جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
میرزاجان پور در گفت و گو با البرز ورزشی

نگرانی بازیکنان را هم درک کنیم

پوریا حسین خان زاده بهترین انتخاب را انجام داد، بازیکن تا جوان است باید با اتکا به افراد بلند و آینده نگران خویش به بهترین لیگ های دنیا برود تا راه و رسم ورزش قهرمانی و پیشرفت به سوی تعالی را زودتر پیدا کند.

مجتبی میرزاجان پور، قدرتی زن بازیکن تیم ملی، بازیکنی جوانی که توسط خولیو ولاسکو در بازی با آمریکا در جام جهانی گل کرد و پدیده شد. حالا درباره همشهری جوانش پوریا حسین خان زاده چنین اعتقادی دارد.

وی در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار کرد: من هم در لیگ ایتالیا بازی کرده ام اما خیلی دیر به فکر لژیونر شدن افتادم. بازیکنانی مانند مبین نصری، علی حق پرست و میثم صالحی باید مانند میلاد عبادی پور هرچه زودتر وارد چرخه لیگ های حرفه ای شوند و زمان را از دست ندهند.

از لهستان و ترکیه پیشنهاد دارم

قدرتی زن سابق تیم ملی درباره برنامه های فصل جاری خود گفت: از لهستان، ترکیه و سه تیم داخلی پیشنهاد دارم، می دانید که متاهل هستم و از باید از نظر رفت و آمد و کنار خانواده ماندن را هم فکر همه چیز را بکنم. پارسال در سیرجان به خاطر تعمیر فرودگاهش خیلی از بابت آمد و شد با مشکل دچار بودیم به همین علت درباره باشگاه سال جاری هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ام و فقط به تیم مهرگان نور برای گرفتن یار مشاوره می دهم البته آنها از من خواسته اند که با تیم باشم ولی سوای بحث پول مورد درخواست من باید ببینیم که چه کسانی می توانند کنار من بازی کنند.

پوریا حسین خان زاده در لوبه ایتالیا کنار نیکولوف بلغاری و قدرتی زن جوان تیم ایتالیا بازی می کند و این فضا را برای رشد و رقابت وی فراهم می سازد. از سوی دیگر چون مجرد است به قول ما مازندرانی ها "نه غم بز دارد و نه غم بزغاله" و با خیال راحت به والیبال می پردازد.

به سید حق بدهیم...

میرزاجان پور درباره انصراف برخی بازیکنان از اردوی تیم ملی گفت: سیدموسوی سال گذشته برای تیم عالی بازی کرد و سال ها در خدمت تیم ملی بود اما اکنون با داشتن همسر و دو فرزند، بالا رفتن سن باید به فکر خانواده و نیز حفظ سلامتی برای تداوم حضور در والیبال باشگاهی باشد. اما نگرانی در جمع بازیکنان جوان وجود دارد چرا که اگر در اردو ها آسیب ببینند آینده خود را به خطر می اندازند به طور مثال علی حاجی پور در اوج بازیگری اش آسیب دید و او را حتی از هتل بیرون انداختند البته با آمدن آقای میلاد تقوی فکری برای این مسائل بشود ولی پیشنهاد می کنم برای بازیکنان اردونشین همانند بازیکنان آمریکا، ایتالیا، لهستان حقوق در نظر بگیرند.

تا آنجایی که من تحقیق کرده ام بازیکنان ایالات متحده ماهانه حدود 4.000 دلار حقوق می گیرند. به هر حال ورزشکاران از طریق والیبال زندگی خود را می گذرانند.

پشتوانه سازی در والیبال ایران نکته مهمی است که امیدوارم با وجود مربیانی جوان مانند عادل غلامی و فرهاد قایمی به درستی انجام پذیرد و تیم ما با داشتن پشتوانه از بابت رفتن و یا مصدوم یک بازیکن نگران نباشد.

وی در خاتمه درباره دوری خود از تیم ملی گفت: زمانی که آقای عطایی، سرمربی شد آماده بودم و انتظار داشتم از من دعوت کند اما بعد از مدتی پیام دادند که من در آن زمان دوران بدنسازی را طی می کردم و آماده نبودم، الان هم که هیچ تعارفی به من نزده اند ولی امیدوارم تیم ملی با سرمربی جدید موفق باشد و کار بسیار دشواری در انتخابی المپیک دارند.

زمانی ما چهارم جهان بودیم و همه جا از والیبال صحبت می کردند اما اکنون مردم رغبت تماشا کردن والیبال را هم از دست داده اند، دست به دست هم بدهیم تا والیبال دوباره احیا شود.

گفت و گو: جمشید حمیدی