جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
روز بد و روز خوب در لیگ برتر والیبال

نقش مسایل روانی در شکست ها و پیروزی ها

دیدار تیم ‌های اول و دوم جدول لیگ برتر سه بر صفر به سود فولاد سیرجان ایرانیان خاتمه یافت آن هم در خانه هورسانی ها تا فارق از هرگونه اتفاقات نادر تفاوت گروه های آشکار تر شود.

روز بد و روز خوب بازیکنان امری طبیعی است که به عوامل متعدد از جمله مسائل مربوط به سایگولژی هم بستگی دارد نمونه بارزش هم کم فروغی علی فریاد پاکستانی درتیم هورسان است.

پیروزی پیکان در اردکان مقابل چادرملو نیز از نتایج در خور توجه آغاز دور برگشت بود، میزبانان خوب نبودند ولی انگیزه ای که در بین خودروسازان موج می زد و مدیریت مرد باتجربه پیکان علیرضا بهبودی انکارناپذیر بود در تیم پیکان باز پروری جسمی و روحی علی شفیعی جلب توجه می کند او که در زمان هایی نه چندان دور فیکس تیم ملی بود این روز ها بالی برای پرواز مردان تهرانی است.

در گنبد نمایش کم نظیر شهرداری در رویایی با تیم موفق نیم فصل اول یعنی ایفاسرام اردکان تحسین برانگیز بود دو تیم پنج ست کوشیدند و سر انجام عباسعلی میرحسینی تنها مربی تازه وارد نیم فصل دوم شد که برنده از میدان بیرون‌ رفت نقطه عطف این بازی اهدای گل توسط رحمان رئوفی سرمربی کنار گذاشته شده به مربیان جدیدی بود که صحنه ای نادر را رقم زد حبیب کوزه لی و احد ارمشی در گام نخست بازنده سر بلند بودند تیمی که که فرهاد قایمی و تاجر و چوگان را دارد نمی توان به دست هر شخصی سپرد چون اینجا بحث مدیریت مهمتر از جنبه های آموزشی می نماید.

نبرد ارومیه را گیتی پسند برد شاگردان سعید عقیلی خوب والیبال بازی می کنند و خیلی وابسته به تک چهره نیستند اما در تیم شهرداری ارومیه جدیدی ها و قدیمی ها هنوز چفت نشده اند اگر اشتباه نکنیم عقیلی تا اینجای کار موفق ترین مربی بومی نصف جهان در لیگ سراسری است.

سایپا در یزد حریفی دندانگرد برای شهداب نبود با وجود آسیب دیدگی مهدی مهدوی پاسور نامی شهداب حملات پاراپانوو بلغاری برای پیروزی یاران تندروان کافی بود سایپا با مربی جوان سهراب بهنژاد مصیبت دارد بازیکنان زیادی را از دست داد و برای خود باوری تازه وارد های به تهییج روانی و تجهیز فنی نیاز مبرم دارد.

این روز ها تدبیر و کمک مدیر جوان باشگاه "حسینی"برای نارنجی پوشان به قول معروف از نان شب واجب تر است در این برهه جا دارد که دست مربی جوان و پر انگیزه تیم را بیشتر و محکمتر بگیرند.

مس رفسنجان در اسلامشهر بر طبیعت چیره شد، این برد براي مسی ها ارزشمند بود ولی طبیعت با هدایت استاد کار با بازیکنان جوان که ابراهیم وادی باشد گاهی از قدرتی زنهای تیمش ضربه می خورد مهدی رضایی قطر پاسور آملی تیم طبیعت باید با تمرکز بیشتری بازی کند تا مشکل به وجود آمده در تیم را پر کند.

مربی نمی تواند جای بازیکن بازی کند!! و اما پاس باز هم یک ‌بازی خوب و یک نتیجه عالی برای سربازان سرهنگ سنگدوینی رقم خورد به ویژه امیر حسین صداقت و متین احمدی مقابل میزبان مشهدی جنگنده و بی نظیر بودند در تیم نیان پوریا یلی بعد از غیبت چند هفته ای آماده نبود و امیر محمد گلزاده هم هماهنگ نشان نداد.

ترین های هفته

تیم هفته؛ پیکان

بازیکن هفته؛ علیرضا بهبودی

مربی هفته؛ پیمان اکبری

چهره هفته؛ سعید رنجبر (پیکان) _ جواد حسین آبادی(مس) - شهروز همایونفر منش (فولاد سیرجان) _ علی زارع (گیتی پسند) - امیر حسین صداقت (پاس گرگان) - رادوسلاو پاراپانوو(شهداب) - فرزاد ملا بهرامی(ایفاسرام)

داور هفته؛ احمد سرمست داور اول – محمدرضا آقایی داور دوم

گزارش: جمشید حمیدی