دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

شجاعان! ماموریت تمام نشده است

خصلت مبارزه جویی ایرانیان با همه جای دنیا تفاوت دارد هرگاه که رگ غیرت ایرانی بجوشد تبدیل به انسانهایی می شوند که غیر قابل مهار و پیش بینی می شوند.

بازی شب گذشته تیم ملی ایران در جام ملتها تابلویی پرشکوه از این ویژگی های بی مانند بود که اعجاب محافل فوتبال قاره کهن را برانگیخت. بازیکنان ما یک تیم بودند ذخیره و یار فیکس نداشتیم همه در کالبدی بنام ایرانی شجاع می درخشیدند.

از اشک های طارمی که مانند سپنج روی آتش سکوی ورزشگاه را چنگ می زد تا چشمان سرخ شده از شوق سردار آزمون ثابت کرد که در بازی سرنوشت تک تک بازیکنان ایرانی تاثیرگذارند و شجاع و نترس.

انقدر این شیران شرزه دویدند و جنگیدند که انتخاب ستاره از بین آنها مانند کلوخ در دریاست نود دقیقه دویدند و در تمام صحنه ها حضوری موفق داشتند. تا جاییکه رسانه های عربی که به طور ذاتی دل خوشی از ما ایرانی ها ندارند و حتی خبرنگاران ژاپنی فوتبال ایران را شایسته زدن گلهای بیشتری دانستند.

سامان قدوس، عزت الهی و علی رضا جهانبخش البته که در قلب تیم ایران مهره هایی تپنده بودند ولی چه کسی جرات دارد جانسختی رضاییان از خود گذشتگی ابراهیمی دوران دیده یا موقعیت سنجی محبی را از یاد ببرد و همچنین سردارآزمون که استاد فضاسازی و استفاده از فرصتهای طلایی است.

فوتبال ورزشی گروهی است و اگر چه در این ورزش هم تک ستاره ها تعیین کننده اند اما افتخار می کنیم در سرزمینی بسر می بریم که میلیون ها استعداد همانند طارمی و سردار و...داریم.

فراموش نکنیم که بازیکنانی تیم شایسته ژاپن در بهترین تیمهای اروپایی مانند آرسنال و لیورپول حضور دارند و ستاره های تیمشان هستند با این همه اعتقاد داریم که ماموریت هنوز تمام نشده تاریخ سازی واقعی زمانی خواهد بود که پس فردا از سد لوپز و بازیکنان قطر بگذریم و به حسرت 47 ساله قهرمانی در آسیا خاتمه دهیم فوتبال مانند یک جنگ تمام عیار است بازی به بازی پیش برویم....

نویسنده:حسین علی اسماعیلی - دوحه