جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

شمس‌آذر و چالش نیم فصل دوم

شمس آذر خود را از بازار نقل و انتقالات کنار کشید، چرا که بازیکنان گران هستند و شمس‌آذر پول ندارد.

تیم شمس آذر به عنوان شگفتی‌ساز رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر در اقدامی قابل توجه از ۵ تیم بالای جدول ۱۰ امتیاز گرفت. مقابل پرسپولیس هم شایسته باخت نبودند!

با این حال کارخانه و مدیران باشگاه هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نداشته و تا این لحظه نه‌تنها پاداشی برای آنها در نظر نگرفته‌اند بلکه برنامه خاصی نیز برای تعطیلات آنها ندارند. از این رو تیم شمس‌آذر بعد از مسابقات راهی تعطیلات شده و پس از ۹ روز استراحت بازیکنان مجددا تمرینات را از سر می‌گیرند

 درست است که تیم شمس آذر در نیم‌فصل اول با تکیه بر توانایی‌های مربی  وبازیکنان جوان و با‌انگیزه‌اش عملکرد خوب و خیره‌کننده از خود نشان داد اما این بدان معنی نیست که آنها در نیم‌فصل دوم نیز با همین وضعیت می‌توانند موفق شوند بلکه در شرایطی که همه تیم‌ها در حال تقویت خود هستند آنها نیز نیاز به تغییر و تحول دارند. با این حال به نظر می‌رسد سعید دقیقی برنامه خاصی برای تقویت تیم در نیم‌فصل دوم ندارد. شاید آنها در ادامه همچون ابتدای فصل بازیکنان گمنامی را به ترکیب اضافه کنند اما تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای یارگیری ندارند.

علاوه بر کمبود بودجه که دست و بال این تیم را می‌بندد اعتقاد سرمربی به بازیکنان فعلی و عدم نیاز به جذب نفرات جدید یکی دیگر از دلایل شرکت نکردن آنها در نقل و انتقالات است.

در حالی که همه تیم‌ها به تکاپو افتاده و برای جذب نفرات جدید تلاش می‌کنند، شمس‌‌آذر به تعطیلات رفته و هیچ لیستی برای جذب بازیکنان جدید و خروج بازیکنان قبلی در اختیار باشگاه قرار نگرفته است. آنها یک تعطیلات واقعی را بدون هیچ دردسری سپری می‌کنند و کاری به هیاهوی بازار نقل و انتقالات ندارند.

البته شرایط مالی این باشگاه به شکلی است که نمی‌توانند در این مورد فعالیت کنند؛ چرا‌که با توجه به بازیکنان گران‌قیمتی که وجود دارند امکان خرید برای آنها فراهم نیست. به همین دلیل خود را درگیر بازاری که نمی‌توانند در آن فعالیت کنند نخواهند کرد.

البته این بدان معنی نیست که آنها مشکل مالی دارند، بلکه از پس همه تعهدات مالی خود برمی‌آیند اما بیش از آنچه فعلا تعهد داده‌اند نمی‌توانند هزینه کنند.

گزارش: نیلوفر مژدهی