جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
چند برش از فوتبال ایران؛

رکورد گل نخوردن حامد لک هم شکست!

روز گذشته در جریان دیدارهای لیگ برتر که در قائم شهر و تبریز برگزار شد اتفاقات تاسف آوری رخ داد که نگران کننده بود نساجی در یک زمین خراب که در اثر بارش شدید باران باتلاق شده بود از پرسپولیس پذیرایی کرد و ابتدا با زدن یک گل به پرسپولیس رکورد گل نخوردن حامد لک را شکست.

روز گذشته در جریان دیدارهای لیگ برتر که در قائم شهر و تبریز برگزار شد اتفاقات تاسف آوری رخ داد که نگران کننده بود نساجی در یک زمین خراب که در اثر بارش شدید باران باتلاق شده بود از پرسپولیس پذیرایی کرد و ابتدا با زدن یک گل به پرسپولیس رکورد گل نخوردن حامد لک را شکست.


لک چه در لیگ ایران و چه در لیگ قهرمانان آسیا هیچ گل مستقیمی نخورده بود فقط چهار گل از نقطه پنالتی دریافت کرده است نکته دیگر اینکه نساجی ها به گل مساوی پرسپولیس که در اواخر نیمه دوم به ثمر رسیده بود معترض شدند و آن را آفساید می دانند که البته در این باره کارشناسان باید نظر بدهند و اما در بازی ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان و که با یک روز تاخیر به دلیل بارش برف انجام شد درگیری لفظی و قدمی(!) بازیکنان صحنه ناخوشایندی را ترسیم کرده است. ظارهرا پرونده این درگیری به کمیته داوران فدراسیون و انضباطی ارائه شده است اما چه خوب شد که بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار شد وگرنه اگر  تصاویر و بازتاب این درگیری ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا می رسید شاید تراکتورسازی را از بابت میزبانی لیگ قهرمانا آسیا زیر سوال می بردند آیا میزبانان به عواقب این گونه برخورد ها فکر کرده اند. این در حالی است که بحث مالکیت باشگاه تراکتور سازی و ماشین سازی هم توسط یک مالک هم سوژه جدیدی است که ممکن است پای AFC را به وسط بکشاند به هر حال بهتر است که علاج واقعه را قبل از وقوع آن بکنند.

انتقاد الشرق از ترابی
نشریه «الشرق» قطر در گزارشی به  بازی العربی و السیلیه پرداخت و در قسمتی از این گزارش به انتقاد از عملکرد مهدی ترابی، بازیکن ایرانی العربی پرداخت.

این نشریه قطری نوشت: العربی در بازی با السیلیه تلاش می کند تا به روند پیروزهایش ادامه دهد. این بازی اهمیت زیادی دارد چون آخرین بازی قبل از آغاز نقل و انتقالات زمستانی است و هالگریسمون باید درباره برخی از لژیونرها تصمیم گیری کند. برای مثال مهدی ترابی یک انتقال شکست خورده است و نتوانست در مدت حضورش چیزی را که انتظار داشتند به تیم و خط حمله العربی اضافه کند.


مشتریان اروپای شرقی شهاب زاهدی  

 شهاب زاهدی مهاجم ایرانی تیم فوتبال المپیک دونتسک در این فصل از مسابقات لیگ اوکراین عملکرد چشمگیری داشته است و مسئولان باشگاه را به فکر انداخته است در همین شرایط و با مبلغ خوبی او را واگذار کنند.

سایت «footboom» اعلام کرد که باشگاه‌هایی چون دیناموکیف اوکراین و فرنس واروش مجارستان به زاهدی علاقه دارند. این سایت نوشت: «در باشگاه المپیک دونتسک انتظار دارند آهن را در حالی که داغ است بچسبانند و سعی می‌کنند مبلغ مورد نظر را به اندازه یک بازیکن ستاره بگیرند (طبق گفته الکسی آنتونوف مدیر کل المپیایی ها این مبلغ حداقل یک میلیون یورو است). ولادیسلاو گلزین رئیس باشگاه المپیک جدایی شهاب زاهدی را تایید کرد و گفت: بله مذاکرات در حال انجام است و نتیجه آن در آینده نزدیک مشخص می‌شود اما بحث باشگاه فرنس واروش درست نیست. قصد نداریم زاهدی را نگه داریم. اگر پیشنهادی با شرایط خوب باشد، آن‌را قبول می‌کنیم.»
نویسنده: حسن حیدری