دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه
در گام اول چه نمایشی خواهیم داشت؛

ایران تهاجمی، فلسطین با انگیزه

ایران و فلسطین در شرایطی کاملا خاص دیداری سرنوشت ساز خواهند داشت.

حضور قلعه نویی در کادر فنی و حضور آزمون و طارمی در خط حمله ما و اوضاع غزه و حمایت جهانیان از مردم فلسطین از ویژگی های این تقابل اولیه است.

امشب همه نگاه‌ها به شهر دوحه و مستطیل سبز معطوف خواهد شد.تهاجم خصمانه رژیم اشغالگر قدس و مبارزه بی امان مردم غزه شرایط خاصی بر مسابقات حاکم کرده است.

اقدام پسندیده حسن الهیدوس کاپیتان تیم قطر در مراسم افتتاحیه و سپردن قرائت پیام مسابقات از سوی کاپیتان تیم ملی فلسطین تمامی اخبار را تحت الشعاع قرار داد.

در دوحه تمام کشورها و هواداران تیم‌های شرکت کننده بنحوی از مردم غزه و فلسطین حمایت می کنند.

مکرم دبوب سرمربی فلسطین هم حضور کشورش در مسابقات را حامل پیام ویژه خواند و تصریح کرد : ما با تمام وجود برای سربلندی کشورمان مبارزه خواهیم کرد.

قلعه نویی هم در حالی که کریم انصاری فرد را کنار خود داشت از اهمیت دیدار نخست گفت.او از ساختار دفاعی فلسطین و میزان دوندگی خوب حریف تمجید و تصریح کرد: تمام بازی‌ها برای ما حکم فینال دارد.

ما نمایش تهاجمی تیم را حفظ خواهیم کرد و برای دیدار با فلسطین طرحهای تاکتیکی خاصی خواهیم داشت.

اوبا ظرافت گفت: داشتن دروازه بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است.در واقع قلعه نویی به‌حضور سه دروازه بان چابک و با تجربه در تیم اشاره کرد که در ساختار دفاعی به تیم اطمینان ویژه ای خواهند بخشید.

بی،شک امید اول قلعه نویی در درون دروازه بیرانوند خواهد بود .نیازمند و حسینی هم سوپاپ اطمینان تیم هستند.

باید اضافه کنیم چنانچه ساختار دفاعی ما در این دوره از مسابقات ایده آل باشد ، تیم ما از مدعیان جام خواهد بود.چرا که با داشتن طارمی و طارمی در خط حمله و مشارکت موثر جهانبخش، محبی ، قدوس و رضاییان در پایه گذاری حملات می توان به هر تیمی ضربه زد.

روز گذشته همکاران ما و نماینده اعزامی از روحیه خوب  و انگیزه والای بازیکنان ایران گفتند.

تمرینات منظم روزهای گذشته به لحاظ تطبیق پذیری با شرایط اقلیمی و آب و هوایی  دوحه در روند آمادگی بازیکنان تاثیر مثبتی داشته است.بردن اردو به شهر کیش و قبل از اعزام تیم به قطر هم از جمله اقدامات خوبی بود که شرایط ایده آلی برای تمرکز بازیکنان و تمرین آنها در فضای آرام‌ مهیا کرد.

با این اوضاع و احوال باید گفت شرایط برای یک نمایش ایده آل  از سوی بازیکنان ما فراهم شده است.پیروزی در گام نخست همیشه مهم و کارگشا است.

نقطه برتری تیم ما مقابل فلسطین کار گروهی بهتر و و استفاده از تاکتیک های ایستگاهی و بازی هوایی است.البته با کارهای ترکیبی طارمی و سردار در عمق دفاع حریف و اضافه شدن وینگرها از جناحین می توان به هدف رسید.

نویسنده:احمدمیرزاییان