جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
تهديدِ تحريم در يك قدمي فدراسيون؛

فوتبال را قرباني دعواي جناحي نكنيد!

به جرات مي گويم هيچ كس در فوتبال ايران به اندازه داريوش مصطفوی از روابط و ضوايط فوتبال آسيا و جهان مطلع نيست. دليل آن هم روشن است؛ سال ها دبير كل و رئیس فدراسيون فوتبال ايران و داراي منصب در كنفدراسيون فوتبال آسيا بوده است.

روزي كه او بعنوان نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا در  هيات اجرايي مجوز حرفه اي آگاهانه و منطقي اعلام كرد روش بركناري عزيزي خادم از رياست فدراسيون فوتبال شاخك هاي فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا را به حركت در خواهد آورد! خيلي ها اين موضوع را جدي نگرفتند! همانطور كه قبل از حذف سرخابي ها از رقابت هاي آسيا هشدار داد كه دو تيم استقلال و پرسپوليس فاقد استاندارهاي لازم هستند و بازهم كسي توجهي نكرد.

حالا فيفا، كنفدراسيون فوتبال آسيا را مجاب كرده تا درباره فوتبال ايران بررسي و گزارش کند تا فيفا نسبت به نحوه ادامه فوتبال ايران تصميم گيري كند.

داريوش خان كمتر يكماه پيش با حضور در يك برنامه تلويزيوني در اين باره تذكر داده بود و تاكيد كرد كه قطع و يقين فوتبال ما تحريم خواهد شد و دوباره ماجرای كميته انتقالي تكرار مي شود (همان كميته ای كه بعد از بركناري دادكان شكل گرفت و فوتبال اجبارا دوره نابساماني را سپري كرد) اما باز گوش شنوايي وجود نداشته و ندارد .

بدتر از همه كه مزيد بر علت شده (!) عدم حضور بانوان در بازي با لبنان و نوع برخورد با آنها در بيرون ورزشگاه آن هم درحالي كه بليت در دست داشتند .اين اتفاق نه تنها با واكنش هاي زيادي در داخل روبرو شده بلكه بهانه اي شده در دست برخي مجامع بين المللي وحتي رسانه هاي بيگانه براي هجمه به نظام جمهوري اسلامي ايران كه در آستانه نهايي شدن مذاكرات برجامي نياز به آرامش دارد.

ترديد نيست كه دلايل بركناري  و روش عزل عزيزي خادم از رياست فدراسيون فوتبال متاثر از فشارهاي جناحي (!) همانقدر حايز اهميت است كه بدانيم جلوگيري از حضور بانوان در بازی با لبنان عامدانه صورت گرفته يا آمرانه؟

آنچه مسلم است نه عزل عزيزي خادم عامدانه بوده  و نه جلوگيري از حضور بانوان در ورزشگاه مشهد؛ زيرا اگر عامرانه بود دليلي به ورود فيفا به اين ماجرا نبود، ليكن وقتي هر دو موضوع بلحاظ شكلي و ماهوي جنبه آمرانه باید بديهي است هم فيفا به دخالت دولت ها ايراد خواهد گرفت هم هجمه رسانه اي بستر سازي مي شود؟!

به راستي چرا بايد دعواهاي سياسي و جناح ها در داخل تا اين حد بزرگنمايي شود كه مجامع بين المللي براي پايان منافشات ورود کنند؟

به فرض عزيزي خادم از جنس فوتبال نبود و ايرادتي در عملكرد و اداره فوتبال داشت؛ چرا بايد در بركناري او آنقدر ناشيانه عمل مي شد تا امروز فوتبال ايران كه با افتخار بعنوان تيم اول آسيا به جام جهاني صعود كرده با تهديد روبه رو شود؟

مگرعزيزي خادم براي شركت در مجمع فوتبال مكانيزم تاييد صلاحيت را طي نكرده بود و موردپذيرش دستگاه هاي امنيتي و نظارتي قرار نگرفته بود ، پس چرا به شهادت داريوش مصطفوي بايد چنين دستگاه هايي به عزل او ورود کنند؟

رد پاي آجورلو و حاميان او در مجلس دراين پروسه تا كجاست؟ ماجراي ممانعت از ورود بانوان چطور؟

بازي با عراق را بنا بر دلايلي فاكتور بگيريد!مگر حضور بانوان در بازي با سوريه در تهران چه مشكلي ايجاد كرد كه مقابل لبنان از اين حضور منع شدند؟

چرا بايد اكنون شرايطي فراهم گردد كه حضور زنان به هنگام راي گيري با هر پوششي مقابل دوربين هاي تلويزيون با عدم حضورآنها در تماشاي بازي در مشهد مورد ارزيابي قرار گيرد و ارزش هاي نظام و ايدئولوژي آن سيبل شود؟

مجلسی ها با شما هستيم !وزارت ورزشي ها با شما هستيم! آيا مي دانيد براي تمايلات جناحي به كدام سمت مي رويد؟ و چه كورسي گذاشته ايد؟

مردم ما فوتبالدوست هستند، اين دوستي و علاقه و نشاط را از جامعه ايراني در راستاي جام جهاني از اين ملت نگيريد!

تهديد و تحريم پشت درب خانه دارد زنگ مي زند.