جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

پیشوا: مربی تیم ملی است نه ریاست جمهوری

در شرایط کنونی انگار انتخاب مربی تیم مل تر از انتخاب رئیس جمهوری حساس‌تر شده است که اینقدر برای آن جلسه می گذارند و حرف و حدیث پیش می آورند.

ناصر پیشوا مربی بین المللی و پیشکسوتان والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی افزود: تیم ایران شانس کم و یا بهتر بگوئیم بختی ندارد و تمام انرژی را گذاشته بود تا شاید انتخاب شود اما حالا باید سعی شود برای چند سال آینده برنامه ریزی کنیم و با یک مربی سازنده خارجی قرارداد چند ساله ببندیم و معتقدم در کنار او می‌شود از آگاهي و تجربه سعید معروف استفاده کرد.

استاد پیشوا می افزاید: اصولا مربیان دو گروه هستند یک گروه سازنده خوبی هستند و دیگری فقط در سطح ملی کار می کند که از نظر هماهنگی بازیکنان نقش موثری خواهند داشت. مربیان ایرانی از نظر سازندگی خیلی خوب کار می‌کنند دلیلش همین بازیکنانی هستند که می‌بینید و تعدادشان زیاد است و از قضا تمام سرمایه های والیبال ما همین بازیکنان محسوب می شوند و هیچ کدام از مربیان خارجی بازیکن سازی نکردند ولی مهره چینی خوبی انجام داده‌اند پس صلاح والیبال ملی در این است برای چند سال آینده برنامه ریزی کنند ضمن اینکه در مدت پیش رو مربیان ایرانی نیز برای آینده تیم تجربه بیشتری کسب خواهد کند .

بازیکن و مربی سر شناس سابق والیبال در خاتمه اضافه می کن: قضایا را حاد نسازیم در کانادا داماد من که بازیکن تیم ملی است نمی دانست که سرمربی تیم عوض شده است چون بحث مدیریت به بازیکنان ربط ندارد آنها مطابق بر نامه ریزی سیستمی که بر ورزش حاکم است فقط بازی می کنند و هیچکس هم ذهن بازیکنان را درگیر مسایل غیر مرتبط نمی کند.

گفت و گو: جمشید حمیدی