جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

ژیمناستیک درگیر جنگ های زرگری

از گوشه و کنار شنیده ایم که سعیدرضا کیخاه عضو سابق تیم ملی ژیمناستیک ایران به کشور استرالیا کوچ کرد تا در قاره اقیانوسیه به زندگی خود ادامه بدهد.

نام سعید کیخا در داوری بین المللی ثبت شده و در مسابقات جهانی اعجاب محافل این ورزش را برانگیخت، او درحالی کشور را ترک کرده است که سرشار از علم و تجربه است و افسوس که ما راه استفاده از داشته های خود را نمی دانیم.

طی ادوار گذشته چند ژیمناست ملی پوش کشورمان نیز راهی کشور های دیگر شده بودند، محمدرمضان پور کایپتان سابق، علی عزیزی عضو پیشین تیم ملی و دکتر هادی قاسمی از ملی پوشان تحصیلکرده و عضو تیم ملی نیز به کشور دانمارک مهاجرت کرده اند.

البته از سال های خیلی دور نیز پرویز یوسفی از پیشکسوتان سرشناس این رشته به ایالات متحده رفته بود. این سرمایه ها را درحالی از دست داده ایم که در ورزش ژیمناستیک جنگ های حیدری و نعمتی ادامه دارد و افراد به ظاهر دلسوز برسر کسب صندلی ریاست این ورزش را تا مرز تعلیق پیش برده اند.

امروز با تنی چند از دست اندرکاران در مدعیان ژیمناستیک تماس هایی داشته ایم همه براین باور بودند که می شود گره به وجود آمده را با سرانگشت تدبیر گشود ولی دریغا که من بودن بیشتر از ما بودن سایه سنگینش را بر ورزش گسترده ساخته است.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی