جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
پرسپولیس بلاتکلیف، مديرعامل مقابل دوربین ها

آلبوم عکس کی کامل می شود...؟!

اگر بازارگرمی و ناز کردن جهت بالا بردن مبلغ قرارداد نباشد، باید منتفی شدن حضور دوباره برانکو در پرسپولیس را قطعی دانست و حالا باید منتظر ماند و دید مدیران این باشگاه چه برنامه ای برای نیمکت تیمشان دارند.

نمی دانیم کل جریان پیشنهاد به ایوانکوویچ، مبتنی برحقیقت و خواست و اراده بود یا بعد از پایان کار گل محمدی و فشار هوادار، فقط سعی داشتند نشان دهند کاری در حال انجام است و بهترین ها نیز هدف قرار گرفته اند.

ابتدا یک ناوارد و غریبه را نزد برانکو فرستادند تا پیغام باشگاه و هوادارانش را به او برساند اما متاسفانه در فضایی آماتورگونه، پیشنهاد حضور ۳ ماهه روی نیمکت پرسپولیس به او داده شد تا بدون درنگ جواب منفی مرد کروات به گوش برسد.

انتقادات که فزونی گرفت، درویش عازم قطر شد تا عکسی از نشست با برانکو رسانه ای شود و به هوادار تحمیل شود کار و تلاش از سمت ما انجام شده و این ایوانکوویچ بوده که برای بار دوم مخالفتش را علنی کرده است.

در شرایطی که رقیبان پرسپولیس مشغول تمرین و یارگیری هستند، این تیم روزهای سرنوشت ساز نیم فصل را در بلاتکلیفی می گذراند و فقط وعده فردا و فرداها به هوادار و اهالی فوتبال داده می شود.

مهره اصلی میانه میدان سرخپوشان همین یکی دو روز قبل از همبازیانش خداحافظی کرد و راهی ملوان شد تا خدمت سربازی خود را پشت سر بگذارد.

غیر از سرلک، محمد عمری نیز چنین قصد و تصمیمی دارد و این برای تیمی که نه سرمربی دارد، نه ورودی، چیزی شبیه فاجعه است.

ذهن هوادار را هم با دفاع چپ قطری، وینگر تاجیک و امثال خدابنده لو مشغول کرده اند اما عملاً هیچ خبری از جذب بازیکن نیست که نیست. تازه اگر این وسط اتفاقی هم بیفتد، یک سوال پیش می آید که آیا مهره های جذب شده، مورد تایید سرمربی آتی پرسپولیس هستند؟!

تجربه نبیل باهویی کافی نبود تا روند یارگیری بدون نظر کادر فنی متوقف شود؟

درویش پیش از شروع فصل جاری نیز نشان داده بود در تاخیر و از دست دادن روزهای طلایی تبحر خاصی دارد و حالا پس از چند ماه، مجدداً همان روند دارد طی می شود.

بعد از برانکو، حالا دارد با نام کالدرون بازی می شود، آن هم در شرایطی که شواهد و قرائن می گوید برای او نیز نمی توان بازگشتی را متصور بود.

حساب دو دو تا چهارتاست، کاندیداهای سرمربیگری پرسپولیس اگر عاقل و حرفه ای باشند، در این شرایط اصلاً قبول مسئولیت نمی کنند و اگر کسی در این بین پیشنهاد درویش یا نمایندگانش را پذیرفت، شک نکنید که فقط به فکر جیب خودش است و هیچ دغدغه ای نسبت به سرنوشت تیم و هوادارانش ندارد.

تیمی که با مربی موفق و امتحان پس داده خود به بن بست رسیده و تازه ریزش هم داشته، نمی توان به موفقیت زودهنگام و خروجش از بحران امید داشت.

وقتی استقلال، سپاهان و تراکتور با شرایطی به مراتب مطلوبتر در بالای جدول حضور دارند و روی کاغذ شانس پرسپوليس فعلی از آنها کمتر است، چرا یک حرفه ای باید بیاید سکان هدایتش را در دست بگیرد و خود را مقابل هوادار قرار دهد؟

آشنایانی چون برانکو و کالدرون که نمی آیند و چهره های جدید هم تا بیایند سوار کار شوند، لیگ به پایان رسیده و ناکامی احتمالی را به نام خود سند می زنند. با این تفاسیر تکلیف نیمکت پرسپولیس چه می شود؟!

تیمی که در سالهای اخیر بدترین عنوانش نایب قهرمانی بوده و هوادارش به کم قانع نمی شود، در شرایط فعلی باید سراغ چه کسی برود تا از بحران خارج شود؟ آیا درویش در عمل برنامه ای در این راستا دارد یا همچنان به کمک تیم رسانه ای خود سعی دارد هوادار را با نامهایی چون بلان، لاموشی و... سر کار بگذارد؟ آیا قرار است در روزهای آینده باز هم شاهد عکس های جدیدی از مديرعامل باشیم...؟

نویسنده: حامد فرضعلی بیک