جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

جایزه صدمیلیونی برای مدال آوران هانگژو!

مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو برگزار شد.

به گزارش البرزورزشی: مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو صبح امروز دوشنبه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم که با هماهنگی میان کمیته ملی پارالمپیک و شهرداری تهران برگزار شد، علیرضا زاکانی شهردار تهران، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و سایر مسئولان این کمیته، چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و اعضای این شورا، کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، به‌همراه مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی و اعضای کادر فنی رشته‌های مختلف حضور داشتند، قرار بود وزیر ورزش نیز در این مراسم حضور داشته باشد، اما به‌دلیل جلسه فوری در نهاد ریاست‌جمهوری، حضور نداشت.

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در این مراسم گفت: این افتخارآفرینی بی‌نظیر بود و برای اولین بار نایب‌قهرمان شدیم و این اتفاق رخ نمی‌داد مگر با رشادت ورزشکاران این رشته.

وی افزود: با توجه به شرایط جامعه و این که بخشی از جامعه افراد معلول هستند، و با توجه به نگاه ویژه شهردار برای ایجاد تحول، ورزش می‌تواند ابزاری برای تحول باشد. شهرداری ٤ مرکز ویژه جانبازان و معلولان برای ورزش این عزیزان اختصاص داده است. در راستای ایجاد تحول نرم، مسابقات پاراآسیایی قهرمان شهر را در ٨ رشته ورزشی مردان و زنان برگزار کردیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، عنوان کرد: علاوه بر کسب مقام نایب‌قهرمانی، موضوعات فرهنگی جالبی هم در هانگژو رقم خورد از جمله تعصب روی پرچم و تقدیم مدال‌ها به شهدای غزه. امروز برای تجلیل از افتخارآفرینان دور هم جمع شده‌ایم، شما افتخار ایران و انگیزه‌ای برای جوانان این کشور هستید، شهرداری با برگزاری این مراسم به‌دنبال تشویق جوانان به ورزش هستند.

در مراسم امروز به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به‌ترتیب 100، 70 و 50 میلیون تومان در رشته‌های انفرادی اهدا شد، همچنین به مدال‌آوران در رده تیمی به‌ترتیب با 70 میلیون برای طلا، 50 میلیون برای نقره و 30 میلیون برای برنز تجلیل به‌عمل آمد، ضمن اینکه به سرمربیان نیز 30 میلیون اهدا شد.

کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با 44 طلا، 46 نقره و 41 برنز در رده‌بندی مدالی در جایگاه دوم قرار گرفت و برای نخستین بار این رتبه را به خود اختصاص داد.