یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه
هندبال ایران و یک آزمون بزرگ دیگر

لژیونر ها همه آمده اند

بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا روز 25 ژانویه 5 بهمن با برگزاری دیدار رده‌بندی و فینال به کار خود پایان می‌دهد و 4 تیم اول جدول رده‌بندی نهایی مسابقات به رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان در سال 2025 صعود خواهند کرد.

ملی پوشان هندبال ایران در شرایطی راهی منامه می شوند که یک مربی ایرانی را بالای سر خود دارند، رحیم زاده بازیکن سابق تیم ملی و مربی باتجربه ایرانی جای ووسلین مربی خارجی دوره گذشته را در اختیار گرفته است.

حسن پروانه، کارشناس هندبال در اینباره به البرز ورزشی گفت: رحیم زاده گزینه خوبی است برای اینکه تجارب لازم را با تیم های جوانان، نوجوانان و باشگاهی سپاهان به دست آورده است و با کادری که کنار خود دارد مطمئن هستم که از ووسلین نتیجه بدتر نخواهد گرفت، ووسلین بازیکن بزرگی بود اما در مربیگری عملکرد مورد قبولی نداشت خوشبختانه اینباره  لژیونر ها همه آمده اند از پوریا نوروزی گرفته تا اورئی و برخورداری باتجربه که می توانند مکمل بسیار خوبی با بازیکنان داخلی کشور باشند.

پروانه افزود: برای اینکه جزء پنج تیم برتر قاره آسیا باشیم کار آسانی نخواهیم داشت چرا که کشور های عربی و نیز شرق آسیا مانند کره جنوبی که با ما همگروه است سرمایه گذاری چشمگیری در این رشته انجام داده اند، کره جنوبی سابقه حضور درخشان در مسابقات مهم جهانی و المپیک را دارد.

این مسابقات با حضور 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی از 11 ژانویه 2024 – 21 دی 1402 – به میزبانی منامه بحرین آغاز می‌شود.

دیدار افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها با بازی دو تیم هنگ کنگ – امارات متحده عربی از گروه D در روز پنج شنبه 21 دی ماه برگزار خوهد شد.

تیم ملی هندبال کشورمان نخستین بازی خود را روز جمعه 22 دی مقابل نیوزیلند برگزار می‌کند. دومین دیدار تیم ملی هندبال ایران روز 24 دی  مقابل چین خواهد بود. آخرین و مهمترین دیدار مرحله مقدماتی مسابقات آسیا برای هندبالیست‌های کشورمان روز 26 دی مقابل کره جنوبی برگزار می‌شود.

برنامه کامل دیدارهای تیم ملی هندبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا به این شرح است:

جمعه 22 دی ساعت 15:30: ایران نیوزیلند

یکشنبه 24 دی - ساعت19:30: ایران چین

سه شنبه 26 دی ساعت 19:30: ایران کره جنوبی 
 

8 تیم راه یافته به مرحله اصلی این مسابقات دیدارهای خود را از از روز  28 دی آغاز می‌کنند.

گزارش: جمشید حمیدی