یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه

استاد اسکویی پرواز کرد...

با کمال تاسف استاد مسعود اسکویی، صدای مخملین رادیو و از بنیان گذاران برنامه تلویزیونی ورزش و مردم در کنار زنده یاد ها محمد اینانلو، خدابخشیان و... صبح امروز دار فانی را وداع گفت و رسانه های ایران بزرگمردی دیگر را از دست داد.

 مردی نازنین که مانند درختی پر بار سری پر از خضوع داشت و نمونه بارز مردان موقر، سنگین و باوقار رسانه و ورزش آن دوران بودند. هرگز برای رسیدن به جایگاه کاذب یا قرار گرفتن در کانون توجهات نان را به نرخ روز نخورد.

او از راست قامتان دنیای خبرنگاری، گزارشگری و ورزشی بود، با عزت و آبرو زندگی کرد و بدون کمترین خاطرات کدر چشم از دنیای فانی بست.

استاد اسکویی که متولد سال ۱۳۱۸ بود، از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمده و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته های مختلف از جمله والیبال سالها سابقه فعالیت داشت.

این پیشکسوت ورزش و رادیو دوره تخصصی گزارشگری را در B.B.C و دوره تهیه‌کنندگی را به مدت یک‌سال در تلویزیون T.D.F آلمان گذراند. اسکویی با گزارش بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کویت در سال ۱۳۵۰ وارد کار گزارشگری ورزشی شد. او همچنین در سال ۱۳۷۱ در کلاس تخصصی گزارشگری فینگلی، مدرس استرالیایی، حضور یافت.

پایگاه خبری البرز ورزشی و روزنامه بین المللی شوت این مصیب بزرگ را به اهالی راستین رسانه، جامعه ورزش کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.