جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
دست پیش را گرفتن برای پس نیفتادن...

ما چه کسی را مواخذه کنیم؟

امیر قلعه نویی در تقابل با هنگ کنگ بسیار خشمگین و عصبی از کنار خط بازی را دنبال می کرد و تصاویر تلویزیونی چند بار نشان داد او از عملکرد شاگردانش نه تنها رضایت ندارد، بلکه بسیار بسیار هم شاکی و معترض است...

آنچه جمعه شب مشاهده شد، نمایشی ناامید کننده از تیم ملی مقابل حریف کم توان خود بود، موردی که تعجب همگان را برانگیخت و زنگ خطر را برایمان به صدا درآورد.

این مساله حتی صدای خود سرمربی تیم ملی را هم درآورد، به طوری که از کنار خط چندین و چند بار بر سر شاگردانش فریاد کشید. در ادامه خبر رسید که قلعه نویی در راهرو های ورزشگاه و رختکن نیز اعتراض شدیدی به ملی پوشان داشته و از عملکرد آنها انتقاد کرده است.

این البته حق سرمربی تیم ملی است که شاگردانش را مواخذه و بازخواست کند و گلایه مند و شاکی باشد که چرا دستوراتش را آنطور که باید، در زمین پیاده نکرده اند اما در عین حال یک سوال مهم نیز مطرح می شود که به واقع قابل تامل است...

بابت این نمایش ناامید کننده، آیا ما نیز می توانیم آزادانه و بی تعارف بر سر سرمربی تیم ملی فریاد بزنیم؟ نکند واکنش های دیشب قلعه نویی کنار زمین و درون رختکن، با هدف انداختن توپ در زمین بازیکنان و شانه خالی کردن از مسئولیت باشد؟

نکند قلعه نویی هوشمندانه و هدفمند اینچنین عمل کرده تا کسی اجازه انتقاد از او را به خود ندهد و اجباراً ذهن را به سمت گناهکار دانستن بازیکنان تیم ملی سوق دهد؟!

آری، ملی پوشان در بازی با هنگ کنگ ناامیدمان کردند و نوعی ترس و نگرانی درونمان بوجود آوردند که در مرحله حذفی مقابل تیم های قدرتمند آسیایی قرار است چه بلایی سرمان بیاید اما طرف حساب ما در وهله نخست، سرمربی تیم است، نه بازیکنانش...

آن روزهایی که هشدار می دادیم سازمان دفاعی تیم ملی مشکل دارد و عناصر آن از آمادگی مطلوب برخوردار نیستند، آیا قلعه نویی توجهی به انتقادات و آلارم ها داشت؟

اصلاً سرمربی تیم ملی در ماههای اخیر در نظرات و صحبتهای اهالی فوتبال تاملی انجام داد یا طبق معمول همه را دشمن و مغرض تصور کرد؟

وی اکنون معترض است و کنار زمین و درون رختکن بر سر شاگردانش فریاد می زند اما ما باید بر سر چه کسی فریاد بکشیم؟ ما بابت نمایش ناامید کننده تیم در بازی دومش باید یقه چه کسی را بگیریم؟

هر طور که بالا و پایین می کنیم، جور در نمی آید...تیم ملی مشکلات فنی متعددی دارد که اتفاقا بابت آنها مستقیماً باید با آقای سرمربی طرف شد و خطاب به ایشان عنوان کرد بجای فریاد زدن سر بازیکنان و طلبکار شدن، توضیحی قانع کننده در باره عملکرد تیمت ارائه کن...

ما که اعتقاد داریم قلعه نویی دست پیش را گرفته تا کسی به او معترض نشود اما او نباید فراموش کند که اول و آخر، مسئول تمام نتایج و در کل عملکرد تیم ملی در جام ملتها، خود اوست.

بیشتر ادامه نمی دهیم و منتظر بازی های بعد می مانیم. امیدواریم این دوره از مسابقات، دستاوردی برایمان داشته باشد وگرنه....

نویسنده:حامد فرضعلی بیک