یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه

ایران - قطر؛ طلسم را بشکن!

شاگردان امیر قلعه‌نویی که با نمایش درخشان برابر ژاپن از نگاه بسیاری بخت اول قهرمانی هستند قصد دارند طلسم 47 ساله را بشکنند و به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کنند.

آخرین حضور ایران در فینال به سال 1976 بازمی‌گردد که قهرمانی را به دست آورد. پس از آن تیم ملی به نیمه نهایی رسیده، ولی موفق به حضور در فینال نشده است.

قطر چند ماه پیش در تورنمنت چهارجانبه اردن در فینال در شرایطی که کی‌روش روی نیمکت این تیم نشسته بود با چهار گل از ایران شکست خورد اما شرایط فعلی عنابی‌ها متفاوت از آن روزهاست.

شاید روی کاغذ این دیدار راحت‌تر از مصاف با ژاپن باشد، اما باید مراقب باشیم تا غافلگیر نشویم، همان اتفاقی که دیشب برای کره جنوبی رخ داد و میدان رقابت با اردن را دست خالی ترک کرد.

این بازی علی رغم اینکه برای  ایران بسیار مهم و حیاتی است دیداری بسیار سخت است زیرا کره جنوبی هم با شرایط ایران نتوانست اردن را شکست دهد و تیم عربی به فینال رفت به همین دلیل مشخص است که اوضاع در قطر چطور پیش می رود زیرا همه چیز به نفع حریف میزبان است و ایران باید ششدانگ حواسش به اقدامات قطری ها باشد زیرا اوضاع برای تیم ملی بسیار سخت است.

گزارش: سوده رحمانوند