دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه

خبرنگاران هم عضو خانواده ورزش هستند

دیدار تیم‎های مهرسان تهران و فولاد مبارکه سپاهان در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران امروز جمعه هشتم دی ماه در شرایطی برگزار شد که هیلدا حسینی خواه گزارشگر رادیو ورزش به طور زنده آن را از شبکه رادیویی ورزش گزارش کرد.

این گزارشگر پیش از آغاز گزارش زنده خود در سکوی جنوبی سالن فدراسیون والیبال به شدت زمین خورد و از ناحیه دست و پا مصدوم شد. این درحالی است که این گزارشگر باردار هم هست. اما با وجود شرایط حساس این گزارشگر هیچ یک از کادر پزشکی مستقر در سالن حاضر به معاینه وی نشدند و به دنبال درخواست یکی از فیلمبرداران صدا و سیما برای معاینه این گزارشگر و بررسی وضعیت فرزند در راهش اظهار داشتند که فقط وظیفه رسیدگی به وضعیت بازیکنان مصدوم حاضر در میدان مسابقه را دارند. شگفت آنکه در پایان این مسابقه فقط یک چسب زخم در اختیار این گزارشگر گذاشتند!

حال سوال اینجاست که آیا این گزارشگر که دیدارهای لیگ برتر والیبال بانوان را گزارش و به دیده و مطرح شدن والیبال زنان کمک میکند باید با آن وضعیت در سالن والیبال آزادی به حال خود رها شود؟ تمهیدی برای رسیدگی به اتفاقات غیرمترقبه در جریان برگزاری یک دیدار وجود ندارد؟

اتفاقی که امروز در سالن آزادی رخ داد بسیار تاسف‌برانگیز بود و ارزش کار گزارشگران و دست‌اندرکاران رسانهای را زیر سوال میبرد و حاکی از آن است که ارزش کار رسانهای هنوز شناخته شده نیست. باید دید که واکنش مسئولان این سالن به این اتفاق چه خواهد بود. و باید دید اصلا واکنشی به این موضوع خواهند داشت یا خیر؟!

وقتی خبرنگاران و گزارشگران به دو بخش خودی و غریبه تقسیم می شوند انتظاری غیر از این نمی رود حال آنکه نمایندگان رسانه های عصبی از خانواده ورزش هستند و فدراسیون جهانی والیبال از زمان ریاست روبن اوستا بر،fivbبر این اهمیت تاکید ورزیده است.

به هر روی توجه سرپرست فدراسیون والیبال را به این اتفاق ناپسند جلب می کنیم و از دکتر نوروزی ریاست فدراسیون پزشکی انتظار داریم که تایید کنند خبرنگاران هم جزئی از ورزش کشور محسوب می شوند حتی اگر مقرب درگاه برخی حضرات نباشند!

نویسند:جمشیدحمیدی