جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
گفت و گوی اختصاصی با مربی سابق تیم ملی فوتبال

مهاجرانی: تیم ملی با قلب خود بازی کند

جام ملت های آسیا نزدیک است و تیم های ملی ایران همیشه مدعی قهرمانی بوده اند اما با وجود پتانسیل بالایی که فوتبال ما دارد نیم قرن است که نتوانسته ایم به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

استاد حشمت مهاجرانی، مربی سابق تیم ملی و از نامداران این ورزش در گفت و گوی اختصاصی با البرز ورزشی می گوید: درحال حاضر در شرق آسیا ژاپن و کره و در غرب آسیا ایران، قطر و عربستان مدعی قهرمانی هستند و در این بین تیم هایی نیز چون عراق، امارات و لبنان هم وجود دارند که اگرچه از شانسی برای قهرمانی برخوردار نیستند ولی می توانند برای هر تیمی دردسر ساز شوند.  خوشبختانه آقای قلعه نویی سرمربی تیم ملی فردی باتجربه است و با آگاهی کامل از موجودیت فوتبال ایران به میدان خواهد رفت، اگر هماهنگ عمل کنیم به حقمان در فوتبال آسیا خواهیم رسید.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال افزود: در مسابقات تدارکاتی اخیر بازیکن بازی ساز که بتواند توپ را به خوبی تقسیم کند ندیده ایم درحالی که بازیکنانی داریم که تکنیک و تجربه بین المللی دارند و می توانستند به تیم کمک کنند.

مهاجرانی اضافه کرد: اگرچه ما لیگ خوب نداریم که از دل آن بازیکنان آماده برخیزند و درامر آکادمیک و آموزشی ضعیف عمل می کنیم اما باوجود ایراد هایی که می بینیم و می دانیم بازیکنانی دراختیار داریم که لژیونر هستند و می توانند نقطه اتکای تیم ملی باشند.

توصیه من این است ملی پوشان ما بدانند از صفر شروع نکرده اند و صاحب تجربیاتی هستند که باید در چنین روز هایی از آنها بهره بگیرند، تیم ملی ما با قلب خودش بازی بکند قلبی که در سمت چپ بدن برای خوب جنگیدن می تپد. بازیکنان ما به حتم راه جنگیدن را بلد هستند و به دلیل داشتن فاکتور های فردی خوب هرگز در میدان بازی عقب نمی گذارند. آنها مملکت خودشان را از صمیم قلب دوست دارند.

گفت و گو: ج - دوستدار