یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه
...بر سبیل حکایت

مار گزیده و ریسمان سفید و سیاه

یکم: عصر امروز بیش از 30 کارشناس سرشناس والیبال در تصمیم گیری فدراسیون مربوطه برای انتخاب یک سرمربی دخیل خواهند بود اینکه چقدر نقطه نظر های خبرگان ورزش در این زمینه موثرخواهد بود نمی دانیم "از قدیم گفته اند مار گزیده از ریسمان سفید و سیاه می ترسد".

اما توصیه ما به دلسوران واقعی این است که ملاحظه کاری را کنار بگذارند و به سرنوشت والیبال ملی دل ببندند، مسامحه و محتاط عمل کردند، واهمه داشتند از بیان واقعیت ها کار را به جایی رساند که غیر والیبالی ها خود را محق در گزینش ها و انتخابات قلمداد کرده اند درصورتی که افرادی با گذراندن عمر و جوانی خود در کوره راه های ورزش قهرمانی باید پاسخگوی نقد ها و خواسته های عمومی در محافل جمعی باشند.

از سردار نصرالله گرفته تا آلکنو مربیان خارجی و از زنده یاد ها شریف زاده و جبار زادگان تا بهروز عطایی و علیرضا طلوع کیان هر یک درس های زیادی برای جامعه والیبال برجای گذاشته اند که مرور بر آنها ما را در اتخاد تصمیمات بهینه یاری خواهد داد.

دوم: درحالی که تا سه روز دیگر به آغاز دور برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور باقی نمانده است در گنبد کاووس هنوز مجادله بر سر گزینش یک سرمربی به فرجام نرسیده است. براساس آخرین اخبار حضور ساسان خداپرست، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال در این شهر با مخالف افکار عمومی مواجهه شده است و دیروز در نشستی که در دفتر فرماندار گنبد با حضور رئیس شورا، حاج نورقلی نیازی پدر والیبال ترکمن صحرا و خلیل آزمون از ابر ستاره های والیبال استان گلستان و پدر سردار آزمون برگزار شد به این نتیجه رسیده اند که سرمربی تیم شهرداری گنبد باید بومی باشد.

حالا تا عصر امروز مشخص می شود که نوبت به حبیب کوزه لی می رسد یا بار دیگر احد ارمشی و رامین بابایی هدایت تیم پر مصیبت را برعهده خواهند گرفت.

سوم: تیم والیبال نشسته ایران که سهمیه پارالمپیک را گرفته است با دو دعوت نامه بوسنی و آلمان برای شرکت در تورنمنت بین المللی پیش از بازی ها دعوت شده اند براساس گفته هادی رضایی، سرمربی پرافتخار این رشته قزاق ها هم درخواست اردوی مشترک کرده اند ولی از همه جالب تر درخواست هندی ها برای شرکت تیم ملی ایران در لیگ باشگاهی این کشور است.

جمعیت میلیاردی هندوستان مسئولان ورزش این کشور را به صرافت استفاده از ظرفیت های ایرانی ها در ورزش کرده است. پیش از این فدراسیون والیبال هندوستان از رحمان محمدی راد، مربی سرشناس ایرانی دعوت کرده بود تا راهبری تیم ملی بزرگسالان این کشور را برعهده بگیرد.

نویسنده: جمشید حمیدی