جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

 استقلال خوب گل می زند، بد گل می خورد

استقلال با داشتن یک خط هجومی تکنیکی و زهردار قادر به عبور از هر دفاعی است. اما این تیم که خیلی خوب گل می زند، متاسفانه بد گل می خورد.

 این اشکال بزرگی است که ما طی روزهای گذشته بارها به آن اشاره کرده بودیم. حالا با تساوی شب گذشته هر تیمی از جمله استقلال باید چهارچشمی مراقب حریفان و مدعیان باشد و هر لغزشی منجر به سقوط تیم مس استقلال می شود. حالا با مسابقه حساسی که استقلال بار دیگر با الاهلی عربستان دارد، باید نتیجه پرگل بازی اول با این تیم را به دست فراموشی سپرد و آگاه بود که آنها هم آنالیز بلدند و هم توانایی حلاجی تکنیکی و تاکتیکی نماینده ما را دارد و ما هم باید برای شکار روباه با اسلحه شیر حرکت کنیم.

به هر روی تساوی الدحیل و استقلال در فاصله دو هفته مانده به پایان مرحله گروهی اکنون موجب شده که گروه مرگ لیگ قهرمانان با وضعیت پیچیده‌ای رو به رو شود. تیم الدحیل با کسب یک امتیاز به عنوان صدرنشین 8 امتیازی شده و الاهلی و استقلال هم 7 امتیازی هستند؛ الشرطه نیز هنوز موفق به کسب امتیاز نشده و در مقابل 10 گل دریافتی تنها یک گل به ثمر رسانده است. با توجه به حذف زودهنگام الشرطه عراق وضعیت رقابتی برای سه تیم دیگر این گروه اما به شکل هیجان انگیزی ادامه خواهد داشت.

به این ترتیب پیکار روز چهارشنبه استقلال و الاهلی حتی می‌تواند سرنوشت الدحیل را هم مشخص کند به همین خاطر این مسابقه برای فرهاد مجیدی برابر نماینده عربستان اکنون حکم  بازی مرگ و زندگی را دارد و تیمش برای مشخص شدن سرنوشت صعود از گروهی که عنوان مرگ را یدک می‌کشد، به سه امتیاز نیاز مبرمی خواهد داشت.

در ذیل نگاهی به وضعیت تیم ها در جدول گروه C لیگ قهرمانان واقعیت های موجود را بر سر راه استقلال و دیگر تیم ها ترسیم می کنیم.

نویسنده: رضا اسماعیلی