جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه...

فوتبال نیازمند راستی آزمایی

در جامعه ما فوتبال و قراردادهای آن یکی از زمینه های بروز فساد است می دانید که تاکنون چند فرد به عنوان مجرم در این زمینه شناخته شده اند.

در جامعه ما فوتبال و قراردادهای آن یکی از زمینه های بروز فساد است می دانید که تاکنون چند فرد به عنوان مجرم در این زمینه شناخته شده اند.


 آیا مجازاتی هم برای آنها اعلام شده است زیان هایی که در اثر بستن قراردادهای مساله داربه باشگاه های دولتی و غیر دولتی وارد شده آن طوری که باید و شاید مورد بررسی قرار نگرفته است و به قول یکی از نویسندگان سر و ته قضیه را هم آورده اند حالا از شرط بندی ها  وبه قول معروف گاو بندی ها که بگذریم به این نتیجه می رسیم که در ورزش ما از جمله فوتبال همه چیز آنی و مقطعی است و خیلی زود مشمول مرور زمان می شود.
در صورتی که در ایتالیا که خیلی هم مقید به قوانین بین المللی نیستند مساله تقلب لوییس سوارز در گرفتن تابعیت ایتالیایی چنان بازتاب پیدا کرده است که قرار است دادستانی وارد قضیه شده و مقامات آموزشی شهر محل امتحان این آقا محاکمه شوند اینجا بحث کارشناسی نیست بحث حاکمیت قانون است و تا زمانی که قانون به طور جدی وارد مسائل مربوط به ورزش کشور، قراردادها و مراودات نشود چه فوتبال و چه سایر ورزشها برطرف ساختن تبعیض و اجرای عدالت میسر نمی شود.
چند ماهی تا پایان شرایط موجود در ورزش کشور باقی نمانده است و به حتم در دولت آینده وزیری جدید و حاکمیتی جدید در فوتبال و ورزش کشور به وجود خواهد آمد و اینجاست که تنها یک خواسته از مجلس و دولت آینده می توان داشت و آن رسیدگی قانونی به تخلفات نهان و آشکار در فوتبال است. ما در هر برهه ای چون در آستانه مسابقات قرار می گیریم و هر مسابقه ای را هم مهم و ملی می شماریم قصور و ناتوانی ها را در سایه این نگاه نتیجه گرا به دست فراموشی می سپاریم.
نویسنده: رضا اسماعیلی