جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

شب وقایع عجیب در لیگ برتر فوتبال

نگاهی به نتایج انجام شده ما را به سه نکته مهم رهنمون می سازد.

ملوان در اصفهان با شکست ذوب آهن شاهکار می کند، مهدی تار تار با این تیم تا کنون خوب نتیجه گرفته است هرچند که در نیم فصل اول نیز ملوانان موقعیت ممتازی داشته اند.

حادثه دوم نیز در نصف جهان رقم خورد، سپاهان در شرایطی که ده نفره شده بود سه گل از الهلال خورد و در معرض خطر حذف از لیگ قهرمانان قرار گرفت.

شکست با این تعداد گل در خانه دوستداران فوتبال در اصفهان را بسیار غمگین ساخته است و بیم آن می رود که بعد از پرسپولیس و نساجی سپاهانی ها نیز ره به جایی نبرند به ویژه اینکه قرار است مسابقه برگشت را در خاک عربستان برگزار کنند.

واقعا مدیران این باشگاه های در شهر بزرگ و صنعتی اصفهان برای ورزش این خطه به ویژه فوتبال چه کرده اند؟ و اما بعد از شب تلخ اصفهانی ها پرسپولیس نیز تن به یک باخت عجیب مقابل آلومینیوم داد چرا که بیرانوند یک گل عجیب از وسط زمین دریافت کرد تا جایی که شایعه محرومیت گلر اول تیم ملی از سوی این باشگاه برسر زبان ها افتاده است.

متاسفانه دروازه بان دوم تیم ملی رشید مظاهری هم دیشب گل خورد تا کادرفنی تیم ملی را به این فکر بیاندازد که باید برای پرورش و آزمایش دروازه بان های جدید چاره ای بیاندیشند.

زمانی فوتبال ما چند دروازه بان تراز اول داشت ناصر حجازی، منصور رشیدی، بهرام مودت، رضا قفل ساز، رسول کربکندی، کریم بوستانی، حسین راغفر، حافظ طاهونی، اکبر مالکی و... نزدیک به هم داشت امروز اما فوتبال ما از بابت دروازه بانی رنج می برد.

در حقیقت این واقعیت که فوتبال ما باید به نسل جدید روی بیاورد و سازندگی را سر لوحه برنامه ریزی های خود قرار دهند بسیار کتمان ناپذیر می نماید.

لیگ فوتبال با همه هزینه های گزافی می شود و پول هایی که شمارش آنها از قدرت انسان های عادی خارج بوده و دو دستی تقدیم بازیکنان متوسط می شود باید طرحی نو دراندازد و از حالت روزمرگی کنونی خارج شود.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی