جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

درسی که قطری ها به ما دادند!

در ورزش و فوتبال خیلی از کارها را بلد نیستیم و نابجا و غیر منطقی عمل می کنیم. در مراسم افتتاحیه جام ملتها، قطری ها از  بزرگان فوتبال ما تجلیل کردند و ما بی تفاوت بودیم!

قطری ها که در برگزاری جام جهانی سنگ تمام گذاشته و همه را وادار به تمجید و ستایش کرده بودند، این بار هم قدرت اجرایی خود را در جام ملتهای آسیا به رخ کشیدند.

دیدار افتتاحیه به شکلی زیبا، شکیل و جمع و جور برگزار شدو همه را به وجد آورد.

دعوت از ستارگان و پیشکسوتان فوتبال آسیا و جمعی از ستارگان و هنرمندان از اروپا و آفریقا از جمله اقدامات میزبان بود.

از کشور ایران حشمت خان مهاجرانی، علی دایی و مهدی مهدوی کیا از سوی قطری‌ها دعوت شدند و در مراسم افتتاحیه حاضر شدند. در اینگونه رخدادهای رسمی و بین المللی باید فرصت را مغتنم شمرده و جمعی از مدیران و زحمتکشان  سابق فوتبال را اعزام کنیم و بدینسان قدرشناس زحمات آنها باشیم

.

اعزام مربیان جوان، داوران و مدیران تحصیل کرده برای کسب تجربه می تواند کمک رسان فوتبال ما باشد.

متاسفانه اینجور کارها را بلد نیستیم و عمدتا افرادی را اعزام می کنیم که کارایی لازم ندارند و یا با توصیه این و آن عازم سفرهای پرخرج و بی نتیجه می شود.

متاسفانه مسئولان فوتبال ما بی تفاوتی را به اوج رسانده و این بار هم قشون خود را به دوحه اعزام کردند. در این  زمینه جا داشت مدیران و پیشکسوتانی مانند داریوش مصطفوی، محمد دادکان، علی پروین، حسن روشن، محمد مایلی کهن، حسین فرکی و امثالهم را رسما برای حضور در قطر دعوت می کردند تا به شکلی از آنها تجلیل می شد.

اعزام مربیان و داوران جوان هم در اینگونه رخدادها، محلی مناسب برای کسب تجربه است که همواره از آن غافل هستیم. قطری ها در این زمینه درس خوبی به ما و دیگر کشورهای آسیایی دادند و توانایی خود را در اجرای مسابقات و امور اجرایی نشان دادند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی