جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

کارنامه پربار والیبال دانش آموزان از گذشته و حال

والیبال دانش آموزان ایران به تازگی قهرمان جهان شد، این رقابت ها در کشور صربستان به پایان رسید اما برخلاف برخی ادعا ها باید گفت که ایران سابقه قهرمان و کسب عناوین مختلف را در سطح مدارس آسیا و جهان داشته است.

ایران در سال 2010 در کشور چین به مقام قهرمانی دانش آموزی دنیا دست پیدا کرده بود، آن سال جعفر هوتهم و آقای رسول بنایی از ارومیه هدایت تیم را برعهده داشتند ضمن اینکه در زمان تصدی جعفر هوتهم در انجمن والیبال مدارس مقام چهارم جهان در سال 2004 قبرس دوم جهان سال 97 در صربستان و قهرمانی آسیا سال 90 در ارومیه در کارنامه تیم های دانش آموزی ایران نقش بسته بود.

هوتهم در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار کرد: در نخستین حضور والیبال دختران ایران نیز موفق شد در سال 1390 با مربیگری خانم زیبا خلج مقام سوم دانش آموزان آسیا را به دست آورد که یک عنوان تاریخی بود و دیگر تکرار نشد.

هوتهم با تمجید از درخشش تیم دانش آموزان ایران در بلگراد همچنین از برگزاری دهها کارگاه آموزشی، کلاس های مربیگری، درجه یک و بین المللی و استعدادیابی و معرفی بازیکنان مستعد به تیم های ملی نوجوانان به عنوان پیشینه و پشتوانه ارزشمند برای والیبال دانش آموزان ایران نام برده است.

گزارش: جمشید حمیدی