جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
مرور کارهای تاکتیکی در کیش؛

سنجش عیار تیم ملی در تقابل با بورکینافاسو!

یک دیدار خودشناسی و تقابل با تیمی سمج با  فیزیک جسمانی بالا در کیش،  فرصت مناسبی بود تا بازیکنان حاضر طی دو نیمه به بازی گرفته شوند و میزان آمادگی آنها زیر ذره بین قرار گیرد.

در مقطع فعلی و با چند روز تمرین در تهران و ارجاع برنامه های روزانه در کیش را باید مهم شمرد.

داشتن تمرکز و آرامش گروهی و ایجاد وحدت و اتحاد تیمی از اولویت های اردوهای فعلی است. با این دست فرمان باید تیم را آماده حضور در قطر کرد.

 بورکینافاسو علی رغم پیش داوری های قبلی، تیمی شکیل با طرح های تاکتیکی مناسب بود. بازی تاکتیکی آنها که مبتنی بر نبردهای فیزیکی بود تا حدی نقاط ضعف تیم ما را آشکار کرد. 

تیم ما در تهاجم از سرعت کافی برخوردار نبود. دوندگی و جنگندگی هافبک‌ها ایده آل نبود و مانند همیشه در عمق دفاع مشکلاتی داشتیم. گلی که دریافت کردیم حاصل تعلل قدوس و شکاف در مرکز دفاعی بود.

در پایه گذاری حملات هم نیازمند کارهای ترکیبی هستیم. نبود رضاییان در دفاع راست و آزمون در خط حمله کاملا مشهود بود. باید در ایجاد و تدارک حملات یک هماهنگی در جناحین ایجاد کرد.

نقش وینگرها در اجرا و پایه گذاری حملات مهم است. محرمی و محمدی در دفاع چپ و راست باید نقش مؤثرتری ایفا می کردند. در این دو نقطه رضاییان و حاج صفی را هم داریم.

در عمق دفاع کنعانی و مجید حسینی امتحان شدند. در وقت دوم عملکرد فلاح و شجاع زیر ذره‌بین قرار گرفت.

در درون دروازه بیرانوند و نیازمند طی دو نیمه قرار گرفتند. دو هافبک مرکزی ما ابتدا عزت الهی و قدوس بودند و بعد  امید ابراهیمی و روزبه جانشین این دو شدند.

در پیشانی حمله طارمی و مغانلو بودند و محبی و جهانبخش هم  دو وینگر کناری انجام وظیفه می کردند. در وقت دوم به نوبت از انصاری فرد، قائدی و ترابی و قلی زاده استفاده شد. مجموعه این جا به جایی ها برای آزمون نفرات در تاکتیک های مختلف بود. انتخاب کیش برای تشکیل اردوی چند روزه به جهت همسویی با شرایط اقلیمی دوحه بود.

در سفر به دوحه می توان شرایط جسمانی نفرات را با آب و هوای منطقه تطبیق داد.دو بازی ابتدایی با فلسطین و هنگ‌کنگ به سود ما است تا کارهای تاکتیکی مورد نظر قلعه نویی را مرور کنیم و آماده پیکار حساس با امارات شویم.

ایستادن در صدر این گروه برای ما مهم و حیاتی است و به لحاظ قرعه می توان به مراحل بالاتر رفت و در جمع چهار تیم قرار گرفت.

همانطور که پیش تر گفتیم، تیم ما در فرصت باقیمانده به مرور تمرینات منظم و ارتقا شرایط جسمانی نیاز دارد..در جام ملت‌ها تیم ما باید دوندگی بیشتری داشته باشد.

در برابر بورکینافاسو راندمان دوندگی و جنگندگی نفرات بالا نبود. البته به بازی های تدارکاتی و نزدیک به تورنمنت‌های رسمی نباید دل سپرد و براساس آن قضاوت کرد.

گفته شده تیم‌ملی دو روز تمرینات ‌فشرده در کیش خواهد داشت و بعد به دوحه می رود . تمام طرح‌ها و برنامه های اصلی کادر‌فنی باید در مرحله دوم اجرا شود.

در مرحله اول و در مصاف با فلسطین، هنگ کنگ و امارات باید در تیم هماهنگی کاملی ایجاد کرد و به مرور برنامه های تاکتیکی پرداخت. کار اصلی تیم ملی از مرحله دوم آغاز می شود.

در این مرحله عیار تیم‌ما مشخص می شود و به احتمال زیاد در یک چهارم با کره رو به رو می شود.

برای این تیم دوست داشتنی آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

نویسنده: احمد میرزاییان