دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

انرژی به ساق های ملی پوشان ایران

شگفتی های جام ملت های آسیا کامل شد، چه کسی باور می کرد که اردن کره جنوبی را حذف کند، تیمی که اکثریت کارشناسان فوتبال قاره کهن آن را شانس اول قهرمانی می دانستند.

یک کارشناس دو آتشه عرب خطاب به اهالی فوتبال آسیا می گوید: شما هیچ چیز از فوتبال آسیا نمی فهمید!

حالا به ادعا بازیکن سابق تیم ملی عمان عماد الحسنی می گوید: امروز تمام اعراب پشت سر اردن و قطر ایستاده اند.

با حذف کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان، عراق به نظر می رسد که چرخه فوتبال آسیا حتی با وجود مربیان نامی همانند کلینزمن، مانچینی و... از شرق آسیا به خاورمیانه چرخیده است.

و اما با این همه باید پذیرفت کشوری مانند قطر در قبال آن همه هزینه هایی که از طریق قبول میزبانی های بزرگ متقبل شده است باید یک جا هایی امتیاز بگیرد و امروز شاید با اعمال نفوذ هایی که به طور معمول در کنفدراسیون فوتبال آسیا نخ نما شده عرصه را بر ملی پوشان ما تنگ کند.

اما عرب ها و همه اعوان و انصارشان بدانند که جمعیت همه این کشور ها را جمع کنند به اندازه مردم ایران نمی شوند، فوتبال را جنگ نمی دانیم اما اعتقاد راسخ داریم که انرژی مردمان صبور اما عاشق وطن کشورمان به سوی توپچی های ایرانی آب های نیلگون خلیج فارس را در می نوردد و به ساق های بچه های ایران نیروی مضاعف می بخشد.

به امید پیروزی و با انتظار اینکه کادرفنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال اجازه ندهند که تیم درگیر جنگ روانی عرب ها شود.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی