جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

دگرگونی شدیدخمزدر تراکتور

تراکتور تیم چهارم نیم‌فصل اول رقابت‌های فصل جاری اما نسبت به فصل قبل عملکرد بهتری داشت.

به گزارش البرزورزشی:در حالی که همه فکر می‌کردند پاکو خمز انقلابی در این تیم به پا کرده و شرایط را برای تراکتوری‌ها تغییر خواهد داد این مربی اما هنوز با آنچه از او توقع می‌رود فاصله دارد. در نیم‌فصل اول سال قبل تراکتور در اختیار قربان بردیف بود. از این رو نمی‌توانیم آنچه فصل گذشته برای تراکتور رخ داد را کامل به حساب خمز بگذاریم.

هرچند این مربی در فصل جاری نیم‌فصل متفاوتی برای تبریزی‌ها رقم زد و آنها در رتبه چهارم قرار گرفتند اما تراکتوری‌ها چیزی بیشتر از این از سرمربی تیم‌شان توقع داشتند. اگر به عملکرد تیم تراکتور در نیم‌فصل اول فصل گذشته دقت کنیم آنها دو پله صعود کرده و امتیازات بیشتری نیز کسب کردند. تراکتوری‌ها فصل گذشته در جایگاه ششم قرار گرفته و تنها ۲۲ امتیاز به دست آورده بودند اما در فصل جاری دو پله صعود کرده و با قرار گرفتن در جایگاه چهارم ۲۸ امتیازی هستند.

 با این حال اگر تراکتور دچار نوسانات سینوسی نمی‌شد، چه‌بسا به حریف خطرناک‌تری برای سه تیم بالای جدول تبدیل می‌شد. آنها با ۲۱ گل زده جزء هجومی‌ترین خطوط حمله لیگ به حساب می‌آیند. ضمن اینکه فقط ۱۲ گل خوردند و با توجه به وضعیت سایر رقبا در جدول رده‌بندی از این حیث نیز می‌توان گفت در خط دفاعی عملکرد قابل قبولی داشتند.

 موضوعی که در مورد تراکتور بیش از پیش به چشم می‌آید، بدنسازی خوب این تیم است که در طول مسابقات بسیار به درد آنها خورد. شاگردان خمز اغلب در ۲۰ دقیقه پایانی گلی دریافت نمی‌کنند و این نشان از آمادگی بدنی خوب این تیم است. ضمن اینکه آنها در همان ۲۰ دقیقه پایانی گل‌های مهمی را نیز به ثمر رساندند که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. حال تراکتور در حالی که رقبا خسته و تحت فشار هستند در نیمه دوم موتورش روشن شده و بسیاری از سه امتیازها در نیمه دوم برای آنها رقم خورد.

 البته نباید از زحمات بازیکن تاثیرگذاری چون آلوز غافل شوند، چرا‌که این بازیکن همچون فصل گذشته با پاس گل‌های تاثیرگذارش در عملکرد تیمش نقش دارد. او در پایان نیم‌فصل اول نیز با شش پاس گل تاثیرگذارترین بازیکن تراکتور محسوب می‌شود.