جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
آیینه لیگ برتر والیبال در ایستگاه 15

کاروان شادی به پایتخت های والیبال رسید!

هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور دو نتیجه درخشان برای والیبال شهرداری ارومیه و گنبد رقم خورد تا بعد از مدت ها کاروان شادی به ارومیه و ترکمن صحرا برسد.

با این تیتر های شعارگونه که شاگرد مچ مربی را خواباند و.. موافق نیستیم والیبال بوکس یا کشتی کج نیست، یک گروه باید سوای تمهیدات فنی به لحاظ روحی روانی نیز تجهیز شده باشند.

پیروزی شاگرد و شکست مربی

شهرداری ارومیه با مربی جوان عبدالرضا علیزاده در سیرجان مقابل فولاد ایرانیان کاری کرد کارستان، علیزاده به شوخی گفت شاگرد استاد را شکست داد اما واقعیت این است که هیچ تیمی در دنیا شکست ناپذیر نیست، پیش از آغاز این دیدار قابی زیبا از مردان باتجربه تیم ملی به تصویر کشیده شد که تاکنون در صحنه لیگ برتر ندیده بودیم.

مجتبی میرزاجان پور، سیدموسوی، پوریا فیاضی و آرمین تشکری بازیکنان دو تیم عکسی به یادگاری گرفتند تا رقاب را با رفاقت عجین سازند.

تعویض طلایی

ارومیه پر از استعداد های ناب است، شهری که بیش از سه تیم بازیکن به تیم های داخلی و خارجی داده است اما هر باری که به میدان می آید یک چهره جدید رو می کند. اینبار تعویض طلایی عبدالرضا علیزاده بازیکنی به نام هومن شرقی بود که بدون تردید پدیده هفته لقب گرفت.

هومن شرقی در قطر پاسور استایل یک پشت خط زن آموزش دیده را به نمایش گذاشت. هومن تنها ستاره رو به رشد تیم شهرداری ارومیه نخواهد بود آنها جوانی به نام آفتاب آذر را هم دارند و لیبرویی چون آرمان صالحی که هفته به هفته تماشایی تر ظاهر می شود هرچند که عطا زراعت گر با تجربه گرانش ستاره تیم بود.

رضایی و رقابت تنگاتنگ در بین حمله بران

طبیعت در اردکان مقابل تیم بالای جدول ایفاسرام ماراتن سنگینی را پشت سر گذاشت این پیروزی برای شاگردان محمد وادی شاید به اندازه دو برد امتیاز روحی روانی داشت.

در تیم طبیعت ابوالفضل قلی پور و علی رمضانی در توپ گیری و بازی سازی دیدنی بودند ولی یکه تاز میدان مهدی رضایی بود، بازیکنی که هروقت با ذهنیت قوی به میدان بیاید ورق را برمی گرداند. رضایی با کسب 228 امتیاز طول رقابت ها در صدر آبشارزن های مسابقات قرار دارد. رقابت او با امیرحسین صداقت و پاراپانوف دیدنی تر از همیشه اذهان دوستداران والیبال را به خود جلب کرده است.

گنبدی ها و یک روز آفتابی

شهرداری گنبد در مصاف با تیم مدعی و جوان هورسان رامسر یک تیم واقعی بود که شکست دادن آن در حضور انبوه تماشاگرانی که جای سوزن انداختن را در سالن المپیک باقی نگذاشته بودند سورپرایزی بی مانند بود.

جوان های این تیم از جمله ابراهیم بزمونه و به ویژه یونس قلیچ نیازی غیرقابل پیش بینی بودند اما از نقش فرهاد قائمی ملی پوش خوش اخلاق گذشته بی تفاوت عبور نکنیم که مدیریت بسیار خوبی را در زمین داشت و البته کوچینگ و مدیریت حبیب کوزه لی که یادآور راهبری زنده یاد نوری آزمون در دهه 60 بود و البته همیاری و همدلی احد ارمشی مربی باتجربه و عبدالله آذر نوید بازگشت امید در والیبال یاس آلود گنبد کاووس هستند.

رفسنجان برنده ماراتن

ماراتن مس رفسنجان و نیان الکتریک مشهد را رفسنجانی ها بردند.

دو تیم که نسبت به نیم فصل اول تغییرات زیادی داشته اند درواقع دو کفه تراز شدند که سنگینی آن به سود مسی ها بود در تیم مس مانند همیشه جواد حسین آبادی در پشت خط بی مهار بود. رحمان داوودی تجربیات گران خود را در مواقع حساس به کار برد ولی این رسول نجفی پاسور تیم بود که در پایان مسابقه روی دستان همبازیانش به پرواز درامد.

نجفی نیم فصل اول را با تیم مشهد گذراند اما در نیم فصل دوم موتور تیم مس را به خوبی به حرکت درآورد. نکته جالب این بازی حضور فرهاد سال افزون پاسور نیم فصل اول تیم مس در نیان الکتریک مشهد بود که موفق به تغذیه ایده آل تیم نشد.

پیکان برنده خودروسازان

جدال خودرو سازان تهرانی پیکان برد، سایپا در ست اول دیدنی بود اما در سه ست بدنی تعویض های پیمان اکبری برتری را بر تیم نارنجی پوشان دیکته کرد.

در تیم پیکان علیرضا عبدالحمیدی و علی شفیعی سرآمد بودند و نیز توپ گیری های محمدرضا موذن که همه نقاط زمین را پوشش می داد.

سایپا اما با مربی جدید محمد منصوری که از ملی پوشان گذشته است درحالی دست خالی میدان را ترک کرد که به نظر می رسد مدیریت باشگاه از جا به جایی مربیان ره به جایی نبرده است و باید از اتفاقاتی که در این رخ داده درس کافی را بگیرد. سایپا روزگاری قطبی بزرگ در والیبال ایران بود.

گزارش: جمشید حمیدی