جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
دلیل اصلی بازگشت مدافع استقلال

بدهی نهصد هزاردلاری!

اگر شرایط بازگشت سیلوا به استقلال فراهم شود یک بار دیگر درحالی در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها پیراهن آبی را بر تن خواهد کرد که این تیم از لحاظ انسجام دفاعی، شرایط ایده‌آلی را در نیم‌فصل اول به ثبت رسانده.

اما از لحاظ ارکان دفاعی و نفرات حاضر در پست دفاع میانی وضعیت مطلوبی را سپری نکرده تا جایی که به‌خاطر مصدومیت دو مدافع ثابت این تیم یعنی مرادمند و سلیمی، درنهایت در چند بازی اخیر این تیم، صالح حردانی به‌عنوان یک مدافع غیرمتخصص استقلال را در این دیدارها همراهی کرد.

با این حال و با وجود تداوم همراهی سلیمی و مرادمند با استقلال در نیم‌فصل دوم، سیلوا با این استدلال در لیست نکونام  قرار گرفته که سرمربی این تیم معتقد است سلیمی و مرادمند مصدومیت‌های کهنه دارند و این احتمال وجود دارد که در ادامه فصل دوباره با غیبت‌های طولانی‌مدت، دست کادر استقلال را خالی گذاشته و به این دلیل او برای بازگشت گزینه شده است.

نکونام در استقلال به چشمی به‌عنوان یک هافبک جنگنده و بازیساز برای وسط زمین نیاز دارد و با اضافه شدن سیلوا حالا می‌تواند با خیال راحت مهره محبوبش را به وسط زمین منتقل و از تجربیاتش بهره لازم را ببرد.

درباره سیلوا آخرین اخبار حکایت از آن دارد که روند مذاکرات صورت گرفته مثبت بوده و به نظر می‌‌رسد دوطرف به توافقات اولیه هم رسیده‌ باشند؛ هر چند هنوز توافق نهایی حاصل نشده اما این امر در آستانه تحقق قرار دارد.

بدون شک دلیل اصلی برای انتخاب دوباره مدافع برزیلی به بدهی میلیاردی استقلال به او مرتبط می‌شود تا جایی که زمزمه‌های شکایت سیلوا از تیم سابق خود به فیفا نیز شنیده می‌شد و حالا در صورت تحقق بازگشت، استقلالی‌ها می‌توانند با یک تیر به 3 نشان شلیک کنند!

سیلوا پیش از این با شکایت از استقلال به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش در فصل گذشته حکمی 900 هزار دلاری را با در نظر گرفتن جرایم مالی ناشی از عدم تعهد مالی، علیه باشگاه گرفته بود اما در مذاکرات جدیدی که با این بازیکن صورت گرفته، برای پرداخت این بدهی نیز توافقاتی حاصل شده است.

سیلوا که یک بار با حضور در استقلال با کسب عنوان قهرمانی، عکس جام قهرمانی لیگ را روی دستانش تتو کرده، با توجه به شرایط این فرصت را دارد تا احتمالا دومین جام قهرمانی لیگ را بار دیگر روی دستانش در پایان فصل نقش بزند.

گزارش: سوده رحمانوند