یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه
دانستنی ها جالب در مسیر منتهی به پاریس

سهمیه باقی مانده به چه تیم هایی تعلق می گیرد؟

در اینجا حقایق جالبی در مورد مسابقات منتهی به جاده پاریس امسال آورده شده است.

سه تورنمنت انتخابی والیبال FIVB به پاریس به ازای بانوان و آقایان ر ماه های سپتامبر و اکتبر سال جاری برگزار شد که هر کدام دو بلیت بازی های المپیک 2024 پاریس را به برندگان و نایب قهرمانان اهدا کردند.

به این ترتیب تیم های ملی بانوان جمهوری دومینیکن، ترکیه، ایالات متحده، صربستان، برزیل و لهستان و تیم های ملی مردان آلمان، آمریکا، لهستان، برزیل، ژاپن و کانادا به عنوان شرکت کننده در رقابت های والیبال سال آینده، فرانسه میزبان المپیک حضور داشتند.

در بازی ها پنج شرکت‌کننده باقی‌مانده در هر جنسیت در پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال 2024 بر اساس رده‌بندی جهانی والیبال FIVB ظاهر خواهند شد.

آیا می دانستید که ...

تیم زنان جمهوری دومینیکن در اولین بازی خود در تورنمنت گروه A در نینگبو، چین، از چک شکست خورد، اما پس از آن در شش بازی پیروز شد که شامل ناراحتی صربستان، قهرمان جهان، صربستان و چین قدرتمند بود. در صدر جدول نهایی استخر و برای چهارمین بار جواز حضور در المپیک. این اولین باری است که کوئینز کارائیب در دو دوره متوالی بازی های المپیک تابستانی به رقابت می پردازد.

آیا می دانستید که ...

صربستان در آخرین بازی گروه A مغلوب چین شد، اما همچنان دوم شد و برای پنجمین بار (پیاپی و کلی) به المپیک راه یافت و تیم میزبان را از این دسته اول مقدماتی کنار گذاشت.

آیا می دانستید که ...

پس از قهرمانی در کاپ قهرمانی اروپا و لیگ جهانی هر کدام برای اولین بار در تاریخ، تیم زنان ترکیه یک فصل عالی را با یک دوره بی عیب و نقص از هفت پیروزی متوالی در مسابقات گروه  B در توکیو، ژاپن به پایان رساند. آنها پس از لندن 2012 و توکیو 2020 برای سومین بار در تاریخ به المپیک راه یافتند.

آیا می دانستید که ...

بلیت دوم پاریس از گروه B در آخرین مسابقه این مسابقات در دوئل برنده برنده بین برزیل و ژاپن میزبان صادر شد. آسیایی‌ها در آن بازی دو بار از یک ست شکست برگشتند، قبل از اینکه آمریکایی‌های جنوبی بتوانند در تساوی‌بریک پیروز شوند و به دوازدهمین المپیک (متوالی و کلی) خود برسند.

آیا می دانستید که ...

مدافع عنوان قهرمانی المپیک، ایالات متحده آمریکا و میزبان مسابقات، لهستان، بلیط های پاریس 2024 خود را از گروه C زنان در لودز پس از به پایان رساندن رکورد برد-باخت 6-1 و هر کدام 18 امتیاز به پایان رساندند و آمریکایی ها در صدر جدول نهایی قرار گرفتند. این یازدهمین حضور متوالی و سیزدهمین حضور کلی المپیک برای آنها خواهد بود، در حالی که بانوان لهستانی تنها برای چهارمین بار در تاریخ در این بازی ها شرکت خواهند کرد.

آیا می دانستید که ...

ماگدالنا استیسیاک، ستاره لهستانی Generation O با مجموع 156 امتیاز بهترین آبشارزن مسابقات انتخابی زنان بود.

آیا می دانستید که ...

آلمان با پیروزی در هر هفت بازی گروه A در ریودوژانیرو، از جمله شکست ایتالیا، قهرمان جهان و برزیل میزبان قدرتمند، بزرگترین شگفتی را در مسابقات انتخابی مردان ایجاد کرد. ژرمن ها توسط ستاره 38 ساله مقابل گیورگی گروزر هدایت می شدند که از دوران بازنشستگی تیم ملی بازگشت تا تیم را در راه پنجمین المپیک خود تقویت کند.

آیا می دانستید که ...

برزیل نایب قهرمان گروه A شد تا مطمئن شود که حضور بی وقفه خود در والیبال مردان المپیک را برای شانزدهمین حضور متوالی از اولین دوره در توکیو 1964 ادامه می دهد، در حالی که ایتالیا، قهرمان جهان، در جایگاه چهارم ناامیدکننده در گروه قرار گرفت و شکست خورد. برای واجد شرایط بودن برای پاریس با اولین موج نامزدهای موفق.

آیا می دانستید که ...

ایالات متحده آمریکا بدون شکست از گروه B در توکیو گذشت و در صدر جدول رده بندی استخر قرار گرفت و برای یازدهمین المپیک متوالی و سیزدهمین المپیک کلی خود راه یافت.

آیا می دانستید که ...

پس از شروعی متزلزل، از جمله ناراحتی از سوی مصر، ژاپن میزبان سرعت خود را افزایش داد و در نهایت اسلوونی را در مسابقه تعیین کننده برای مقام دوم گروه B حذف کرد. تیم ژاپن در المپیک برای کسب عنوان قهرمانی رقابت خواهد کرد. بار دهم.

آیا می دانستید که ...

برنده VNL 2023 و قهرمان اروپا در سال 2023، لهستان سه تساوی برنده را به دست آورد تا در مسابقات مقدماتی گروه C در شیان چین شکست نخورده بماند و یک بلیت برای ششمین المپیک متوالی و یازدهمین المپیک خود را به دست آورد و یک فصل کاملاً موفق را به پایان رساند.

آیا می دانستید که ...

بلژیک برای اولین بار از زمان اولین حضور خود در سال 1968، یک مجموعه از راهیابی به المپیک فاصله داشت. در آخرین بازی خود در گروه C، آنها باید بلغارستان را شکست دهند و 2-1 پیش افتادند، اما در تساوی 15-13 مغلوب شدند تا کانادا به مقام دو

م و سومین متوالی خود برسد. ششمین حضور کلی المپیک آرژانتین دارنده مدال برنز المپیک توکیو 2020 در گروه سوم شد و همچنین نتوانست مستقیماً به بازی های پاریس راه پیدا کند.

آیا می دانستید که ...

ستاره فر رگرز در مسابقات انتخابی المپیک در چین متولد شد. بازیکن 20 ساله بلژیکی مقابل با مجموع 146 امتیاز در صدر جدول بهترین گلزنان مسابقات انتخابی مردان قرار گرفت و 14 امتیاز از گیورگی گروزر رتبه دوم برتری داشت.

آیا می دانستید که ...

روند انتخابی المپیک پاریس 2024 مانند دوره های قبلی شامل مسابقات انتخابی قاره ای نمی شود. در عوض، پنج بلیت باقی‌مانده بر اساس رده‌بندی جهانی والیبال FIVB در پایان مرحله مقدماتی VNL 2024 تحویل داده می‌شود و تضمین می‌کند که هر کنفدراسیون قاره‌ای حداقل با یک تیم از هر جنسیت در پایتخت فرانسه نمایندگی خواهد کرد.

آیا می دانستید که ...

اگر برش امروز بود، طبق رنکینگ فعلی زنان جهان، تیم های چین، کنیا، ایتالیا، ژاپن و هلند مدعی پنج جای خالی المپیک بودند و بر اساس رنکینگ فعلی مردان جهان، این تیم مصر بود. ایتالیا، آرژانتین، اسلوونی و صربستان نیز جواز حضور در پاریس را کسب کنند.

منبع: فدراسیون جهانی والیبال

برگردان: هستی رفیعی