جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

نقش دوگانه رزنده در والیبال برزیل

کنفدراسیون والیبال برزیل  برناردو رزنده، هماهنگ کننده فنی فعلی تیم های مردان برزیل را به عنوان سرمربی تیم ملی مردان برزیل تایید کرد.

این اعلامیه از سوی کنفدراسیون والیبال برزیل (CBV) پس از جدایی رنان دال زوتو از این تیم منتشر شد.

برناردینیو با افتخار المپیک بیگانه نیست. سابقه چشمگیر او شامل مدال نقره به عنوان بازیکن در لس آنجلس 1984، دو مدال برنز مربیگری تیم ملی زنان (آتلانتا 1996 و سیدنی 2000) و مجموعه قابل توجهی از مدال های مربیگری تیم مردان است: دو طلا (آتن 2004 و ریو). 2016) و دو نقره (پکن 2008 و لندن 2012).

رادامس لاتاری، رئیس فدراسیون والیبال برزیل، از داشتن یک حرفه ای با کالیبر و شهرت برناردینیو برای هدایت والیبال برزیل ابراز خوشحالی کرد. نقش برناردینیو به‌عنوان هماهنگ‌کننده فنی برای تیم‌های بزرگسالان و جوانان مردان، با هدف المپیک 2024، 2028 و 2032، در کنار مسئولیت‌های مربیگری جدید او ادامه دارد.

برناردینیو که در حال حاضر مربی Sesc Flamengo در لیگ زنان Bet7k Superliga است، این نقش دوگانه را با اشتیاق پذیرفت. او به تصمیم رنان برای کناره‌گیری به دلایل شخصی احترام می‌گذارد و تشکیل پایه قوی برای تیم را تصدیق می‌کند. برناردینیو قصد دارد بعد از پایان سوپرلیگا در مورد دیدگاه و استراتژی خود برای تیم ملی صحبت کند.

با این فصل جدید، برناردینیو قرار است هشتمین حضور خود در المپیک را رقم بزند، که گواهی بر تاثیر و موفقیت ماندگار او در دنیای والیبال است. تیم برزیل، تحت هدایت باتجربه او، مشتاقانه منتظر است تا در پاریس 2024 تأثیری قوی بگذارد.

برگردان: هستی رفیعی