جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
گزارش الجزیره اسپورت

هیونگ مین مرد سال فوتبال آسیا شد!

بهترین بازیکنان فوتبال آسیا از طریق مراجعه به آرای علاقه مندان فوتبال معرفی شدند که عنوان بهترین بهترین ها به یک بازیکن کره ای رسید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: رده بندی این بازیکنان که از طریق آرای کارشناسان و علاقه مندان به فوتبال انجام گرفته به گزارش الجزیره اسپورت به قرار زیر است.

1. سون هیونگ مین: کره جنوبی

این بازیکن 31 ساله پیشتاز تاتنهام هاتسپر است که یکی از تیم های برتری است که برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس تلاش می کند. سون در این فصل در 20 بازی لیگ برتر 12 گل به ثمر رسانده است، بنابراین باخت اسپرز دستاورد کره جنوبی است. مهاجم سابق هامبورگ و بایرلورکوزن که در سه نوبت موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا شده است، در 116 بازی 41 گل برای کشورش به ثمر رسانده است.

 

2. کیم مین جائه: کره جنوبی

سال گذشته، کیم پس از کمک به ناپولی برای اولین قهرمانی خود در سری آ از سال 1990، به عنوان بهترین بازیکن سال بین‌المللی آسیا برای بازیکنان خارج از آسیا انتخاب شد. با نام مستعار "جانور" تابستان گذشته از ناپولی به بایرن مونیخ رفت. کیم 56 بار برای تیم ملی که اولین بازی خود را در سال 2017 انجام داد، به میدان رفته است.

3. سالم الدوسری: عربستان سعودی

الدوسری با زدن مشهورترین گل تاریخ عربستان سعودی ممتاز است، یکی از فریادگرانی که پیروزی تاریخی تیمش مقابل آرژانتین را در جام جهانی 2022 قطر رقم زد. بهترین بازیکن سال آسیا در سال 2022، برای بازیکنان باشگاه های داخل آسیا. وینگر 32 ساله به عنوان یک بازیکن کلیدی برای الهلال در لیگ برتر عربستان و برای عربستان سعودی در نظر گرفته می شود. او در 74 بازی 21 گل برای کشورش به ثمر رسانده است و به تیمش کمک کرده تا در رده اول لیگ قرار گیرد، جایی که آنها هفت امتیاز با النصر کریستیانو رونالدو فاصله دارند. اما الدوسری برای مدت کوتاهی قرضی در ویارئال در سال 2018 بازیکن تک باشگاهی بوده است.

4. Takefusa Kubo: ژاپن

کوبو در این فصل لالیگا را با 9 گل در 18 بازی لیگ برای رئال سوسیداد روشن کرده است. این بازیکن 22 ساله چهار روز قبل از اولین بازی خود در ژاپن در سال 2019 تنها 18 ساله شده بود و تاکنون 29 بازی برای کشورش انجام داده و سه گل به ثمر رسانده است. کوبو در 10 سالگی توسط بارسلونا به خدمت گرفته شد اما چهار سال بعد با تیم زیر 18 سال توکیو FC به ژاپن بازگشت. رئال مادرید یک ماه پس از اولین بازی ملی خود، این مهاجم را به اسپانیا بازگرداند، اما پس از یک سری قرضی، این سوسیداد بود که در نهایت کوبو را در سال 2022 به خدمت گرفت و او را در ترکیب اصلی تیم قرار داد. کوبو در دوران حضورش در تیم فوتبال توکیو، در حالی که تنها 15 سال داشت، هم جوانترین بازیکن و هم جوانترین گلزن یک مسابقه جی لیگ شد.

5. مهدی طارمی: ایران

طارمی پس از مین جائه به عنوان بهترین بازیکن بین المللی آسیا در سال 2022 نایب قهرمان شد. این مهاجم 31 ساله در 76 بازی ملی 43 گل به ثمر رسانده است. اوج دوران باشگاهی او زمانی بود که در سال 2020 از تیم پرتغالی ریو آوه با پورتو امضا کرد. طارمی قبل از پیوستن به الغرافه اس سی در لیگ ستارگان قطر که دو فصل را سپری کرد و در سال 2019 به پرتغال رفت، در فوتبال ایران صعود کرد.