دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه
حسین عسگری رئیس سابق کمیته داوران:

آقای نکونام! ما شیتیل بگیر نیستیم

اظهارات اخیر جواد نکونام مربی تیم استقلال که با ادبیات خاص مطرح شده با واکنش حسین عسگری رئیس سابق کمیته داوران مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: عسگری در پاسخ تند به نکونام گفت: گویا شیتیل‌بگیر واژه جدیدی است که این‌روزها به ادبیات فوتبال ایران اضافه شده است. چندروز پی باشگاه استقلال در جواب به بیانیه گل‌گهر از عنوان کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر استفاده کرد، این عبارات در کنفرانس خبری جواد نکونام هم تکرار شد.

حالا حسین عسگری، رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به این صحبت‌ها گفت: این برای بار دوم است که از چنین عبارت زشتی استفاده می‌شود. متاسفانه نه کمیته داوران و نه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به این اقدام توهین‌آمیز باشگاه استقلال واکنشی نشان ندادند و ضعف این دو کمیته را می‌توان در همین مسئله مشاهده کرد.

اگر با چنین توهین‌هایی برخورد می‌شد دیگر شاهد تکرار آن نبودیم. نمی‌گویم هیچ کدام از کارشناسان داوری وابسته به باشگاهی نیستند و شاید در این بین نهایتا یک نفر نگاه رنگی داشته باشد اما من و اکثر کارشناسان، وابسته به هیچ باشگاهی نیستیم. متاسفانه باشگاه‌ها یاد گرفته‌اند که با ایجاد تشنج، امتیاز بگیرند و این اتفاق جدیدی نیست.

تایید تصمیمات داور دربی توسط فغانی؟  فغانی داور خیلی خوبی است اما او چون هنوز قضاوت می‌کند حق اظهارنظر درباره عملکرد یک داور دیگر را ندارد. ضمن اینکه اگر فغانی به سطحی رسیده که می‌تواند در جایگاه کارشناس نظر بدهد آن اشتباه بزرگ را در جام جهانی انجام نمی‌داد و تصمیم درستی می‌گرفت. با اینحال ادبیاتی که از سوی باشگاه استقلال به کار گرفته شده است جالب نیست، اگر دیگران سکوت کرده اند، به دلیل شان و شخصیت است، والا در مورد آقایان حرف فراوان وجود دارد.