جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
به بهانه « گران » تر کردن ورزش از سوی دولت

پیش به سوی ناسلامتی

جناب استاد آقای دکتر افتخاری ، اخیراً ، مقاله ای در خصوص لغو معافیت مالیاتی از ورزش ، در بودجه پیشنهادی سال یکهزار و چهار صد و سه دولت محترم ، نوشتند .

حاج احمد آقای میرزاییان از جمله نویسندگان ارشد عرصه رسانه هم ، گریزی به مقاله زده و نکات ارزشمندی از تبعات اجرای این بند از بودجه پیشنهادی را ، یادآور شده و هشدار دادند .

... و اینک شما را به ذکر خاطره ای از اردوی مشترک قهرمانان ژیمناستیک هنری کشورمان با ژیمناست های مقتدر چینی در یکی از فراوان کالج های صرفا ورزشی و قهرمانی یکی از استانهای دور افتاده آن کشور ، به نام استان « جیانگ سو » دعوت می کنیم ( صد البته ، خدا رو شکر که کشور چین ، از جمله کشورهای دوست ما و دارای روابط گسترده فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی ، سیاسی و ... با کشورمان هم می باشد ) .

در حدود یازده _ دوازده سال پیش ، گروهی از قهرمانان برجسته ملی در گروههای مختلف سنی ، برابر هماهنگی‌های از پیش انجام شده ، عازم یکی از کالج های آموزشی ، ورزشی و قهرمانی آن کشور ، شدند .

شاهد این داستان هم آقایان روح الله وین پیشکسوت ارزنده ژیمناستیک کشور ، مهندس حمید گنجعلی‌خانی رییس هیات ژیمناستیک استان کرمان ، هادی خناری نژاد قهرمان ارزنده سابق تیم ملی که هم اکنون رییس هیات ژیمناستیک استان مازندران است ، امید شیخ احمدی از مربیان سازنده و داوران برجسته ژیمناستیک هنری که در حال حاضر رییس هیات ژیمناستیک استان کردستان است و ... .

این کالج ، وسعتی ، اگر اغراق نباشد ، پنج _ شش برابر وسعت دانشگاه تهران داشت که قریب پنج _ شش ورزش از جمله ژیمناستیک ، شنا ، پینگ‌پنگ و ... را زیر پوشش حمایتی خود ، قرار داده بود . به هنگام ورود به کالج یا همان مرکز آموزشی ، ورزشی و قهرمانی ، بنرهای قهرمانان برجسته فقط همان کالج ، که توانسته بودند مدال‌هایی از المپیک را در فواصل زمانی مختلف کسب نمایند ، بسیار خودنمایی می کرد .

در آن کالج ، همه چیز مهیا بود .

مدرسه ، مرکز پزشکی ، سالنهای تخصصی آموزشی و قهرمانی در رشته های فعال در آن مرکز و ... و بچه‌های منتخب از سنین چهار _ پنج ساله پذیرفته شده که شبانه روز در این مکان مشغول فراگیری هم درس شان بودند و هم در تلاش برای برجسته شدن در ورزش تخصصی شان از جمله ژیمناستیک .

مخلص کلام آنکه ، آنچه را که می دیدی و با سوالاتی که از ایشان می پرسیدیم و آنها هم در کمال آرامش پاسخ می دادند ، به این نکته مهم که نه ، بلکه بسیار مهم ، پی بردیم که از دولت محترم محلی گرفته تا نهادهای مرتبط از جمله تشکیلات ورزشی آن استان ، وزارتخانه های آموزش و پرورش ، آموزش عالی ، بهداشت و درمان ، ارتش ، شهرداری ، سازمان اتوبوسرانی ، سازمان آتش نشانی ، سازمان تاکسیرانی و ... و غیره ، همه در یک جهت آماده به خدمت بودند تا آن طفل معصوم چهار _ پنج ساله را ، به اوج ظرافت و قدرت و مهارت برسانند تا او هم بتواند در آوردگاهی به نام بازیهای المپیک ، مدال طلا گرفته ، سبب ساز اهتزاز پرچم و نواخته شدن سرود کشورشان باشد ، درست عین ما !!!

همه آنچه که نوشته شد ، به غیر از امکانات زیرساختی ورزشی در مدارس ، آموزشگاهها ، دانشگاهها ، کارخانجات و... و به جز امکانات تخصصی سالن های آموزشی ورزشی عمومی کشور چین است .

پس با توجه به سیاست‌های تدوینی و تنظیم و تقدیم بودجه پیشنهادی سال آینده و سالهای پس از آن ، می گوییم :

پیش به سوی  ناسلامتی  

نویسنده:فرامرزسنگینی