جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
والیبال در آیینه لیگ برتر باشگاه های کشور

حاشیه های دیدنی تر از متن

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور گاهی اتفاقاتی می افتد که حاشیه را بر متن سنگین تر می سازد اما این حواشی هم بخشی از مسابقات ورزشی است و چه بهتر که تلاش کنیم زیبایی های مهم ترین مسابقات باشگاهی کشور تجلی بیشتری پیدا کند.

تلاش کرده ایم که به طور هفتگی این رخداد ها را در آیینه ی والیبال کشور به تصویر بکشیم.

...این جوان ها

پیشتازی تیم فولاد سیرجان ایرانیان ادامه دارد هرچند یکبار باخته اند اما در مصاف با تیم های صدرنشین شاهد اقتدار کامل یاران بهروز عطایی بوده ایم در تیم سیرجان در و تخته با هم جور هستند، قدرتی زن های خوب و ملی پوش و سرعتی زن هایی که سرآمد آنها سیدموسوی است اما این تیم که حاجی پور را در قطر پاسور زود از دست داد در کنار مهره های ورزیده خود دو جوان خوش آتیه آرمان رحمانی (سرعتی) و امین خواجه خلیلی قدرتی را دارد. این جوان ها در کنار تجربه داران فرصتی برای عرض اندام پیدا کرده اند.

مربی پرتلاش

اصفهان با تیم گیتی پسند در والیبال کشور حضوری پررنگ دارد.

نصف جهان اگرچه بخش اصلی پیدایش والیبال در ایران است اما از ذوب آهن گرفته تا تیم های دیگری که پا به عرصه رقابت های سراسری گذاشته اند مربیان بومی خیلی جلب توجه نکرده اند اما گیتی پسند در دو سال گذشته فرصتی شد تا سعید عقیلی به عنوان یک مربی جوان و باتجربه گوشه هایی از فن مربیگری خود را به نمایش بگذارد.

بعد از هوشنگ حق شناس و زنده یاد حسن رهنما شاهد حضور مربی پرتلاشی چون عقیلی نبوده ایم.

شاگردان قدیم کنار مربی سازنده

لیگ برتر فرصتی بسیار خوبی است تا بازیکنانی مانند حمزه زرین نسبت به مربی اولی خود ابراهیم وادی ادای احترام کنند. حمزه مانند بسیاری از ملی پوشان دهه گذشته از جمله محمد محمدکاظم و فرهاد نظری افشار از استاد وادی آموخته اند و لیگ برتر فرصتی شد تا ابوالفضل قلی پور ملی پوش گذشته و رامین خانی عکس یادگاری بگیرند. حمزه زرینی یکی از پایدار ترین و متعصب ترین والیبال بازان کشور ما است که در هر تیمی بازی کرد کم نگذاشت.

صداقت در صدر بهترین ها

امیرحسین صداقت بازیکن جوان و چپ دست تیم پاس گرگان در صدر امتیاز آوران لیگ برتر باشگاه های کشور قرار دارد. او با 250 اقدام و 5.2% موفقیت عملکردی درخشان داشت. او در زدن سرویس نیز از 181 اقدام خود 38 پوان گرفته است.

صداقت که ظرفیت بازی در دو پست بازی را دارد در کنار پاراپانوو قطر پاسور بلغاری تیم شهداب در صدر حمله بران لیگ برتر قرار دارند. صداقت بازیکن مازندرانی رشد بسیار خوبی در دو سال اخیر از خود نشان داده است و امروز می تواند با برطرف ساختن ضعف تکنیکی خود یکی از مدعیان پوشاندن پیراهن تیم ملی باشد.

رخصت از پیشکسوت

امیرافشار، پاسور جوانی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی جوانان را دارد باوجود عملکرد درخشانی که در تیم آذرباتری ارومیه داشت در انتخاب تیم های بعدی خود خیلی دقت نکرد و چنین شد که در تیم شهرداری گنبد جایی برای ابراز وجود پیدا نکرد.

پاسور تهرانی والیبال ما از نیم فصل به ساپیا پیوست و جای پاسوری تیز چنگ به نام عرشیا بهنژاد را گرفت. او باید تلاش مضاعف به خرج دهد تا بتواند به آنچه که شایسته دارد دست پیدا کند.

در تصویر وی را مشاهده می کنید که از محمدرضا تندروان، مربی سابق تیم ملی در چارچوب لیگ برتر باشگاه ها رخصت بازی می گیرد.

مهدوی و یک آرزو جدید

پاسور سابق تیم ملی هفته گذشته از ناحیه آشیل پا به شدت آسیب دید و با چشمان گریان زمین بازی را ترک کرد.

حالا باید منتظر گزارش پزشکان درباره این مصدومیت بود اما شنیده ایم که شاید تیم شهداب چند هفته ای او را در اختیار نداشته باشد که اگر اینگونه باشد بعد از دست دادن شایان شاهسوند، امیر صداقت و مبین نصری بدشناسی های قهرمان فصل گذشته کامل می شود.

براساس شنیده ها اگر مهدوی به بازی نرسد شهداب ناگزیر به استخدام به پاسور خارجی خواهد شد که در این موقعیت از سال امکانش بسیار کم است.

نویسنده: جمشید حمیدی