جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
به امید سرفرازی ملی پوشان؛

حمایت همه جانبه آری، مجیزگویی نه!

قلب میلیونها ایرانی برای پیروزی ملی پوشان و سرفرازی کادر فنی می تپد. امروز حمایت از تیم ملی وظیفه ما است اما مجیزگویی از طیفی که اقداماتشان فردی و انتفاعی بوده را برنمی تابیم.

تلاش ملی پوشان و کادر فنی در تمرینات آماده سازی را ارج می نهیم.

آنها با تمام‌ وجود تلاش می کنند و می دانند در پشت صحنه میلیون ها عاشق و شیفته ایرانی دعاگوی کاروان اعزامی هستند. بعد از مدت ها کادری کاملا ایرانی در مصدر امور قرار گرفته و قلعه نویی با شناخت و آگاهی این مسئولیت خطیر را پذیرفته است.

اتحاد و انسجامی که در کادر فنی  ایجاد شده را ارج می نهیم و انتظار داریم بازیکنان تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح آمادگی بدنی و ذهنی خود معطوف کنند.

البته زمان کم و برخی محدودیت ها اجازه نداد تا تیم ‌ما تدارک بهتری داشته باشد. برخی در تصدی مسئولیت ها فقط به خودشان فکر می کنند و مردم و علاقمندان بخوبی آنها را می شناسند.

به قول یکی از مربیانی که مدتها در ایران بود ،برخی از مسئولان برای آب خوردن ورفع تشنگی شان هم باید نفعی وجود داشته باشد. در این برهه حساب این عده از بقیه جدا است اگر چه برخی مجیزگوی این طیف هستند.

امروز حمایت همه جانبه از ملی پوشان و کادر فنی وظیفه و رسالت ذاتی ما است. بازیکنان‌ ما بعد از دیدار با بورکینافاسو و حضور در قطر تمرینات شادابی را پشت سر گذاشتند.

برد قاطع و نمایش خوب برابر اندونزی نشان داد که بازیکنان ما در مرور تاکتیک های مورد نظر قلعه نویی به ویژه در فاز تهاجمی به مرحله تکامل رسیده اند. دغدغه اصلی ما در مباحث دفاعی و میزان دوندگی هافبک ها است.

کادر فنی برای هماهنگی دو مدافع مرکزی و رفت و برگشت های دو مدافع کناری باید دقت بیشتری داشته باشند و در این زمینه به مرور تدابیر دفاعی بپردازند. همگان باور داریم چنانچه در دفاع تمرکز لازم داشته باشیم و اصل پوشش و اتخاذ تدابیر دفاعی بدرستی انجام شود تیم‌ما در فاز تهاجمی قدرت لازم برای گشایش دروازه رقبای بزرگ را هم دارد.

نکته مهم دیگری که باید بدان توجه کرد،‌مشارکت موثر هافبک ها در امور دفاع و حمله است. باید میزان دوندگی و جنگندگی هافبک‌ها ها را ارتقا داد. در دیدار با بورکینافاسو در نبردهای فیزیکی توفیق چندانی نداشتیم.میزان دوندگی این نفرات بالا نبود.

فلسطین که در دیدار دیروز با عربستان به تساوی بدون گل رسید، بارعایت اصل دوندگی و جنگندگی حریف را متوقف کرد.

آنها علی رغم باخت یک بر صفر برابر ازبکستان تلاش وافری داشتند و با دوندگی‌ مضاعف ضعف تاکتیکی‌شان را پوشش دادند.

تیم امید هنگ‌کنگ‌ هم در بازیهای آسیایی هانگژو با این تاکتیک تیم امید ما را شکست داد. این مسائل را در نوشته های قبلی و امروز بدان جهت بازگو و مرور می کنیم تا مخاطبان و علاقمندان بدانند که اوضاع رقبا چگونه است و تیم‌ما در چه شرایطی است.

در این راستا نباید با بزرگنمایی از سختی و دشواری راه پیش رو غافل شویم. تیم‌های کره، ژاپن،‌استرالیا و عربستان با تدارک و آماده سازی  ایده آل وارد قطر شده اند.

ژاپن‌ دیروز به راحتی و با نتیجه شش بر یک اردن را شکست داد. آنها در حالی که نیمه اول را با چهار‌گل به پایان بردند در وقت دوم با ذخیره هایشان به میدان رفتند.

تیم ‌ما روز یکشنبه، 4 دی ماه در گام‌نخست با فلسطین مصاف خواهد داد و بعد از آن با هنگ‌کنگ و امارات تقابلی مهم خواهد داشت. صدرنشینی در گروه c و حضور پر رنگ در مراحل حذفی مورد انتظار علاقمندان است.

برای این تیم دوست داشتنی آرزوی سربلندی و موفقیت داریم و مطمئن هستیم بازیکنان و کادرفنی  تا پای جان برای اهتزاز پرچم ایران و کسب جام تلاش خواهند کرد.

نویسنده: احمد میرزاییان