جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

پرسپولیس نزول کرد

در فصل اول تیم‌هایی که توقع نداشتیم غافلگیر‌کننده ظاهر شدند و مدعیان جدیدی برای لیگ برتر به میدان آمدند.

پرسپولیس اما تعقیب‌کننده ناکام این دو تیم بود. مدیران این تیم که تلاش کردند در ابتدای فصل یادگیری خوبی داشته باشند، موفق نشدند همه خواسته‌های یحیی گل‌محمدی را به مرحله اجرا درآورند و در نهایت تیم‌شان در همه خطوط تراز نبود.

البته مصدومیت‌های پیاپی که این تیم در طول این مدت با آن روبه‌رو شد نیز در این مورد بی‌تاثیر نبود. آنها حتی در لیگ قهرمانان نیز بسیار از این ناحیه صدمه دیدند و باعث شد شاگردان یحیی گل‌محمدی برخلاف فصل گذشته سیل نزولی به خود بگیرند.

 آنها فصل پیش با ۳۲ امتیاز صدرنشین جدول نیم‌فصل اول بودند و حتی در پایان فصل نیز جشن قهرمانی گرفتند. این تیم اما در فصل جاری با دو امتیاز کمتر در جایگاه سوم قرار گرفت و به نوعی نتوانست مدافع عنوان قهرمانی فصل قبل خود باشد. پرسپولیسی‌ها با ۱۹ گل زده و ۱۰ گل خورده، بهتر از فصل گذشته عمل نکرد و در کل سیری نزولی را در پیش گرفت.

حالا نیز با جدایی یحیی گل‌محمدی و نیمکت بلاتکلیفی که این تیم دارد شرایط در نیم‌فصل دوم برای آنها به بی‌ثبات‌ترین شکل ممکن به نظر می‌رسد، در حالی که آنها مدافع عنوان قهرمانی هستند اما در نیم‌فصل دوم نتوانستند به خوبی از این عنوان خود دفاع کنند.

گزارش: نیلوفر مژدهی