جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

علی‌عسگر: پرسپولیس را نابود کردند

اوضاع در پرسپولیس مساعد نیست و به نوعی بلاتکلیفی در تمام ابعاد دیده می شود حتی در خصوص ادامه کار درویش به عنوان مدیر عامل در باشگاه.

از این رو اکثریت پیشکسوتان این باشگاه از وضعیت ممکن ناراحت هستند. علی عسگر بازیکن سابق و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس شدیدا ناراحت است وی از اشاره به وضعیت تیم پرسپولیس نکاتی را در خصوص تیم ملی فوتبال با ما در میان گذاشت.

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی ایران پتانسیل قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد، چون بازیکنان‌ قوی و خطرناکی داریم، اما نباید توقع بیش از حد داشته باشیم.

حمید علی‌عسگر درباره نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین، اظهار داشت: نباید هیچ تیمی را در این مسابقات دست کم گرفت و کادر فنی و بازیکنان باید با تمرکز بالا و حواس جمع بازی به بازی جلو بروند. امیدوارم اتفاق عجیب و غریبی برای تیم ملی در رقابت‌های مرحله گروهی‌ رخ ندهد و کشورمان بتواند با بهترین عملکرد به دور بعد صعود کند. گرچه تیم فلسطین با گلهای خوب شکست دادیم، اما همین تیم با آن روش خاص خودش که قابل قبول نیست در مقاطع مختلف مارا تحت فشار قرارداد.

وی افزود: بعد از مسابقه با فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات، کار تیم ملی در مراحل حذفی سخت‌تر خواهد شد. تیم‌های حوزه خلیج فارس مثل عربستان، قطر، امارات و عراق از آن دسته تیم‌های هستند که برخی اوقات تیم ملی ایران را اذیت کرده‌اند.

کارشناس فوتبال در مورد پتانسیل و کیفیت ملی‌پوشان کشورمان تصریح کرد: به لطف لژیونرها سطح فوتبال ایران بالا رفته، اما برنامه‌ریزی خوبی در تمامی سطوح وجود ندارد. ما فوتبالیست‌های خوبی داریم که تکنیک بیشتری نسبت به سایر بازیکنان آسیا دارند و ذاتاً فوتبالیست‌تر هستند. به همین دلیل شانس پیروزی و نتیجه گرفتن تیم ملی ایران در مسابقات بالا می‌رود. اما نباید فقط به این توانایی بازیکنان ایرانی اکتفا کرد و باید برای تیم ملی برنامه‌ریزی خوبی وجود داشته باشد تا درصد نتیجه‌گیری‌اش بالاتر برود.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در جام ملت‌های آسیا قهرمان خواهد شد یا خیر، ادامه داد: تیم ملی ایران پتانسیل قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد، چون بازیکنان‌ قوی و خطرناکی داریم، اما نباید توقع بیش از حد داشته باشیم. امکانات و تجهیزات آنچنان مطلوبی در اختیار کادر فنی و بازیکنان نگذاشته‌اند. برای آماده‌سازی جام ملت‌ها اردوی خاصی، بازی‌های تدارکاتی مناسب و ایده‌آلی مهیا نشد و اگر تیم ملی ایران قهرمان شود، کار بزرگی صورت گرفته که روی توانایی انفرادی بازیکنان‌مان این قهرمانی به دست آمده است.

علی‌عسگر در مورد قدرت تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی گفت: شاید روی کاغذ کره‌جنوبی و ژاپن بتوانند تیم ملی ایران را شکست بدهند، اما با این حال فوتبال کشورمان از پیش بازنده نیست. درصد قهرمانی کره‌جنوبی و ژاپن بالاست، چون این دو کشور مدت‌هاست برنامه‌ریزی وسیعی روی فوتبال‌شان داشته‌اند و حرفه‌ای‌تر از سایر کشور‌های آسیایی کار کرده‌اند.

وی افزود: حتی ژاپن و کره‌جنوبی بازیکنان لژیونر زیادی در فوتبال اروپا دارند که اگر بخواهیم از لحاظ حرفه‌ای بودن به آن‌ها شانس بدهیم، در رتبه نخست قرار دارند. اما ژاپن نسبت به کره‌جنوبی رشد بیشتری داشته و در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

علی‌عسگر درباره احتمال سرمربیگری برانکو در تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: به جز برانکو هر مربی دیگری سرمربی پرسپولیس شود، حاشیه امنی ندارد و دوران سختی را سپری خواهد کرد. جان کلام را در مورد پرسپولیس اینگونه می توانم مطرح کنم. پرسپولیس از دست رفت و نابودش کردند.

گفت و گو: اکبر عزیزی