یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه
یک عکس – یک نگاه

طالقانی، تختی و...

محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی، در مورد برنامه روز بزرگداشت تختی، عنوان کرد: امروز از ساعت ۱۰، دوستداران آقاتختی به مزار او می‌روند. او نماد جوانمردی بوده و در تاریخ ما ماندگار شدند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: وی در مورد وضعیت کنونی خود افزود: در حال حاضر من در ۱۶ مرکز خیریه و یتیم‌خانه فعالیت می‌کنم. این برای من باعث آرامش است بنابراین در این بازه زمانی به فعالیت ورزشی نمی‌پردازم. متاسفانه در اینجا از فکر و تجربه افراد لایق استفاده نمی‌شود و بعضا صاحب کسوت‌ها از احترامی که لایق آن هستند دریغ می‌شوند.

طالقانی در خصوص وضعیت کنونی کشتی، تصریح کرد: در کشتی همواره پای غرور ملی در میان است. خوشبختانه بچه‌های ما همواره مدال‌آور بوده و افتخارآفرینی کرده‌اند. همه جای ایران پهلوان‌پرور است، اما در محله‌های پایین شهر این تعداد بیشتر است. آقا تختی نیز از چنین محله‌ای آمده بود. او از بچگی در کنار مردم بود. زمانی که برای مسابقات تیم آماده می‌شد عکس‌هایی از او در نجف منتشر شد که به نماز ایستاده بود. مردم برای این عقاید احترام ویژه‌ای برخوردار بودند. او هیچگاه برای نفع مالی کاری را انجام نداد و همواره در کنار مردم بود.