جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه

شب خداحافظی احساسی برونو رزنده

برونو رزنده، کاپیتان محبوب گروه والسا مودنا، در یک شب پر از احساس در پالا پانینی، آخرین بازی خانگی خود را انجام داد و در یک بازی پیروزمندانه مقابل پالاولو پادووا، خداحافظی احساسی را رقم زد. 

این رویداد که با جدایی اخیر گابریلا گیماراس گابی مشابهت دارد، هم تجلیل از حرفه درخشان رزنده و هم گواهی بر ارتباطات عاطفی عمیق در ورزش بود.
برونو موسا د رزنده، کاپیتان گروه والسا مودنا، در یک اوج تراژیدی یک دوران حرفه ای، در جریان بازی مقابل پالاولو پادووا، با تماشاگران خانگی خود در پالاپانینی خداحافظی کرد. این شب که با پیروزی 3-1 برای مودنا (25-18، 25-16، 23-25، 25-17) به پایان رسید، نه تنها به خاطر برد بود، بلکه همراهی درخشان رزنده با این تیم را نیز جشن گرفت.
قبل از شروع مسابقه، تماشاگران مودنی محبت خود را با بنری نشان دادند که "کاپیتان ما برای همیشه" را نشان می داد و آخرین حضور برونو را به عنوان بازیکن زرد و آبی مودنا جشن می گرفت. بازی با یک ضربات مساوی آغاز شد و در نهایت مودنا کنترل را در دست گرفت. عملکردهای قابل توجه شامل آنتون داویسکیبا با به ثمر رساندن 22 امتیاز و توماسو رینالدی با اضافه کردن 19 امتیاز بود که در پیروزی تیم آنها نقش اساسی داشت.
اما مراسم پس از مسابقه، ادای احترامی صمیمانه به برونو رزنده بود، که بر عمق احساسی و ارتباطات شخصی که ساختار ورزش را فراتر از رقابت صرف می‌سازد، تأکید داشت. همانطور که تیم و هواداران دوران حرفه ای او را گرامی داشتند، این شب شاهدی بود بر تاثیر رزنده در داخل و خارج از زمین.
رزنده از بهترین پاسور های والیبال جهان و فرزند رزنده بزرگ مربی پرافتخار برزیلی است و از دوستان سعید معروف.
او به این نتیجه رسیده است که مانند همه ستارگان بازگشت به خویشتن را آغاز کند و به سرزمین قهوه بازگردد.
گزارش: جمشید حمیدی