جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
جام‌ملت‌ها ی آسیا و انتظار هواداران

با تلاش و اتحاد از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنید

حضور یکپارچه و منسجم در جام‌ملت‌ها و رقابت با تیم‌های بزرگ قاره را باید مهمترین رخداد ورزشی ایران در سال رو به پایان۱۴۰۲ قلمداد کرد.

رخدادی بزرگ که تمام نگاه‌ها به قطر و مستطیل سبز دوخته شده است. حضور امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی و کادر همراه او را باید غنیمتی بزرگ به شمار آورد.

او شناخت کافی از توانایی و ظرفیت بازیکنان دارد و با اوضاع و احوال رقبا هم آشنا است.

با رایزنی های انجام شده حضور سردار آزمون در قطر حل و فصل شد و از این بابت کادر فنی دغدغه ای ندارد. تمرینات اولیه تیم ملی ظرف یکی دو روز گذشته در کمپ تیم‌های ملی انجام شد.

سفر به کیش و برگزاری یک دیدار تدارکاتی با بورکینافاسو در برنامه گنجانده شده است. پس از آن کاروان اعزامی به دوحه می رود و آماده پیکار خواهد شد.

همگروهی با فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات در دور مقدماتی را باید به حساب دیدارهای خود شناسی و رسیدن به هماهنگی تیمی دانست.

اگرچه فلسطین و هنگ‌کنگ در سالیان اخیر پیشرفت خوبی داشته اند، اما به دلیل شناخت قبلی  باید امارات را مهمترین رقیب در این مرحله دانست. پس از گذر از این مرحله تیم‌ما رقبای جدی خود را خواهد شناخت.

به لحاظ تدارکاتی و برنامه ریزی باید قبول کرد تیم‌ های ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا به مراتب بهتر از ما عمل کرده اند. حتی قطر، عراق و عمان و چین هم طراحی بهتری نسبت به ما داشته اند.

تیم ما با این برداشت و با دل سپردن به لژیونرهای آماده ای چون طارمی‌، آزمون‌ جهانبخش، قلی زاده، قدوس و عزت الهی چشم به جام دارد.

از حضور موثر محبی و دعوت مجدد از مهدی قائدی هم نباید بی تفاوت گذشت. در کنار این نفرات باید تاکید کرد، حضور چهره هایی با تجربه در فاز دفاعی مانند بیرانوند، شجاع، کنعانی و رضاییان هم برای کادر فنی بسیار مغتنم وکارگشا خواهد بود.

در این گیرودار باید در تمرینات پیش رو قدری میزان آمادگی و وضعیت بدنی نفرات را ارتقا داد و در مجموعه تیم هماهنگی در امور دفاعی و حمله ایجاد کرد.

نقطه قوت تیم‌ما در فاز حمله است.باید از تجربه و توان فنی طارمی ، آزمون‌ و محبی سود برد. مغانلو، قائدی و انصاری فرد هم ذخیره هایی مطمئنی هستند که در بن بست ها می توانند گره گشایی کنند.

در امور دفاعی قدری دغدغه داریم. هماهنگی در قلب دفاع و کناره ها را باید برطرف کرد. مدافعان ما در برابر تیم‌های سرعتی مانند ژاپن و کره مشکلاتی دارند.

این موضوع را با پوشش و حمایت دو هافبک کناری و جمع شدن بازیکنان می توان بر طرف کرد. در واقع اگر تیم ما در فاز دفاعی عملکرد مناسبی داشته باشد می توان از قابلیت های مهاجمان سود برد و به رقبا ضربه زد.

این روزها مربیان رقیب جملگی از نقطه برتری ایران در خط حمله می گویند.باید از این فاکتور مناسب بخوبی بهره برد و به هدف رسید.

برای این تیم دوست داشتنی آرزوی موفقیت داریم و به انتظار درخشش آنها درقطر می نشینیم.

نویسنده: احمد میرزاییان