جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
پیروی از مقررات و رفتار حرفه ای

مغانلو و پرسپولیس نقره داغ می شوند؟!

فوتبال ما به ویژه باشگاه های کشورمان قواعد و مقررات بین المللی را بدانند و آگاه باشند که در صورت عدول از این مقررات مشمول جرایم نقدی و قانونی می شود.

فوتبال ما به ویژه باشگاه های کشورمان قواعد و مقررات بین المللی را بدانند و آگاه باشند که در صورت عدول از این مقررات مشمول جرایم نقدی و قانونی می شود. مثل شرکت در مصاحبه های مطبوعاتی بعد از مسابقات که متاسفانه علی رغم درخواست رسانه های حاضر در گوا، شهریار مغانلو در کنفرانس خبری شرکت نکرد.

در بند ۳ ماده ۳۵ قوانین فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا آمده است: "سرمربی تیم‌ شرکت کننده و بهترین بازیکن زمین باید در کنفرانس بعد از هر بازی که شرکت کردند، حضور پیدا کنند." این ماده از قوانین لیگ قهرمانان می‌گوید که در کنفرانس پس از بازی پرسپولیس و گوا، شهریار مغانلو حتما باید شرکت می‌کرده ولی مشخص نیست که چرا امید عالیشاه از سوی باشگاه به این کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده است.

در بند ۵ ماده ۳۵ قوانین لیگ قهرمانان آسیا آمده است: " هر شخصی که نتواند در یک کنفرانس مطبوعاتی الزامی شرکت کند حداقل ۱۰ هزار دلار جریمه خواهد شد. هم‌چنین باشگاه شرکت کننده طبق ماده ۳.۳.۹ مسوول هرگونه حضور پیدا نکردن در یک کنفرانس مطبوعاتی است. کمیته انضباطی AFC ممکن است مجازات‌های بیش‌تری بنا به صلاحدیدش اعمال کند."

با این اوصاف پرسپولیسی‌ها احتمال دارد به خاطر یک کنفرانس مطبوعاتی ساده حداقل ۲۰ هزار دلار جریمه شوند که ۱۰ هزار دلار آن مربوط به شهریار مغانلو و ۱۰ هزار دلار آن مربوط به خود باشگاه پرسپولیس است؛ جریمه‌ای که اگر اعمال شود نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها قوانین لیگ قهرمانان را به درستی نخوانده‌اند. ممکن است که مسوولان پرسپولیس تصور کرده‌اند که در کنفرانس بعد از بازی همانند کنفرانس قبل از بازی، آن‌ها باید یک بازیکن را برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی انتخاب کنند.

همچنین شاید برای‌تان سوال پیش بیاید که چرا باشگاه فولاد و جواد نکونام به خاطر فرستادن سسما به جای نکونام به نشست‌های خبری با جریمه مواجه نمی‌شوند که جواب آن در سایت AFC است. دلیل این اتفاق معرفی شدن سسما، دستیار اسپانیایی نکونام به عنوان سرمربی فولادی‌ها در رقابت‌های لیگ قهرمانان است که در تمامی گزارش بازی‌های این نماینده ایران ثبت شده است.