جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
فقط مربی زبان بلد

شایگی: لورنزوتی بهتر از ولاسکو اما...

حمید شایگی در اوج بازیگری اش در تیم ملی ایران به ایتالیا رفت و درآنجا به عنوان بازیکن و مربی به باشگاه پروجا پیوست و سپس به کار و زندگی در این کشور پرداخت.

اسپک های شلاقی اش معروف بود، یک مشهدی پر جربزه که شعور والیبال را در این دیار به ارث برده است از شایگی درباره مربیانی که نامزد سرمربیگری تیم ملی هستند سوال کردیم، وی در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: لورنزوتی یک مربی با دانش است و اگر بگویم در حال حاضر از ولاسکو کنونی بهتر است سخنی به گزاف نگفته ایم و آقای پیاتزا هم مربی خوب و باعرضه است که تجربه بین المللی زیادی دارد کما اینکه آقای آناستازی هم مربی بزرگی است، او دوست صمیمی من است ولی مربی اگر زبان نداند به هیچ وجه به درد تیم ملی ایران نخواهد خورد.

یکبار دیگر تاکید می کنم که لورنزوتی والیبالیست نبودولی یک سر و گردن از دیگران بالاتر است هر چند پیاتزا هم‌مانند ولاسکو بازیکنی معمولی بود اما بایددید فدراسیونی که درآستانه انتخابات قرار دارد از مربی خارجی چه می خواهد?

پارکی وون را من به ایران آورده بودم حتی پول بلیت هواپیمای وی را خودم پرداخت کردم، تاثیرات این مربی را همه می دانند اکنون باید به این بیاندیشیم که مربی تیم ملی ما چه فاکتور هایی باید داشته باشد و من به عنوان یک ایرانی نمی توانم با شرایط موجود توصیه ای داشته باشم.

مربی سابق پروجا درمورد بازی امین اسماعیل نژاد در لیگ سراسری ایتالیا افزود: چند بازی امین را دیده ام و بیشتر از طریق تلویزیون تعقیب می کنم، او بازیکن خوبی است ولی باید دریدگی و حرفه گری بازیکنان بزرگ را بیاموزد بازیکن خجالتی نمی تواند در لیگ ایتالیا دوام بیاورد، اسماعیل نژاد اگر می خواهد ادامه دهد باید بیشتر تلاش کند.

شرح عکس بالا:شایگی کنار روسو سرعتی زن تیم ملی ایتالیا

گفت و گو: جمشید حمیدی