یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه
کارشناسان معتبر والیبال ایتالیا در گفت و گو با البرز ورزشی

زورزی: مقایسه لورنزوتی با ولاسکو فایده ندارد

بحث انتخاب سرمربی تیم ملی ایران به آن سوی مرز ها هم کشیده شد. از روزی که ولاسکو گام در دنیای توپ و تور ایران گذاشت محافل بین المللی معطوف به این سوی قاره کهن شدند.

شب گذشته فرصتی پیش آمد تا با دو کارشناس بلند آوازه و خبره والیبال ایتالیا در اینباره گفت و گو کنیم، آندرا زورزی، بازیکن قرن جهان مفسر جهانی والیبال و شاگرد پرافتخار ولاسکو در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: اینکه بخواهند لورنزوتی را با ولاسکو مقایسه کنند فایده ای ندارد اما به نظر من لورنزوتی مربی خوبی است که عناوین مهمی را در کسوت مربیگری به دست آورده و با جوانان ایتالیا نائب قهرمان جهان شده است و البته او کمی خودمحور است، پیاتزا نیز تجربه بین المللی زیادی دارد و درکشور های مختلف روی نیمکت مربیگری نشسته است. او کمی هم احساسی است.

زورزی می افزاید: درباره هاینن هم باید تاکید کنم که یکی از بهترین های مربی جهان است و همواره روش های نوآورانه ای را در والیبال تعقیب کرده است بنابراین فدراسیون والیبال کشور شما باید تشخیص بدهد که کدامیک می توانند تیم ملی ایران را هدایت کنند.

جیانلوکا پازین، نویسنده و کارشناس والیبال گازاتادلو اسپورت نیز می گوید: آنجلوتی مربی آگاهی است و در تیم های پروجا، ترنتو، پیاچنزا و مودنا موفق بوده است، او را ولاسکو در اواسط دهه 90 وارد جرگه مربیان کرد و تیم جوانان ایتالیا را نیز به مدال نقره مردان زیر 21 سال دنیا رساند.

پیاتزا هم تجربه زیادی در میادین بین المللی دارد و مربی استواری است فقط باید دید که با روحیاتی که این مربیان دارد کدامیک می توانند سازگاری با محیط ایران و ورزشکاران ایران را به اثبات برسانند البته یک مشکل هم در این مسیر وجود دارد و آن ممنوعیت مربیانی مانند لورنزوتی است که طبق مقررات باشگاه ایتالیا نمی توانند با تیم های ملی کشور های دیگر قرارداد امضا کند.

گفت و گزار: رحیم رحیم زاده – جمشید حمیدی