جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
تثبیت صدرنشینی

دیدار مجدد با گوا در تاخت و تاز کرونا

این روزها شاگردان یحیی قبل از آنکه به تاکتیک تیمی و شیوه بازی در دور برگشت مسابقات توجه کنند،شرجی و رطوبت آزار دهنده هوا و گسترش وحشتناک کرونا در شهر گوا فکر وذهن آنها را به خود مشغول کرده است.

اعمال محدودیت رفت و آمد مردم در شهر گوا به دلیل شیوع عجیب کرونا و اخبار منتشره در باره گسترش ویروس جدید در آب و هوای شرجی ،سه تیم پرسپولیس ،الریان و الوحده به فکر واداشته است.
تمرین روز گذشته با تغییر ساعت روبرو شد.با توجه به اعمال محدودیت های شبانه امکان دارد تمرین پرسپولیس در روز برگزار شود. این موضوع به دلیل گرمای نفسگیر و شرجی هوا ،اساس حرکت سرخپوشان را مختل خواهد کرد.
تست پنجم بازیکنان پرسپولیس منفی شد.خبر عجیب دیگر لغو پروازها از امارات به مقصد هندوستان است ،اما فرشاد فرجی به هر طریق خود را به محل بازیها رساند و قرنطینه شد.
حالا همه تیمها دغدغه خروج از محل بازیها را دارند و تهاجم بی وقفه و اعتراض دامته دار به  afc کماکان ادامه دارد. اماراتی ها این اعتراض را آشکارا اعلام می کنند.
در اردوی پرسپولیس همه بازیکنان آماده هستند و مصدوم و محرومی وجود ندارد.استفاده از زوج مغانلو و آل کثیر در خط حمله دستاورد خوبی در دیدار گذشته داشت.
وحید امیری در دفاع چپ پرفروغ بود.هماهنگی و تناسب حرکات و نفوذهای امیری با مهدی ترابی پایه گذار حملات سرخپوشان بود.
نور اللهی و کامیابی نیا در مرکز زمین تاثیر گذار هستند.میلاد سرلک هم در انجام وظایف تیمی بی نقص عمل می کند. پهلوان و نعمتی  در جناح راست فهم و درک مناسبی از توانایی های یکدیگر دارند.این دو با حرکات دائمی خود ،به ضریب تهاجمی تهاجمی سرخپوشان می افزایند.البته نعمتی باید در مقاطعی به‌قلب دفاع حریف بزند و با شلیکهای خود دروازه شانس گلزنی را بیازماید.
نوراللهی ،ترابی،سرلک و مغانلو از جمله شوتزنهای نماینده ایران هستند.در مقاطعی که گوا به تجمع  مدافعان در یک سوم دفاعی می پردازد باید با شوتزنی این گره را گشود.
در بازی قبلی هر گاه در فاز تهاجمی اصل سرعت را مورد توجه قرار دادیم ،دفاع گوا شکافت و فرصت گلزنی مهیا شد. باید این رویه را به ویژه در وقت نخست به اجرا گذاشت و تکلیف بازی را به سرعت یکسره کرد.تعویض های زودهنگام نیمه دوم و حضور نفرات جانشین از سوی گل محمدی را باید مهم تلقی کرد تا بازیکنان کلیدی به استراحت و ذخیره انرژی بپردازند.
دو گل یکنواختی که پرسپولیس از الریان و گوا دریافت کرد ،از تاکتیک ایستگاهی حریف و در تیر نخست بدست آمد .این لغزش های دفاعی را باید برطرف کرد و در فاز حمله هم با هوشیاری فرصت ها را به گل تبدپل کردو با صدر نشینی و خیالی آسوده به صعود به دور بعدی اندیشید.

نویسنده: احمد میرزاییان