پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه
تعریف قهرمان دو المپیک از ساروی

رضایی: شان هادی قهرمانی پاریس است

مازندران از دیرباز قطب بزرگ کشتی ایران بود اما در همین استان آمل به عنوان پیشتاز کشتی فرنگی بوده و این یکه تازی همچنان ادامه دارد.

از زمانی که زنده یاد تقی آقاجانی مربی پرتلاش این شهر و قهرمانانی چون برادران هدایتی، محمدرضا صیاد و... می درخشیدند تا حال حاضر که امیرحسین زارع و هادی ساروی در صدر فرنگی کاران جهان ترکتازی دارند.

 هادی ساروی همواره بدون ادعا و خودنمایی برای کشتی ایران افتخار آفریده است او اینبار قهرمان آسیا را هم به همه عناوین بین المللی خود اضافه کرده است.

قاسم رضایی قهرمان دو دوره المپیک و از نوادر کشتی جهان در اینباره در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید:

هادى رو به پيشرفت است، از المپيك قبلى كه براى اولين بار در وزن ٩٧ كيلوگرم پا گذاشت و برنز ٢٠٢٠ توكيو را كسب كرد تا امروز مدالهاى بسيار ارزشمندى گرفته و حتى قهرمان جهان شده است. محمدهادى در اين چهار سال بدون حاشيه تجربيات بسيارى كسب كرده و با تلاش بسيار از كشتى هايى كه روز به روز بهتر شده به خودباورى رسيده است.

قاسم رضايى، شأن ساروى را مدال طلاى المپيك مى داند: هادى حقش است در المپيك پاريس طلا بگيرد اما همه چيز به روز مسابقه المپيك ربط دارد، به قول رسول خادم يك قهرمان المپيك بايد بيرون از تشك و قبل از اين رقابتها شخصيت قهرمانى داشته باشد كه به نظر من در حال حاضر محمدهادى ساروى از اين جهت بى نقص است.

هادى از لحاظ شخصيتى، استقامت، تاكتيكى، تكنيكى، كار در خاك، فنون سرپا، قدرت، هوش و... توانايى‌هاى بسيار بالايى دارد كه مى‌تواند از سد هر حريفى بگذرد و بى شك وجود حسن رنگرز و كادر فنى مجرب در موفقيت او به بهترين شكل با آناليز مطلوب حريفان عنوان دار در المپيك ٢٠٢٤ پاريس به بهترين نتيجه منجر خواهد شد.

گزارش: نعمت قربانی