جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

...پیش به سوی قله افتخار

تیم ملی فوتبال در آستانه مسابقات جام ملت های آسیا قرار گرفت.

پیکار هایی که برای ما اهمیت دو چندانی دارد و اگر بگوییم مهمتر از جام جهانی است سخنی به گزاف نگفته اینم.

40 سال انتظار برای کسب عنوان قهرمانی بسیار طولانی است، کشوری با داشتن سابقه درخشان در فوتبال و استعداد های فردی که در قاره کهن حداقل کم نظیر هستند چرا باید حسرت به دل بماند، وقتی که چهار دهه گذشته را نگاه می کنیم همواره از بی برنامگی و خود زنی هایی ضربه خوردیم که اجازه نداده است فوتبال ایران بر بلندای آسیا قرار بگیرد.

اینکه کشور های دیگر حتی تایلند، قطر و دیگر تیم ها بیکار ننشسته اند واقعیت انکار ناپذیر است اما نیروی انسانی که ما در سرزمین ایران داریم ثابت می کند که با کمترین امکانات و دور اندیشی شایستگی کسب عنوان آقایی فوتبال آسیا را دارد.

آیا اینبار می توانیم با اتکا با همان ویژگی هایی که برشمارده ایم طلسم شکنی کنیم و فوتبال ایران را به آنچه استحقاقش را دارد برسانیم؟ برخی ها البته از انتقاد هایی که گاه و بی گاه از تیم ملی و کادرفنی می شود گلایه می کنند، رسانه ها وظایف سازمانی خود را انجام می دهند و ما را با آن هایی که ملی فکر نمی کنند کاری نخواهد بود اما این را بگوییم که اقدام قلعه نویی در مورد استفاده از نیرو های جوان و با تجربه واقعیتی است که نمی شود آن را نفی کرد.

تیم ملی یعنی شایسته سالاری نه جوانگرایی صرف پس به لحاظ روحی و روانی کمک کنیم تا تیم ملی با تلفیقی از موجودیت کنونی به قله افتخار نزدیک شود.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی