دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه

فرامرز سنگینی :باید دیوار بی اعتمادی در ژیمناستیک را فرو ریخت

با تصمیم وزارت ورزش و جوانان ،مسوولیت فدراسیون ژیمناستیک به خانم درگاهی واگذار شد تا ایشان ضمن اداره امور جاریه ، نسبت به برگزاری انتخابات جدید ریاست فدراسیون ، اقدام نمایند .

از سوی دیگر، وزیرورزش و جوانان در پاسخ به سووالی عنوان کردند خانم درگاهی برابر نظر فدراسیون بین المللی ژیمناستیک ،  رییس فدراسیون بوده و نیازی به صدور ابلاغی از سوی ما نبوده است .

به منظور اطلاع از کم و کیف ماجرا و پرداختن به جزییات موضوع ، گفت و گویی  با فرامرز سنگینی از قهرمانان اسبق تیم ملی و از کارشناسان و مدیران پیشین فدراسیون ژیمناستیک که با  می خوانید :

 پیش از این هم گفته بودم ، از ابتدا ، وزارت ورزش و جوانان باید همین کار را انجام می داد و ورزش ژیمناستیک را علیرغم تمامی مخالفت ها ، باید به خانم درگاهی می سپرد .

دلیل آنهم کاملاً مشخص بود ، مسوولان وقت وزارت ورزش و جوانان از همان تابستان سال یکهزار و چهار صد در خصوص انتخابات ژیمناستیک ، اهمال کردند و به هر دلیل درست و یا نادرست ( البته از منظر خودشان ) ژیمناستیک را به حاشیه بردند ، وگرنه در همان دو سال پیش هم ، همین تصمیمی که امروز آقای دکتر هاشمی وزیر محترم گرفتند ، می شد گرفت و انتخابات را برگزار کرد .

صد البته بزرگواران دیگری هم که به عنوان سرپرست در فدراسیون ژیمناستیک مسوولیت گرفتند به نوبه خودشان علیرغم بزرگواری و  احترامی که من هم برای شان قایل هستم ، مسیر رو اشتباه ، طی کردند .

ما در همان اواخر سال یکهزار و چهار صد هم ، می توانستیم و باید انتخابات رو برگزار می کردیم و به تمامی کاندیداها که از منظر قانون ، مشکلی ندارند اجازه شرکت می دادیم . در همان مقطع زمانی هم ، تصمیمات به درستی اتخاذ نشد .

وظیفه و اولویت حضور یک سرپرست در فدراسیون های ورزشی ، ضمن انجام امور اداری ، اهتمام به آغاز فرایند انتخابات است و لاغیر .

این « مهم » متأسفانه در همان ایام ، صورت نگرفت و سبب ساز حواشی بیشتر برای ژیمناستیک کشور شد  .

 

فرامرز سنگینی ، یکی از پرسابقه ترین دبیران کل فدراسیون های ورزشی در ادامه گفت :

 متأسفانه در خانواده فرهیخته ژیمناستیک ، ‌دیوار بلندی از بی اعتمادی در گوشه گوشه آن وجود دارد و از همین بابت است که ژیمناست ها ، برای رفع مشکلاتشان ، به کسانی خارج از جامعه خودشان مراجعه کرده و خواستار حل اختلافاتشان هستند .

این « دیوار » ، بلند تر از « دیوار برلین » نیست که تا این حد باعث جدایی و دور ماندن سرمایه های ژیمناستیک از یکدیگر شده ، باید این دیوار برداشته بشه و برداشتن آنهم ، بایستی توسط خود ژیمناست ها صورت بگیرد .

من عرض میکنم که این دیوار بی اعتمادی هم حاصل عملکرد هفت _ هشت سال گذشته نیست ، بنیانش از خیلی پیش از این گذاشته شده و مسوولان وقت فدراسیون ، در دوره های مختلف تاریخی ، کم و زیاد در بلندتر شدن آن نقش داشته اند .

... اما به هر شکل ، این دیوار بایستی فرو ریخته و سرمایه های ارزشمند انسانی ژیمناستیک با هر بضاعت فنی ، آموزشی ، اجرایی و مدیریتی در کنار هم برای حفظ جایگاه ، ارتقاء آن جایگاه و بهروزی ژیمناستیک تلاش کنند ، چاره ای جز این نیست.

سنگینی ، ادامه داد:

هر کس در این خانواده ، ادعای هر مطلبی رو که داره ، بایستی ، خودش هم پیشقدم در اون « ادعا » باشه ، شعار نیست ، اگر من فرامرز سنگینی ، مدعی اتحاد و یکپارچگی این خانواده هستم ، باید خودم هم در راه ایجاد این همبستگی ، تلاش کنم .

باز هم یادآور می شوم ، شلیک گلوله و توپ و خمپاره و بر طبل اختلافات کوبیدن ، راه برون رفت از مشکلات ژیمناستیک نیست .

شیرینی و شادی کسب مدال نقره دلاور ژیمناست کشورمان ، مهدی الفتی در آوردگاه آسیایی هانگژو ، حاصل تلاش خانواده ژیمناستیک بود ، اما از سوی دیگر ، چالشی که برای قهرمان ارزنده و بی نظیرمون ، مهدی احمد کهنی هم ایجاد شده ، حاصل همین اختلافات خانواده ژیمناستیک است .

همه اعضای محترم خانواده ژیمناستیک بدانند ، اگر احترام و یا عدم احترامی در جامعه ورزش کشور در خصوص ورزش ما هست ، اگر توفیقات و یا عدم توفیقاتی در تمامی عرصه های قهرمانی ، آموزشی ، مربیگری ، داوری و ... داریم ، حاصل عملکرد این خانواده است و بس .

گفتگو:حسن امامقلی