم  ماقبل آخر در جدول  رده بندی لیگ بانوان ترکیه در تلاش است هاینن را جذب کند. ویتال هاینن، مربی برجسته والیبال بلژیک در آستانه انتخاب مسیری غیرعادی در شغل خود است.

تختی مثال های ورزش

شخصیت هایی مانند محمد دادکان و علی دایی همان مصداق نوشته جلال آل احمد درباره زنده یاد جهان پهلوان تختی هستند؛ آنهایی که با مردم باشند جاودانه می مانند.

قهرمان جودوی ایران درگذشت

آرش آقایی، قهرمان خوش اخلاق جودوی ایران و دارنده مدال برنز آسیا به دلیل برق گرفتگی در باشگاه بدنسازی دارفانی را وداع گفت.

دايي تاريخ ملت است، حجازی تاريخ فوتبال!

قرعه کشی جام جهانی در دوحه قطر با حضور علی دایی مایه افتخار ایرانیان است که جهان را متاثر از رفتار و اصول قهرمانی خود کرده است.

مطهری: از بهانه جویی بیزاریم

حمید مطهری مربی تیم پرسپولیس درخصوص بازی تیم پرسپولیس با هوادار و وضعیت تیم پرسپولیس به همکار ما گفت: با خستگی و ناامیدی بیگانه هستیم.تا هفته سی ام خواهیم جنگید چون بچه های تیم ما ژن قهرمانی دارند.

تصمیم عجیب و غریب برای پرسپولیس

سرپرست سازمان لیگ اعلام کرد،دیدار پرسپولیس با هوادار روز دوشنبه در ورزشگاه دستگردی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

حامد لک در ردیف اخراجی ها

دل ندادن به تمرینات، بی حوصلگی و بی انگیزگی حامد لک در تمرینات تیم پرسپولیس باعث شد تا کادر فنی تیم پرسپولیس خیلی زود دست به تصمیم گیری بزند.

استعفای سخنگوی فوتبال

از فدراسیون فوتبال خبرهایی به گوش می رسد. گویا حوادث و اتفاقات ورزشگاه مشهد به جاهای باریک تری رسیده است.

پرسپولیس با هوادار فردا در دستگردی

دیدارهای لیگ برتر با دیگر رونق گرفت. فردا پرسپولیس با هوادار در ورزشگاه دستگردی بدون تماشاگر مقابل هم قرار خواهند گرفت.

مدافع پرتغالی تراکتور وارد شد

تیاگو فریرا پرتغالی که روزگاری پیراهن تیم پورتو پرتغال را بر تن داشت وارد تبریز شد.

سه هفته پایانی لیگ همزمان شد

به دلیل شبهاتی که از هم اکنون زمزمه های ان به گوش می رسد، سازمان لیگ تصمیم دارد تا از بروز هر گونه اتفاقی  که می تواند در سرنوشت نتایج بازی ها تاثیر بر انگیز باشد،سه هفته پایانی دیدارهای لیگ برتر را به صورت همزمان برگزار کند.

گل محمدی محروم شد

یحیی گل محمدی از قرار گرفتن در کنار تیم پرسپولیس در بازی با هوادار محروم شد.

در باد خوش خیالی نخوابیم

حریفان ما در جام جهانی مشخص شدند. بی شک هر کدام از حریفان همگروه ما برای خود قدرتی به حساب می آیند، اگر غیر این بود هرگز در قطر دیده نمی شدند.

جام حذفی در ماه رمضان به پایان می‌رسد

رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر می‌گوید باقی مانده رقابت‌های جام حذفی در ماه رمضان انجام می‌شود.

خانه نشینی را از ورزش دور کنیم

لغو بی دلیل و کم اهمیت بازی های مهم در ایران تبدیل به یک امر بدیهی و تکراری شده است که برنامه ریزی در آن نقش بسزایی دارد. به عبارتی برنامه‌ریزی باعث می‌شود از قبل برای چگونه انجام دادن کارها تصمیم‌گیری شود و اینکه چه کاری باید در چه زمانی و چگونه صورت بگیرد.

ساعت دیدارهای پرسپولیس و استقلال تغییر کرد

زمان دیدارهای تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال مقابل حریفان‌شان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال تغییر کرد.

وحید شمسایی در نشست خبری حاضر می شود

نشست خبری وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران روز دوشنبه 15 فروردین در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار می شود.

نشانه دوستی بازی جوانمردانه است

سرمربی آمریکا از رقابت سخت و بازی جوانمردانه با ایران گفت و آن را  بهترین نشانه دوستی در جام جهانی دانست.

تیراندازان ایرانی به برزیل اعزام می شوند

۱۴ تیرانداز ۱۶ فروردین عازم جام جهانی برزیل خواهند شد و این رقابت‌ها از ۲۲ فروردین در بخش تفنگ استارت خواهد خورد.

سکوت والیبال دبی به نفع شهدابی ها!

جشنواره شبه المپیاد ماه رمضان در شرایطی در دبی امارات کلید خورد که ورزشکاران کشور های مختلف تحت نام تیم های اماراتی به مدت ۱۸شب با هم بازی می کنند. سوای والیبال که سابقه چندین ساله دارد، امسال رشته های بسکتبال، پینگ پنگ، دوچرخه سواری و... نیز در چارچوب این رقابت‌ها قرار دارند و تیم ها با اسپانسری خاص  رقابت می کنند.

فرصت سوزی و اختلاف بلای جان ماست!

تیم‌ملی عناصر کارآمد و تکنیکی در اختیار دارد، اما از ناهماهنگی و نا کارآمدی اهالی فدراسیون رنج‌ می برد. این خلاء مدیریتی تهدید جدی است که‌ فرصت طلایی ایجاد شده را در معرض خطر قرار می دهد.

تقدیر از دایی  

علی دایی عزیز؛ افتخاری بود برای من تماشای آن غرور و ‌وقار که دیشب در قطر به نمایش گذاشتی.

فوتبال؛ هیجانات و ارتباطات کلامی

قرعه کشی جام جهانی فوتبال در دوحه انجام شد؛ بدون حرف های اضافی و بدون خودنمایی مسئولان ورزش کشور میزبان.

تجلیل از پهلوان امامعلی حبیبی و عبدالله موحد

با برگزاری جلسه آمادگی مسابقات جام آلیما در فرمانداری شهرستان آمل همه دستگاه های مرتبط به شهرستان موظف شدند ،تا برای بهتر برگزار شدن این رویداد مهم همکاری کنند.

مراسم قرعه کشی جام جهانی2022 انجام شد

مسابقات جام جهانی در حالی پیش روی تیم های برگزیده است که این مسابقات در پاییز و در کشور قطر برگزار می شود. قرعه کشی مسابقات جام جهانی قطر جمعه شب در دوحه برگزار شد که قرعه تیم ملی ایران نیز مشخص  و ایران در سید سوم جام جهانی قرار گرفته است.

از سراجی توپ فوتبال تا نابودی تیم فوتسال

 حدود ۴۷ سال ‌پیش توپ‌های فوتبال چرمی و چندتکه بودند توپ‌هایی که تیوب‌های جداگانه و کاور چرمی دست‌ساز و دست‌دوز بود در صورتی که “توپ فوتبال” پاره می‌شد خیاط‌های عادی قادر به دوختن آن نبودند لاجرم در  هرشهری به راسته‌ چرم‌سازان و چرم‌دوزان می‌رفتند و “سراجی‌ها” توپ‌های چرمی را می‌دوختند.

پیام تسلیت مجموعه پایگاه خبری البرزورزشی به مناسبت درگذشت مادر بزرگوار محمود رشیدی

در پی درگذشت مادر محمود رشیدی رییس سابق فدراسیون دوچرخه سواری و ورزش های رزمی، تحریریه البرزورزشی و شوت ورزشی پیام تسلیتی صادر کرد.

قرعه کشی مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان برگزار شد

قرعه‌کشی مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان برگزار و تیم ملی کشورمان با تیم میزبان، هلند، ایتالیا و کامرون همگروه شد.

احتمال حضور ایتالیا در جام جهانی 2022

اسپورت مدیاست نوشت: ماجرا به حواشی دیدار ایران - لبنان در مشهد برمی گردد، جایی که 2000 زن در حالی که برای ورود به استادیوم بلیت تهیه کرده بودند، اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند.

تلخ و ناگوار...

اتفاقاتی که دیروز در حاشیه دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان در مشهد رخ داد آنقدر تلخ بود که اعتراض رشیدی کوجی نماینده مجلس را در آورد که بازتاب منفی آن خوراک ضد انقلاب و نقل محافل دلسوزان مملکت شده است از دیروز تا کنون تقریبا هیچ رسانه بین المللی نبود و نیست که در این زمینه باز تاب نداشته باشد...

فوتبال را قرباني دعواي جناحي نكنيد!

به جرات مي گويم هيچ كس در فوتبال ايران به اندازه داريوش مصطفوی از روابط و ضوايط فوتبال آسيا و جهان مطلع نيست. دليل آن هم روشن است؛ سال ها دبير كل و رئیس فدراسيون فوتبال ايران و داراي منصب در كنفدراسيون فوتبال آسيا بوده است.

روشن: خودمان آتو دست فیفا می دهیم

اسطوره فوتبال ایران اعتقاد دارد شکست کره جنوبی مقابل امارات بودار است و به نظر می رسد فیفا مترصد یک بهانه است تا با تعلیق فوتبال ما تیم سوم قاره یعنی امارات را جایگزین تیم ملی ایران در مسابقات جهانی کند.

ورزشکاران به تیم ملی پارادوومیدانی دعوت شدند

ملی‌پوشان دوومیدانی جانبازان و معلولین از ۱۴ فروردین ماه وارد چهارمین مرحله از اردوی آماده‌سازی خود می‌شوند.

بازدید رئیس فدراسیون بوکس از تمرین ملی پوشان

رئیس فدراسیون بوکس از دومین تمرین ملی‌پوشان این رشته در سال ۱۴۰۱ بازدید کرد.

تیم ملی کانادا صعود کرد

تیم ملی کانادا توانست بعد از چندین سال ناکامی های رسیدن به جام جهانی با شکست جامائیکا موفق شود و به این انتظار پایان دهد.

برگزاری اردوی تیم های ملی ناشنوایان

دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم های ملی جودو ، فوتبال ، کاراته ،  تکواندو ، کشتی فرنگی و والیبال ساحلی برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل در تهران، مرکزی،اردبیل و گلستان شروع شد.

فروش بلیت حضور در مسابقه ایران و لبنان

علاقمندان به تماشاى مسابقه تيم هاى ملى ايران و لبنان مى توانند با رعايت پروتكل هاى مورد نظر نسبت به تهيه بلیت اين ديدار اقدام كنند.

حیثیت فوتبال «مماشات» را برنمی تابد...

شکست تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی، یک باخت معمولی نبود که بتوان از کنارش به سادگی عبور کرد و آن را جزو طبیعت فوتبال دانست.این شکست درواقع پشت پرده های مرگبار تیم کنونی را آشکار ساخت و بر صحت حرف و حدیث های مختلف اطراف آن، مهر تایید زد.

صعود پسران بسکتبال ایران به مرحله نیمه نهایی

 تیم ملی بسکتبال سه نفره پسران ایران با دو برد متوالی مقابل مالزی و سریلانکا به مرحله نیمه نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی بسکتبال سه نفره صعود کردند.

مجلس از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت کند

شاید هیچ کس در تاریخ ورزش ایران به پاسخ دو پرسش اساسی هرگز دست نیافته است، یکی اینکه “ورزش” در کشورمان در “اولویت” چندم است؟ و دومین سوال اینکه “جماعت ورزشی‌ها” چه می‌خواهند و به دنبال چه هدفی هستند؟

کمیته کنترل والیبال در قرق ایرانیان

اعضای کمیته کنترل والیبال باشگاه های آسیا توسط کنفدراسیون والیبال آسیا معرفی شدند و دو تیم پیکان و مقاومت شهداب یزد از ایران در این رقابت‌ها حضور دارند که پیکان (میزبان) در گروه A با نمایندگان کشورهای تایلند، ازبکستان و ژاپن همگروه است.

خدانگهدار پدر وزنه برداری

دیگر نیست با آن صدای دو رگه گرفته بگوید: از وزنه برداری زیاد بنویس تا مردم بیان سمتش.

دعوت 18 بازیکن به اردوی تیم ملی زنان

الساندرا کمپدلی 18 بازیکن را به نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی زنان در سال 1401 دعوت کرد.

ناکامی العربی از صعود به نیمه نهایی لیگ قطر

تیم العربی که صابر کاظمی را دراختیار دارد در لیگ والیبال قطر نتوانست جزو چهارتیم قرار بگیرد و از صعود به نیمه نهایی لیگ بازماند.

گفتیم اسكوچيچ شكست!

نوشتیم سه بازيكن كليدي و ممتاز تيم ملي در ميدان حضور نداشتند. گفتیم بازيكنان تازه وارد بدون سنجش در بازي تداركارتي در اين ميدان به بازي گرفته شدند!

تمرین تیم ملی فوتبال ایران در ثامن

پس از بازی ایران با کره، نخستين تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در مشهد برگزار خواهد شد.

شاگردان بنا روز طبیعت به خانه می روند

اولین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در قهرمانی آسیا ۱۳ فروردین به پایان خواهد رسید اما آزادکاران روز طبیعت را در کنار هم در کمپ تیم‌های ملی سپری خواهند کرد.

بسکتبال دختران ایران صعود کردند

تیم ملی بسکتبال دختران ایران توانستند به مرحله نیمه نهایی مقدماتی جام جهانی بسکتبال سه نفره صعود کنند؛ این در حالی است که بانوان ایرانی با ترکیب زیر ۲۳ سال با پیروزی بر قطر در مرحله نیمه نهایی مقدماتی جام جهانی به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

گل مسی آرژانتین را به جام جهانی برد

در انتخابی جام جهانی 2022، تیم ملی فوتبال آرژانتین برابر حریف خود ونزوئلا به پیروزی رسید.

نمایندگان ایرانی پاراکانو به فینال قهرمانی رسیدند

در ادامه رقابت‌های پاراکانو قهرمانی آسیا که در تایلند در حال برگزاری است، دو نماینده ایران راهی فینال شدند.

تبریک کمیته ملی المپیک به بانوان دوچرخه سوار

کمیته ملی المپیک طی پیامی کسب اولین مدال تاریخی تایم تریل تیمی قهرمانی آسیا توسط تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشورمان را تبریک گفت.

سفرای ایرانی فوتبال ساحلی جهانی شدند

دو ملى پوش فوتبال ساحلى ايران به عنوان سفير سازمان جهانى فوتبال ساحلى انتخاب شدند.

تیم ملی فوتبال ایران آماده بازی با لبنان می شود

ملی پوشان فوتبال کشورمان صبح امروز وارد مشهد مقدس شدند تا تمرینات خود را برای مصاف با لبنان شروع کنند.

باخت هيات رئیسه فدراسيون فوتبال به كره!

همانطور كه برد يك شبه حاصل نمي شود، باخت هم نتيجه عملكرد است؛ عملكرد در سياست گذاري، برنامه ريزي و...