جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

چتر بازان و دلال ها در دوحه چه می کنند؟

تصاویر و ویدیو هایی که از متن و حاشیه فوتبال جام ملت های آسیا به دست ما می رسد کم کم برخی شائبه های دامن می زند.

ما به همان اندازه که از حضور اسطوره های فوتبال همانند علی دایی، حشمت مهاجرانی، حسن روشن، مهدی مهدوی کیا، حسین فرکی و... در دوحه قطر حظ می بریم و بر فدراسیون فوتبال درود می فرستیم و از تعداد پرشمار همکارانش شریف و زحمتکش رسانه ها به نوعی شعف دست می یابیم به همان اندازه از بابت حضور افرادی که دیروز از آنها به عنوان چتر بازان سفر های ورزشی یاد کرده ایم احساس نگرانی و ناامیدی می کنیم. بدتر از همه اعزام افراد دلال مابی است که به نوعی در پولشویی متن و حاشیه فوتبال شهرت کذایی دارند و باعث می شوند که اقدامات شایسته فدراسیون فوتبال زیر سوال برود.

شاید به تدریج تعداد این افراد فزونی پیدا کند اما سوال امروز از ریاست محترم فدراسیون فوتبال این است که سیامک قلیچ خانی، مدیر رسانه ای یک باشگاه فوتبال آنجا چه کار می کند و با هزینه کدام تشکیلات به قطر اعزام شده و ضرورت این حضور چیست؟

خبرنگاران شریف ما از بام تا شام در سرما و گرما دنبال توپ می دوند و برای انعکاس لحظات شادی آفرین و غرور افزا عرق می ریزند اما وقتی معدود افرادی را که کارشان جا به جایی بازیکنان است و دلالیسم را در فوتبال رواج داده اند مشاهده می کنند می پرسند فرق دوغ و دوشاب در این ورزش چیست؟

دوست نداشتیم در آغاز جام ملت ها از اتفاقات نا خوشایند بنویسیم اما افسوس که گاهی نمی شود از خبط و خطای به وحود آمده بی تفاوت عبور کنیم واقعا ریاست محترم فدراسیون فوتبال و مدیر روابط عمومی این تشکیلات پرمخاطب، که شخصیتی ممتاز و تحصیلکرده بوده و بر همه امور اشراف دارید اعمال نفوذ سرمربی تیم ملی در تحمیل افراد امثال قلیچ خانی ها توجیه و معیاری منطقی دارد؟ تمام تلاش ها بر این است که جلوی رانت بازی ها ناحقی ها گرفته شود و این انتظاری است که از فدراسیون فوتبال داریم.

نویسنده: رضا اسماعیلی