جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
سفر دیوید تیلور به پایتخت کشتی ایران

تبادلات فرهنگی بیرون از دنیای ورزش

ورزش تنها مسابقه دادن نیست یک تفاهم بین المللی است که بیشتر توسط فوق ستاره ها در گوشه کنار جهان گره می خورد چه بسیار قهرمانانی که بلندای افتخار ایستادند گردن اویز مدال های طلا شدند اما انچه که برای انها ماند رفاقت بیرون از حیطه رقابت است.

دوستی جهان پهلوان تختی با مدوید حضور احمد اییک در ایران و الفت قهرمان نامی روسیه الکساندر مدوید با تختی و در دنیای توپ گرد نیز روابط دوستانه علی دایی با رونالدو و ...و حالا دو رقیب دیرین دوستی را هجا می کنند تیلور و حسن یزدانی که همواره مسابقاتی سرشار از مردانگی داشتند و حالا دیوید امریکایی که المپیک را از دست داده است با کوله باری از افتخارات قصد دارد به عنوان مهمان یزدانی به ایران بیاید واین یعنی یک تبادل فرهنگی بین جوانان ملل مختلف از هم اینک می توانید حدس بزنید که جاذبه های پایتخت کشتی ایران جویبار و مهمانی های مردم سراسر کشور چگونه معرف فرهنگ غنی مردم مازندران وسراسر ایران خواهد بود.

دیوید تیلور که در سال ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم قهرمان جهان شده بود در سال ۲۰۱۹ مجبور شد به دلیل آسیب دیدگی در زانویش به مدت یک سال از میادین دور باشد اما بعد از بهبودی به روزهای اوجش برگشت. تیلور بعد از اینکه در دور مقدماتی المپیک پان‌آمریکا در کانادا به مدال طلا دست پیدا کرد، موفق شد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم با شکست حسن یزدانی به مدال طلا دست پیدا کند.

تیلور چند روز قبل در انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا برای المپیک 2024 پاریس شکست خورد و شانس حضور در پاریس را از دست داد.

نویسنده:احمددباغ